کد خبر: 1180064
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
رئیس جمهور سابق آمریکا که درگیر پرونده‌های اتهامی متعدد در دادگاه فدرال است اعلام کرد که در مناظره‌های مقدماتی حزب جمهوریخواه شرکت نخواهد کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان شامگاه یک شنبه به وقت محلی در شبکه اجتماعی خود اعلام کرد که در مناظره‌های مقدماتی جمهویخواهان که از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد شرکت نخواهد کرد. 

وی در ادامه پیام خود گفت: آمریکایی‌ها مرا به خوبی می‌شناسند و برای ریاست جمهوری نیازی به رویارویی عمومی با هیچ رقیبی ندارم.

عدم شرکت ترامپ در مناظره های انتخابی درحالیست که وی درگیر چندین پرونده اتهامی در دادگاه فدرال آمریکا است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مجموع با ۷۸ اتهام در سه پرونده جنایی مجزا مواجه است که علاوه بر تلاش برای ابطال نتیجه انتخابات و تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه پرونده‌های نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده بعد از ترک کاخ سفید و پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ را شامل می‌شوند.

تیم حقوقی ترامپ اخیرا خواستار به تعویق افتادن محاکمه او در دادگاهی در واشنگتن تا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ شده‌ است.

وکلای ترامپ می‌گویند: «این یک پرونده بی‌سابقه در تاریخ آمریکا است. دولت مستقر، اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی را با تعقیب کیفری هدف قرار داده است.»

پیش از این «بیل کسیدی» سناتور جمهوریخواه ایالت لوئیزیانا تاکید کرد دونالد ترامپ باید نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2024 پس بگیرد. وی با اشاره به پرونده های اتهامی ترامپ در دادگاه فدرال آمریکا  پرونده اسناد فدرال علیه ترامپ را یک بدبختی توصیف کرده و هشدار داده که رأی‌دهندگان کسی را که به جرمی متهم شده است را به عنوان رئیس جمهور انتخاب نخواهند کرد.

بیل کسیدی یکی از 7 سناتور جمهوریخواه است که به استیضاح ترامپ رای مثبت داده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار