کد خبر: 1179682
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
نیرو‌های مسلح بلاروس اولین سری از بالگرد‌های رزمی «میل-۳۵» را از روسیه دریافت کرد، اقدامی که با تشدید تنش در منطقه به برتری هوایی این کشور متحد روسیه منجر خواهد شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، همزمان با تشدید درگیری بین روسیه و اوکراین، نیرو‌های مسلح بلاروس اولین سری از بالگرد‌های رزمی «میل-۳۵» را از روسیه دریافت کرد.

به گزارش شماره شنبه وبگاه «بالگریین میلیتری» در اختیار داشتن این بالگرد‌ها نقطه عطف مهمی در هوانوردی نظامی بلاروس محسوب می‌شود. در بیانیه رسمی وزارت دفاع بلاروس گزارش شده که ناوگان بالگرد‌های میل-۳۵ پرواز خود را شروع کرده و این بالگرد‌های مهیب به عنوان بخشی از راهبرد دقیق برنامه ریزی شده برای گسترش نظامی و پیشرفت فناوری است.

به نظر می‌رسد توان نظامی بلاروس در حال افزایش است و این امر با خرید اخیر مجموعه‌ای از سامانه‌های تسلیحاتی برجسته از روسیه نشان می‌دهد. این‌ها فقط سلاح معمولی نیستند و به طور خاص برای تقویت توانایی‌های جنگ هوایی طراحی شده‌اند. این خرید‌ها شامل هواپیما‌های جنگنده پیشرفته «سوخو-۳۰ ام»، سامانه‌های موشکی بالستیک «اسکندر-ام» و سامانه دفاع هوایی پیشرفته «اس-۴۰۰» است.

«آلکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس نیز تهدید کرده که در صورت مواجهه با هرگونه تجاوز، سلاح‌های اتمی را در مرز‌های این کشو با کشور‌های عضو ناتو مستقر خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی میل» رئس جمهور بلاروس با هشدار به غرب گفت: «به محض اینکه تهاجم علیه ما آغاز شود، سلاح اتمی مستقر خواهد کرد. اگر تجاوز به کشور ما از طرف لهستان، لیتوانی، لتونی انجام شود، ما فوراً با آنچه در اختیار داریم پاسخ خواهیم داد.»

لهستان، بلاروس را به نقض حریم هوایی خود متهم و در پاسخ اعلام کرد که هزاران نیرو را در مرز مشترک با این کشور مستقر خواهد کرد. وزیر دفاع لهستان هفته گذشته گفت ۱۰ هزار نظامی در مرز مستقر خواهند شد.

رئیس جمهور بلاروس افزود: «ناتو پشت لهستان، لیتوانی و لتونی ایستاده و ما درک می‌کنیم که نیروهاغیرقابل مقایسه هستند. اما ما یک حمله علیه آن‌ها انجام خواهیم داد و آن‌ها و آسیب غیرقابل قبولی دریافت خواهند کرد.»

لوکاشنکو افزود: «ما با هر چیزی که داریم پاسخ خواهیم داد. ما سلاح اتمی را به اینجا نیاوردیم تا کسی را بترسانیم. سلاح‌های اتمی عامل بازدارنده قوی است. به همین دلیل به محض اینکه تجاوزی علیه ما انجام شود، بلافاصله از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار