کد خبر: 1177494
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
وزارت خارجه آمریکا از تحریم هشت فرد و پنج نهاد بلاروس خبر داد و مدعی شد این تحریم‌ها به دلیل نقش بلاروس در سرکوب‌های محلی و همچنین ارائه کمک به روسیه در جنگ علیه اوکراین است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه از تحریم‌های جدید آمریکا علیه بلاروس خبر داد.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد به دلیل نقش روسیه در سرکوب‌های محلی و همچنین ارائه کمک به روسیه در جنگ علیه اوکراین، تحریم‌هایی علیه ۸ فرد و ۵ نهاد در بلاروس اعمال شده است.

بلینکن در ادامه سخنانش با مداخله در امور داخلی بلاروس گفت: «به دلیل اقدام نظام لوکاشنکو در تضعیف نهاد‌های دموکراتیک در این کشور، علیه ۱۰۰ مقام بلاروسی محدودیت صدور روادید اعمال شده است».

تحریم‌های آمریکا علیه بلاروس در بحبوحه ضد حملات اوکراین علیه روسیه اعمال می‌شود. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (چهارشنبه) در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که یک جلسه اضطراری را با نزدیک‌ترین اعضای دولت خود درباره ضدحمله نیرو‌های مسلح اوکراین برگزار کرده است.

اوایل امروز، شبکه آمریکایی سی ان ان گزارش کرد که بسیاری در اوکراین و کشور‌های دیگر بر این باورند که پیشرفت‌های ضدحملات اوکراین علیه مواضع روسیه بسیار کندتر از انتظارهاست.

در این گزارش، دیپلمات‌های ارشد غرب تصریح کرده بودند، علی‌رغم آن‌که کی‌یف پتانسیل پیشرفت را دارا است، اما بعید است که طی هفته‌های آتی، موازنه قوا در جنگ اوکراین تغییر کند.

زلنسکی که در دوران زمامداری خود، ۲۰ درصد از خاک اوکراین را در مقابل روسیه از دست داده است، در کانال تلگرامی خود درباره نشست اضطراری دولت خود در خصوص ضدحملات علیه روسیه نوشت: «ستاد امروز در قالب خاصی است. کوچک‌ترین حلقه از افراد حاضر شدند و بیشترین توجه به یک موضوع خاص متمرکز شده است که ضدحملات ما است. تحلیل‌های عمیقی از وضعیت فعلی صورت گرفت و برنامه‌ریزی‌هایی برای گام‌های آتی و ارائه هر آن‌چه که ارتش لازم دارد، انجام گرفت».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار