کد خبر: 1176968
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
کارشناسان و صاحب‌نظران در منطقه با توجه به اسناد و مدارک موجود، خبر از طرح و برنامه سرویس‌های اطلاعاتی غرب برای تربیت نسل جدید داعش به منظور اجرا و پیاده‌سازی اهداف و برنامه‌های خود در منطقه می‌دهد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از دفاع پرس، همزمان با اوج گرفتن و بحرانی شدن وضعیت رژیم صهیونیستی و به دنبال آن سیر سعودی وضعیت فوق‌العاده در سرزمین‌های اشغالی، تعدادی از کارشناسان و صاحب‌نظران با بررسی تغییر و تحولاتی که در سطح منطقه به خصوص در دو کشور عراق و سوریه روی می‌دهد و همچنین تحرکات مشکوک ارتش آمریکا در این منطقه خبر از برنامه‌ها و تلاش‌های سرویس‌های اطلاعاتی غرب به منظور تربیت نسل جدید داعش خبر می‌دهند.

پس از نابودی گروه تروریستی تکفیری داعش در منطقه به خصوص در دو کشور عراق و سوریه با همکاری کشور‌های منطقه و به خصوص با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران و بازگشت امنیت و آرامش به منطقه و در اختیار گرفتن کنترل عراق و سوریه توسط دولت‌ها و حکومت‌های خود، مجددا شاهد هستیم که سرویس‌های اطلاعاتی غربی و در راس آن سرویس‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال برنامه‌ریزی به منظور احیای گروه تروریستی داعش هستند.

برنامه سرویس‌های جاسوسی غرب برای احیای گروه تروریستی داعش

از طرف دیگر در حال حاضر آمریکا در شرق کشور سوریه پادگان‌ها و کمپ‌های متعددی دارد که از این اماکن برای جذب و ساماندهی تروریست‌های تکفیری داعشی استفاده می‌کند. زیرا این محل‌ها در نگاه نخست به عنوان بهترین اماکن به منظور آماده کردن و تجهیز تروریست‌های داعشی برای ناامن کردن و بی‌ثبات کردن سوریه و عراق و در نگاه بعدی با هدف از بین بردن امنیت و ثبات منطقه مورد استفاده و بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

شاهد این مدعا نیز اردوگاه «الهول» در سوریه است. این اردوگاه که پذیرای خانواده‌های عناصر داعشی است به شدت تحت حمایت و رصد ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و کشور‌های غربی قرار دارند. بر این اساس با قاطعیت می‌توان گفت این اردوگاه با پذیرایی از هزاران عناصر داعشی به همراه خانواده‌های خود عملا به یک مشکل و معضل امنیتی کامل برای سوریه و عراق تبدیل شده است.

نکته دیگری که در این میان محل تفکر فراوان دارد سوءاستفاده و استفاده ابزاری سرویس‌های اطلاعاتی غربی و آمریکا از اردوگاه «الهول» به عنوان اهرمی در جهت دستیابی به اهداف و برنامه‌های خود که همانا بی‌ثبات کردن سوریه و عراق و از بین بردن امنیت و آرامش در این کشور‌ها است. از این روی است که مشاهده می‌کنیم کار بازگرداندن خانواده‌های داعشی به این اردوگاه بدون بررسی‌ها و ملاحظات امنیتی لازم و ضروری صورت گرفته است.

از طرف دیگر بر اساس اسناد و مدارکی که به دست نیرو‌های امنیتی عراقی رسیده است مشخص شده که سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی عراق در قالب طرح بسیار سری و محرمانه به دنبال ادغام خانواده‌های داعشی ساکن در اردوگاه الهول در جامعه عراق هستند. بر این اساس این اقدام بسیار خطرناک و مخاطره آمیز آمریکا آن هم بدون اینکه اقدامات و کار‌های فرهنگی و اعتقادی لازم بر روی آن‌ها انجام شده باشد خود بیانگر نیت شوم و پلید این سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور برای بهره‌برداری از این ظرفیت بسیار مناسب امنیتی واقع شده در سوریه است.

اما موضوع بسیار نگران کننده این است که کار‌های امنیتی و اطلاعاتی فراوانی توسط سرویس‌های امنیتی آمریکا و غرب بر روی عناصر و خانواده‌های داعشی حاضر در اردوگاه «الهول» سوریه صورت گرفته است. امری که با توجه به سابقه و ارتباط فکری که آن‌ها با تروریست‌های داعشی داشتند شرایط بسیار حساس و خطرناکی را برای امنیت اجتماعی و ثبات فرهنگی سوریه و عراق ایجاد خواهد کرد.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که سازمان‌‎های امنیتی و اطلاعاتی سوریه و عراق فرصت چندانی ندارند تا با انجام اقدامات فوری و ضروری فتنه و بحرانی که در حال شکل‌گیری در کشورشان است است را مدیریت کرده و اجازه شکل گیری بحرانی غافلگیرکننده و غیرقابل کنترل را ندهند. چرا که در صورت تعلل در این حوزه با خطرات و تبعات جبران ناپذیری روبرو خواهند شد که کنترل آن از امروز بسیار خطرناک‌تر و دشوارتر خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار