کد خبر: 1176956
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
اداره گمرک چین با ارائه آماری جدید اعلام کرد در نیمه امسال حجم تجارت بین مسکو و پکن افزایش یافته است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، علی‌رغم جنگ اوکراین و اعمال تحریم‌های غرب، اداره گمرک چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که حجم تجارت بین روسیه و چین در نیمه اول امسال با رشد ۳۶.۵ درصدی به ۱۳۴.۱۰۴ میلیارد دلار رسیده است.

در این بازه زمانی، یعنی از ماه ژانویه تا جولای، واردات چین از روسیه ۶۲.۵۴۵ میلیارد دلار بوده که ۷۳.۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

بنا بر اعلام گمرک چین، حجم تجارت بین دو کشور در ماه جولای به ۱۹.۴۸۸ میلیارد دلار رسید: روسیه ۹.۲۰۸ میلیارد دلار کالا به چین عرضه کرد، در حالی که چین ۱۰.۲۸۰ میلیارد دلار کالا به روسیه صادر کرد.

اداره کل گمرک چین اواسط خردادماه با انتشار گزارشی اعلام کرد تجارت روسیه و چین از ماه ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ با رشد قابل توجهی مواجه شده است. طی چهار ماه نخست سال ۲۰۲۳ ارزش صادرات کالاهای چین به روسیه، به ۳۳.۶۸۶ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ رشد ۶۷.۲ درصدی یافته است.

از سوی دیگر صادرات روسیه به چین با ۲۴.۸ درصد افزایش به رقم ۳۹.۴۶۲ میلیارد دلار رسید. تنها در ماه آوریل، تجارت بین دو کشور به ۱۹.۲۲۸ میلیارد دلار رسید که از این میان، ارزش صادرات روسیه به چین، ۹.۶۰۶ میلیارد دلار و ارزش صادرات چین به روسیه، ۹.۶۲۱ میلیارد دلار بوده است.

این در حالی است که حجم تجارت آمریکا با چین در این دوره، با ۱۱.۲ درصد کاهش، به رقم ۲۱۷.۹۲۴ میلیارد دلار رسید. از سوی دیگر، حجم صادرات چین به ایالات متحده با ۱۴.۳ درصد کاهش در سال، به رقم ۱۵۸.۲۵ میلیارد دلار رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار