کد خبر: 1176850
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
همکاری‌‌های دفاعی ترکیه و عربستان افزایش یافته و قرار است پهپاد رزمی «آکینجی» در عربستان مونتاژ شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، ترکیه و عربستان سعودی در حال تعمیق همکاری دفاعی هستند و قرار است یک نوع پهپاد ساخت ترکیه درعربستان مونتاژ شود.

وبگاه «میلیتری» روز دوشنبه نوشت که قرار است پهپادهای «آکینجی» در عربستان مونتاژ شود. شرکت‌های دفاعی ترکیه و عربستان قرارداد و دو تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

شرکت ترکیه‌ای «بایکار» اخیراً توافق نامه‌ای را برای صادرات تعدادی پهپاد آکینجی به ارزش ۳.۱ میلیارد دلار به عربستان سعودی امضا کرده است. این توافق در جریان سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به عربستان با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی امضا شد.

عربستان سعودی هفتمین کشور خریدار پهپادهای آکینجی ترکیه شد. این پهپادها مجهز به موتورهای «ای آی-۴۵۰» هستند. بیشتر بنده نیروهای مسلح عربستان وابسته به آمریکاست و نیروی هوایی این کشور علی‌رغم سرمایه گذاری سنگین کیفیت معمولی تا متوسط دارد.

طول بال‌های پهپاد آکینچی به ۲۰ متر و طول آن ۱۲.۲ متر می/ رسد. تسلیحات این پهپاد شامل موشک‌ها و بمب‌های هدایت شونده، سامانه‌های الکترونیکی و جنگی است.

نیروی هوایی عربستان سعودی اخیرا از پهپادهای «وینگ لونگ- ۲» خریداری شده از چین رونمایی کرد. عربستان سعودی در حال برنامه‌ریزی برای خرید یک پدافند هوایی چینی به نام «LY-۷۰» است و پس از گزارش‌ها درباره علاقه‌مندی عربستان سعودی به سامانه چینی LY-۷۰، این سامانه در استتار صحرایی به نمایش درآمده است.

وبگاه «الدفاع» متخصص در امور نظامی با اشاره به اینکه پس آزمایش‌های موفق سامانه‌های چینی، عربستان در حال برنامه‌ریزی برای خرید این پدافند هوایی است، اضافه کرد که ریاض می‌خواهد با استفاده از این سامانه‌ها با موشک‌های کروز، پهپادها و مهمات هوشمندِ هدایت‌شونده مقابله کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار