کد خبر: 1175620
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
سخنگوی دولت در نشست با دانشجویان طرح ولایت بسیج دانشجویی گفت: با اقدامات متعدد و مثبت دولت تجارت خارجی با برخی کشورهای همسایه تا ۵ برابر افزایش پیداکرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز (چهارشنبه، ۱۱ مردادماه) در میان دانشجویان حاضر در بیست و هشتمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی حاضر شد.

سخنگوی دولت در این نشست که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: حدودا ۱۰ سال پیش رئیس جمهوری اعلام کرد دولت مسئول بهشت و جهنم بردن مردم نیست، نتیجه این نگاه در ذهن دولت مردان سابق را ۱۰ سال بعد کف خیابان های شهرها در اغتشاشات ۱۴۰۱ دیدیم.

وی افزود: نتیجه این نوع نگاه در مسیر حل مشکل اقتصادی با رکورد شکنی تورم ۷۰ ساله در شهریور ۱۴۰۰ و حداقلی شدن فروش نفت مشخص شد. عده ای می خواستند هم چرخ اقتصاد بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژ، ولی هم سیمان در قلب راکتور ریختند و هم چرخ اقتصاد نچرخید.

بهادری جهرمی عنوان کرد: وقتی به اشتباه تصمیمی گرفته می شود تا به سمت خصوصی شدن آموزش و پرورش برویم، در این حوزه وضعیت فرهنگی و تربیتی آن نیز ده سال بعد مشخص شد. هنگامی که باید به فکر حل تنش های آبی باشیم و به جای تمرکز بر سد سازی و روش های نوین حل معضل آبی، معطل میزی می شویم که فکر می‌کنیم حتی مشکل آب خوردن ما هم اونجاست، نتیجه آن کم‌آبی‌های اخیر می شود. 

سخنگوی دولت گفت: اساسا کار دولت‌ها، زمینه‌سازی برای حوزه های مختلف است.

وی افزود: قطعی های برق های خانگی دو سال پیش هنوز به خاطر داریم، جدول می‌دادند و اعلام می‌کردند قطعی برق داریم، ولی در حال حاضر که بیشترین مصرف برق را داریم هیچ‌گونه قطعی برق نداشتیم.

بهادری جهرمی عنوان کرد: دولت سیزدهم بعد از یک دهه گفتمان لزوم حل مشکلات از بیرون و گفتمان نمی شود نمی توانیم وارد کار شد و سعی کرد این سیاست‌گذاری‌های اشتباه گذشته را اصلاح کند. دولت سیزدهم با جدیت شروع به اصلاح تک تک مسائل و ریل گذاری های اشتباه کرد.

وی ادامه داد:‌ زمانی حتی واردات واکسن را به fatf ربط می دادند ولی  با اصلاح فرایندهای غلط نه تنها واکس وارد شد بلکه در زمینه تولید واکسن  نیز رکوردار شدیم. دولت سیزدهم تغییر ریل محسوسی در نگاه به ظرفیت های داخل کشور داشته است، نگاه ما آن شد که اقتصاد دانش بنیان داخل را توسعه دهیم.

سخنگوی دولت گفت: دولت تاکید زیادی بر حل پروژه های آبی داشته و سرمایه گذاری در این زمینه چند برابر شده است. 

وی ادامه داد: دشمن با مشاهده همه این موارد، بحران اغتشاشات سال گذشته را راه اندازی می‌کند، دشمن سال گذشته تمام قد به میدان آمد و در سمت تجزیه کشور پیش می رود. 

بهادری جهرمی با اشاره به تلاش دشمن برای القای نامیدی در کشور، گفت: دشمن چون پیشرفت های دولت در زمینه های مختلف را دید و در برخی عرصه ها نیز از ما شکست خورد، به دنبال القای ناامیدی و سیاه نشان دادن فضای کشور است.

وی با اشاره به رسالت فعلی دولت سیزدهم، گفت: رسالت و تمرکز ما در  دولت خدمت رسانی به مردم است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: اگر بخواهیم مقایسه ای فقط در یک مورد بین دولتی که نگاه به خارج داشت و دولتی که نگاهش به ظرفیت های داخلی است بحث ساخت مسکن است،  میانگین ساخت مسکن در ۸ سال دولت  قبل حدود ۴۰۰ هزار مسکن بود ولی در حال حاضر سالی حدود ۸۵۰ هزار مسکن ساخته می شود.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی راجع به نارضایتی مردم از خودروسازان، گفت: گلایه های صنعت خودرو از جمله معضلات چندین ساله کشور است و صرفا مربوط به این دوره نیست. اگر می‌خواهیم دولت اقدامی داشته باشد باید در گذر زمان و به مرور  این مسئله حل شود.

وی ادامه داد: در این زمینه دولت اقدامات مثبت زیادی داشته است. نمی‌خواهیم اقدامات سلبی و منفی خصوصی سازی گذشته تکرار شود ولی در سطح کلان، ریل‌گذاری‌های مثبتی در حال انجام است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری راجع به برنامه دولت برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی کشورهای همسایه چیست، تاکید کرد: با اقدامات متعدد و مثبت دولت تجارت خارجی با برخی کشورهای همسایه تا ۵ برابر شده است و نتیجه این اقدامات این شد که در سال ۱۴۰۱ حجم تجارت خارجی جمهوری اسلامی رکورد تاریخی در این زمینه را شکست.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار