کد خبر: 1174607
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد
جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عملیات امداد و نجات در ارتفاعات و مناطق جنگلی کشور ۳۰ درصد افزایش یافته و ۸۸ عملیات ساحلی نیز در هفته گذشته انجام شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد ۱۴۰۲ و در سطح کشور ۹۸۳ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل شاهد رشد ۱۳ درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم. همچنین بر پایه اطلاعات ثبت شده در هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به ۴۲۴۱ نفر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شد، ۵۰۹ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی انتقال و ۳۲۸۵ مصدوم و بیمار در محل حادثه خدمات درمانی پیش بیمارستانی را دریافت کردند. این مدت ۹۶ نفر آسیب‌دیده و در راه مانده هم اسکان اضطراری یافتند.

بیش‌ترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران با ۱۶۶ عملیات، اصفهان با ۷۲ عملیات و گلستان با ۴۱ عملیات بوده و ۳۳ درصد از عملیات‌های امداد و نجات در این سه استان کشور با انجام ۲۴۱ عملیات صورت گرفته است.

در طول هفته گذشته ۴۴۱ مورد عملیات امداد و نجات در سوانح جاده‌ای در محور‌های برون‌شهری کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر انجام و منجر به انتقال ۲۶۶ مصدوم به مراکز درمانی، درمان ۶۷ مصدوم در محل حادثه و رهاسازی ۷۶ مصدوم محبوس شده در خودرو طی ۶۲ عملیات نجات فنی شده و انجام عملیات برون شهری، نسبت به هفته قبل، ۲ درصد رشد داشته است.

از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد ۱۴۰۲ در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی ۲۲ استان کشور ۶۰ مورد عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است که طی این مدت ۳۵ نفر نجات و به مناطق امن انتقال یافته، ۱۴ نفر از مصدومین به مراکز درمانی منتقل و ۶ نفر در محل حادثه درمان شدند که انجام عملیات امدادونجات در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی کشور، نسبت به هفته گذشته، رشد ۳۰ درصدی داشته است.

بیشترین عملیات امدادونجات در استان‌‎های مازندران، البرز و گیلان با انجام ۱۱، ۷ و ۶ عملیات بوده است؛ که انجام ۳۰ درصد از عملیات‌های امداد و نجات جاده‌ای در ۳ استان شمالی کشور و با انجام ۱۸ عملیات انجام گرفته است.

در هفته گذشته به دلیل وقوع رگبار شدید باران و ایجاد سیلاب و آبگرفتگی منازل مسکونی در ۶ استان کشور با حضور ۳۶ تیم عملیاتی در ۱۰ منطقه عملیاتی به ۲۲۸ نفر آسیب‌دیده خدمات امداد و نجات ارائه شد و در طول عملیات‌های مذکور، ۶۱ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۱۵ واحد مسکونی از آب تخلیه شد. همچنین طی این مدت ۳ نفر (خانم ۱۰، ۱۴ و ۱۶ ساله) در شهرستان بندرعباس به دلیل طغیان رودخانه جان خود را از دست دادند. بیشترین امدادرسانی نیز در استان‌های، سیستان و بلوچستان با ۱۳۳ نفر، آذربایجان غربی با ۶۰ نفر و آذربایجان شرقی با ۲۹ نفر انجام شده است.

شهروندان توجه داشته باشند که در ایام تابستان از سفر به مناطق صعب‌العبور و ناشناخته کوهستانی و جنگلی و سفر‌های فردی و تک‌نفره پرهیز کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه در مناطق جنگلی، کوهستان و جاده‌ای می‌توانند با شماره ۱۱۲ هلال‌احمر تماس بگیرند. امدادگران هلال‌احمر به‌صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی به هموطنان هستند. همچنین برای دریافت آموزش‌های اولیه درباره امدادرسانی در حوادث، با مراجعه به سایت آموزش جمعیت هلال‌احمر khadem.ir نکات و موارد لازم را فراگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار