کد خبر: 1174000
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
روسیه:
وزارت خارجه روسیه از نفرت‌پراکنی مقامات اوکراینی علیه کلیسای ارتدوکس این کشور انتقاد کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، وزارت خارجه روسیه از اقداماتی که اوکراین علیه کلیسای ارتدوکس انجام می‌دهد، انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که قانونگذاران و مقامات اوکراینی با لفاظی های نفرت انگیز خود علیه کلیسای ارتدکس اوکراین (UOC) خشونت را علیه روحانیون این کلیسا به راه می اندازند.

وزارت امور خارجه روسیه در گزارشی در این باره اعلام کرد که لفاظی های توام با نفرت پراکنی علیه کلیسای ارتدوکس، که از سوی سیاستمداران برجسته، مقامات ایالتی و منطقه ای اوکراین تحریک می شود و یک کارزار اطلاعاتی گسترده علیه آن در رسانه های دولتی و خصوصی این کشور در جریان است.

بیانیه وزارت خارجه روسیه یادآور می شود که چنین لفاظی هایی تنها به اقدامات تجاوزکارانه و خشونت علیه روحانیون و آتش زدن کلیساها و زیارتگاه ها منجر شده است.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین از موضع سکوت آمریکا در قبال چنین اقداماتی انتقاد و تاکید کرد که در جریان آزار و اذیت ارتدوکسی ها در اوکراین، آمریکا از سیاست مخرب دولت [ولودیمیر] زلنسکی [رئیس جمهور اوکراین] انتقاد نکرد، این به وضوح نشان می دهد که آمریکا اقدامات غیرقانونی زیردستان خود را تأیید می کند.

چندی پیش رئیس‌جمهور اوکراین با امضای فرمانی ۱۱۹ شخصیت روس از جمله هنرمندان و روزنامه‌نگاران برجسته را تحریم کرد. بر اساس این فرمان اجرایی، همچنین تابعیت ۱۳ کشیش کلیسای ارتدوکس اوکراینی نیز لغو شده است.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که پیش از این نیز نیروهای امنیتی اوکراین بدون ارائه جزئیات و صرفاً با ظن آنچه فعالیت مخرب روسیه در کی‌یف همچون مخفی شدن گروه‌های جاسوسی در صومعه‌ای در کی‌یف، به یک کلیسای هزار ساله یورش بردند. این کلیسا که به «صومعه غارهای کی‌یف» شهرت دارد، هدف اصلی این یورش بود و در سال ۱۵۰۱ ساخته شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

نیروهای اوکراینی اخیراً نیز کلیسای کورتس و چندین کلیسای اوتودوکس اوکراینی را مورد تفتیش قرار دادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار