کد خبر: 1173594
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
منابع خبری عصر از حمله انتحاری تروریست‌های الشباب به نظامیان سومالی در پایتخت این کشور آفریقایی و کشته شدن ده‌ها نظامی و جراحت ده‌ها نفر دیگر خبر دادند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، منابع خبری عصر دوشنبه به وقت تهران از حمله انتحاری تروریست‌های الشباب به نظامیان سومالی در شهر «موگادیشو» پایتخت این کشور و کشدن شدن ده‌ها نظامی و جراحت ده‌ها نفر دیگر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» یک مقام نظامی گفت که در این حمله دستکم ۲۰ نظامی کشته و ده‌ها تن  به شدت مجروح شده‌اند.

سومالی از سال ۱۹۹۱ به صحنه جنگ داخلی تبدیل شده و از سال ۲۰۰۷ شاهد شورش یک گروه مسلح موسوم به الشباب است. این گروه در تلاش برای براندازی دولت مشروع سومالی است و از آن زمان تاکنون عملیات‌های تروریستی زیادی را در موگادیشو و دیگر شهرهای سومالی انجام داده به‌نحوی که شمار زیادی از افراد قربانی این حملات شده‌اند.

 

گروه تروریستی الشباب بلافاصله مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. این گروه در بیانیه‌ای تایید کرد که یکی از بمبگذاران انتحاری آن نیروهای ارتش سومالی را هدف قرار داده است. الشباب مدعی شد که در این انفجار ۷۳ نظامی کشته و ۱۲۴ تن دیگر مجروح شدند.مشخص نیست این عامل انتحاری چگونه توانسته وارد یکی از امن‌ترین پایگاه‌های نظامی پایتخت سومالی شود.

نیروهای سومالی و نیروهای محلی از اوت سال گذشته عملیاتی را علیه الشباب انجام داده‌اند.گروه تروریستی الشباب که دارای گرایشات فکری وابسته به القاعده است و تاکنون عملیات‌های تروریستی زیادی را انجام داده و شمار زیادی از نظامیان و غیرنظامیان را به قتل رسانده است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار