کد خبر: 1173361
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
سخنگوی پلیس یونان می‌گوید به‌دلیل آتش‌سوزی گسترده جنگل‌ها و درختان در جزیره توریستی «رودس»، دولت مجبور به تخلیه ۳۰ هزار نفر از این منطقه شده است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وقوع آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌ها و مناطق سبز جزیره «رودس» واقع در یونان، مقامات آتن را به اجرای بزرگترین عملیات تخلیه مردم در تاریخ این کشور مجبور کرد.

جزیره رودس یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در یونان به‌ویژه برای توریست‌های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی است که اکنون بسیاری از آنها با عجله مشغول تخلیه و خارج شدن از مسیر شعله‌های آتش در این منطقه هستند.

خبرنگار شبکه «سی‌اِن‌اِن» از این جزیره گزارش داد که انتظار می‌رود وزش باد شدید در روزهای یکشنبه و دوشنبه، نبرد آتش‌نشان‌ها برای مهار حریق غیرقابل کنترل در رودس را مختل کند.

کشور یونان طی چند هفته اخیر با گرمای شدید دست‌وپنجه نرم می‌کند و شعله‌های آتش در جزیره رودس نیز نزدیک به هفت روز است که به آسمان زبانه می‌کشند.

«کنستانتیا دیموگلیدو» سخنگوی پلیس یونان در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «ما مجبور شدیم منطقه ۳۰ هزار نفری را تخلیه کنیم. این بزرگترین تخلیه در پی آتش‌سوزی در یونان است».

پلیس جزیره رودس می‌گوید که مقامات تاکنون حدود ۱۶ هزار نفر را از طریق خشکی و ۳ هزار نفر از طریق دریا تخلیه کرده‌اند و دیگر گردشگران نیز پس از دریافت هشدار ترک منطقه، از طریق جاده یا با وسیله نقلیه شخصی فرار کردند.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، مقامات یونان همچنین هشدار داده‌اند که نبرد برای مهار شعله‌های آتش - که در نیمه فصل اوج گردشگری در این کشور بیداد می‌کند - چندین روز طول خواهد کشید.

«واسیلیس واتراکویانیس» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی یونان نیز گفت که که وزش باد شدید طی روزهای اخیر می‌تواند شعله‌های آتش را بیشتر کرده و به مناطق گسترده‌تری سرایت دهد.

سال گذشته جزیره رودس که بیش از یکصد هزار نفر جمعیت دارد، پذیرای حدود ۲.۵ میلیون گردشگر بود.

همزمان خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز گزارش داد که وقوع حریق در جنگل‌های جزیره «کورفو»، که آن منطقه هم جزو مقاصد گردشگری در یونان محسوب می‌شود، باعث تخلیه بیش از ۲۵۰۰ توریست شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار