کد خبر: 1173030
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
انتشار فیلمی از سخنان سال ۱۹۹۱ جو بایدن خبرساز شده که طی آن سناتور وقت ایالت «دِلاوِر» آمریکا پیش‌بینی کرده بود، به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۰ از دنیا می‌رود.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در شرایطی که گمانه‌زنی‌ها درباره شرایط جسمی و ذهنی جو بایدن رئیس‌جمهور ۸۰ ساله ادامه دارد، فیلمی از سخنرانی سال ۱۹۹۱ او در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده که در آن گفته بود که در سال ۲۰۲۰ به احتمال زیاد دیگر در دنیا نباشد.

روزنامه «نیویورک پست» و برخی دیگر از رسانه‌های آمریکایی، فیلمی کوتاه از سخنرانی سال ۱۹۹۱ جو بایدن را منتشر کردند که در آن او گفته بود، به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۰ می‌میرد.

در این فیلم، بایدن سناتور وقت ایالت «دِلاوِر» آمریکا در جمع دانشجویان رشته حقوق در دانشکده حقوق «دیترویت» در حال توضیح اهمیت انتخاب قضات دیوان عالی این کشور و تاثیرات بلندمدت آن است.

جو بایدن در این فیلم درباره انتخاب «دیوید سوتر» به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا و اثرات بلندمدت آن می‌گوید: «(تصمیمات قضات دیوان عالی) مدت‌ها پس از کنار رفتن سناتور بایدن، پس از رفتن رئیس‌جمهور بوش (پدر)، مدت‌ها پس از فراموش شدن دولت رئیس‌جمهور ریگان بر آنچه در کشور رخ می‌دهد، تاثیر می‌گذارد».

 

وی افزود: «اگر خدا بخواهد، قاضی (دیوید) سوتر به اندازه میانگین سن (قضات) دیوان در حال حاضر زنده بماند، او در سال ۲۰۲۰ تصمیمات مهمی خواهد گرفت. به احتمال زیاد من (تا سال ۲۰۲۰) خواهم مُرد و نخواهم بود».

پیش‌بینی سال ۱۹۹۱ جو بایدن درباره فوت کردنش در سال ۲۰۲۰ در شرایطی انجام شده که او در همین سال در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و با پیروزی بر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شد.

انتشار فیلم سخنرانی بایدن در سال ۱۹۹۱ در شرایطی خبرساز شده که رئیس‌جمهور ۸۰ ساله آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ نامزد شده و بار دیگر با ترامپ و دیگر رقبا مبارزه خواهد کرد.

نامزدی دوباره بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به رغم گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامت جسمی و ذهنی او انجام شده است؛ گمانه‌زنی‌هایی که گاف‌های کلامی، زمین خوردن‌ها و چرت زدن‌ها او در دیدار با مقام‌های خارجی و نشست‌های عمومی آن را تشدید کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار