کد خبر: 1169780
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
تشکل موسوم به «المؤتمر العام للأحزاب العربیة» در لبنان در بیانیه‌ای تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه جنوب این کشور به ویژه در روستای الغجر را محکوم کرد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دبیرخانه تشکل موسوم به «المؤتمر العام للأحزاب العربیة» در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه جنوب لبنان به ویژه کفرشوبا و اشغال بخش جدیدی از روستای الغجر، آن را تحولی خطرناک توصیف کرد.

رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات علیه لبنان، در مرز روستای الغجر واقع در جنوب این کشور، سیم خاردار کار گذاشته و بخش شمالی روستا را به طور کامل تحت اشغال خود درآورد و به این ترتیب بخش شمالی این رسوتا به طور کامل از حاکمیت لبنان خارج شد.

«قاسم صالح» دبیر کل تشکل مذکور گفت: «آنچه در الغجر رخ می‌دهد، تجاوزی جدید علیه حاکمیت لبنان و تحولی خطرناک است؛ حال آنکه روستای الغجر بخش جدایی‌ناپذیر لبنان است».

بنابر گزارش شبکه المنار، صالح تصریح کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی اعم از ایجاد سیم خاردار و احداث دیوار بتنی در اطراف روستای الغجر به معنای اشغال مجدد این روستا و جداسازی آن از محیط طبیعی و تاریخی  آن در داخل لبنان است و این رژیم به دنبال سلطه کامل بر این روستا و باز کردن آن به روی گردشگران صهیونیست است.

وی تأکید کرد: «تشکل ما جامعه جهانی، سازمان ملل، یونیفل و رژیم صهیونیستی را مسئول این اقدام خطرناک می‌داند».

صالح همچنین بر حمایت از تصمیمات مناسب دولت، ارتش و ملت لبنان و نیز تمامی تلاش‌های مقاومت و حق آن برای آزادسازی اراضی اشغالی این کشور و حفاظت از حاکمیت ملی آن تأکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار