کد خبر: 1166480
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
ذوق زدگی غربگرایان و رسانه‌های وابسته به آنان درداخل کشورمان ازتحولات چند روزگذشته کشور روسیه به عنوان یک کشورمتحد راهبردی وهمسایه جمهوری اسلامی ایران و بازتاب اخبارجعلی و عملیات روانی رسانه‌های غربی همزمان در رسانه‌های وابسته به این جریان در داخل کشور باعث تعجب بسیاری از صاحبنظران و کنشگران سیاسی و حتی افکار عمومی را برانگیخت.
عبدالکریم میر اسدی

سرویس بین الملل جوان آنلاین: ذوق زدگی غربگرایان و رسانه‌های وابسته به آنان درداخل کشورمان ازتحولات چند روزگذشته کشور روسیه به عنوان یک کشورمتحد راهبردی وهمسایه جمهوری اسلامی ایران و بازتاب اخبارجعلی و عملیات روانی رسانه‌های غربی همزمان در رسانه‌های وابسته به این جریان در داخل کشور باعث تعجب بسیاری از صاحبنظران و کنشگران سیاسی و حتی افکار عمومی را برانگیخت. این رفتارنسنجیده ودرتضاد با منافع ملی برای کسانی که به منافع ملی ایران اسلامی می‌اندیشند قابل باور و هضم نیست. رسانه‌های وابسته به جریان غربگرا تا آنجا پیش رفتند که تلاش کردند با عملیات روانی تمام عیارخود و درج اخباردروغ افزایش قیمت دلار و طلا را درداخل کشور به رویداد‌های روسیه ربط بدهند. این اقدام اگرخیانت به منافع ملت خود نباشد اوج بی شرفی است.
درهیچ کجای دنیا بخشی ازفعالین سیاسی ورسانه‌ای یک کشورکه خود را در درون حاکمیت تعریف کرده اند، اینچنین آشکارا و در روز روشن منافع ملی کشورخود را هماهنگ با دشمن آماج حملات رسانه‌ای قرارنمی دهند. قطعا این رفتارجریان‌های سیاسی خاص و رسانه‌های آنان علیه منافع ملت کشور درحافظه ملت ایران وبه عنوان لکه ننگی در پرونده سیاه آنان درکتاب خدشه ناپذیرتاریخ ثبت خواهد شد.
بیش از یک سال ازجنگ نیابتی ناتوعلیه روسیه در اوکراین می‌گذرد. جنگی که ارتش روسیه یک تنه در مقابل همه‌ی تکنولوژی نظامی ناتو و غرب قرارگرفته است.
کشور‌های عضو ناتو با تبلیغات و عملیات روانی گسترده ابتدا موضوع ارسال تسلیحات پیشرفته را برجسته کردند وپس از آن موضوع ضد حمله بزرگ اوکراین را محورفعالیت‌های عملیات روانی، رسانه‌ای وسیاسی خود قراردادند، اما سرانجام روز موعود فرارسید وضد حمله اوکراین با تجهیزات پیشرفته ناتو نظیرتانک‌های لئوپارد وسامانه‌های هیمارس و... آغاز شد، اما این شانتاژتبلیغاتی ناتودیری نپایید و روس‌ها که از قبل خود را برای دفع ضد حمله اوکراین و درواقع ناتوآماده کرده بودند با استفاده از تجهیزات ناشناخته و پیشرفته خود ماشین جنگی ناتو را دراوکراین زمینگیرکرده واز آن همه تجهیزات باصطلاح پیشرفته ناتو جزء آهن پاره‌ای درمیدان نبرد چیزی باقی نماند.
کشور‌های عضوناتوکه به دلیل شکست سنگین ماشین جنگی خود درمیدان نبرد غروروحیثیت خود را بر باد رفته می‌دیدند زمینه و زمان را مناسب دیدند وبا سوء استفاده از اختلاف رئیس گروه شبه نظامی واگنربا ژنرال‌های نظامی ارتش روسیه ازجمله وزیردفاع ورئیس ستاد مشترک ارتش روسیه که از ابتدای جنگ بروز کرده بود با نفوذ دراتاق فرماندهی واگنرواحتمالا دادن وعده‌های کلان مالی و سیاسی به «یوگنی پریگوژین» فرمانده گروه واگنر موفق شدند با تحریک وتشویق وی عقبه لجستیکی ومواصلاتی ارتش روسیه را نا امن کنند. همزمان با شورش گروه واگنر، غول رسانه‌ای وعملیات روانی غرب با بمباران خبری افکارعمومی روسیه وجنگجویان ارتش روسیه درخط مقدم نبرد روحیه آنان را تضعیف وبا این ترفند به زعم خود کودتایی آرام وخزنده در مسکو را به اجراء بگذارند وبه همین راحتی رقیب دیرینه وقدرتمندغرب را به زانو دربیاورند. اما علیرغم شایعه فرارپوتین از مسکو اوکه خود یک افسراطلاعاتی، کارکشته وبا سابقه طولانی دراینگونه بازی‌ها است با اسکورت سنگین شبانه راهی دفترخود درکاخ سرخ کرملین شد تا ضمن صدور دستورسرکوب گروه شورشی واگنربه دشمن این پیام را ارسال کند که روسیه تحت حاکمیت پوتین همچنان قدرتمند ایستاده است.
ازآنچه که طی دو روز گذشته در کشورروسیه رخ داد می‌توان نتیجه گرفت که پوتین توطئه‌ای را خنثی کرد که کشور‌های غربی که ازموفقیت ارتش اوکراین ناامید ومایوس شده بودند ازمدت‌ها قبل به این شورش فرمانده واگنر ببیشتردل خوش کرده بودند تا موفقیت درمیدان نبرد.
اکنون باید منتظرماند ودید که ناتودر پی دو شکست سنگین در خط مقدم نبرد وعقبه ارتش وکودتای نافرجام درروسیه چه راهبردی در قبال تحقیر خود از سوی روس‌ها اتخاذ خواهد کرد آیا ناتوهمچنان به ارسال تسلیحات به اوکراین وتخصیص بودجه مالی به این کشور ادامه خواهد داد یا به دنبال راه حلی آبرومندانه برای برون رفت خود ازباتلاق اوکراین فکرخواهد کرد؟

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار