کد خبر: 1165634
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
مدیرکل حفظ و احیای بنا‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای اولین بار در کشور، با مصوبه شورای پول و اعتبار، تسهیلات بانکی برای حفظ، مرمت و مقاوم‌سازی بنا‌های تاریخی تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، فاطمه داوری، مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در برنامه تلویزیونی «سلام خبرنگار» گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همکاری وزارت راه و شهرسازی، برای اولین بار در کشور، با مصوبه شورای پول و اعتبار، تسهیلات بانکی برای حفظ، مرمت و مقاوم‌سازی بنا‌های تاریخی تصویب و ابلاغ شد.

وی توضیح داد: برای ایجاد زیر‌ساخت‌های مناسب و ماندگار برای حمایت از مردم به عنوان مالکان و بهره‌برداران بنا‌های تاریخی، تسهیلات تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان برای تهران، ۳۲۰ میلیون تومان برای شهر‌های بزرگ و ۲۰۰ میلیون تومان برای روستا‌ها در نظر گرفته شده و این دستور العمل به همه بانک‌های کشور ابلاغ شده است.

داوری افزود: علاوه بر این تسهیلات، پیش‌بینی شده است وام ودیعه مسکن برای دوره مرمت و مقام‌سازی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به این واحد‌ها تعلق گیرد. همچنین به‌زودی با همکاری سایر دستگاه‌ها، دستورالعمل اجرایی تخصیص این وام‌ها که بازپرداخت ۵ ساله دارند، برای بهره‌مندی حداکثری مردم در بافت‌های تاریخی تعیین می‌شود.

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی خاطرنشان کرد: وزارت میراث فرهنگی به دنبال توسعه و ترویج مرمت و احیاء در بافت‌های تاریخی کشور به جای تخریب و نوسازی است. نوسازی، مقصد مطلوب ما نیست بلکه آنچه را در بافت‌های تاریخی داریم، به صورت حداکثری حمایت و محافظت می‌کنیم و مرمت و مقاوم‌سازی هم توسط خود مردم انجام می‌گیرد.

وی در پایان گفت: پهنه بافت‌های فرسوده شناسایی‌شده شهری، حدود ۷۲ هزار هکتار است. در این محدوده، ۱۹۱ بافت تاریخی شهری داریم که پهنه‌ای حدود ۳۴ هزار هکتاری را شامل می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار