کد خبر: 1159454
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بودجه مرمت بنا‌های تاریخی کم است و برای مرمت تمام بنا‌های تاریخی ثبت شده، حداقل به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از فارس، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در دیدار با معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اظهار کرد: آثار و قلعه‌های تاریخی زیادی در استان کرمان وجود دارد که به دلیل کمبود اعتبارات، دچار آسیب شده‌اند و وزارت میراث فرهنگی در حد توان خود به کرمان کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: استان کرمان با توجه به وجود مرقد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دنیا و کشور می‌درخشد و تاکنون زائرانی از ۶۰ کشور به کرمان آمده اند.

وی در پایان سخنانش خواستار مساعدت وزارت میراث فرهنگی برای حل مشکل ساخت بزرگترین حوزه علمیه جنوب شرق کشور شد.

علی دارابی معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با اشاره به سابقه تاریخی ایران گفت: بیش از ۳۵ هزار اثر ثبت شده ملی در کشور داریم که اگر سال‌های گذشته به آن‌ها توجه شده بود، اکنون بیشترین آثار ثبت جهانی دنیا را داشتیم.

علی دارابی درباره اهمیت این موضوع گفت:گردشگران در سفر به یک کشور، آثار ثبت جهانی را بررسی می‌کنند و به کشوری که اثر جهانی بیشترین دارد، سفر می‌کنند.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: آثار ثبت جهانی بسیار مهم هستند به طوریکه وقتی ترامپ تهدید کرد ۵۶ نقطه فرهنگی ایران را هدف قرار می‌دهد فعالان میراث فرهنگی این کار را جنایت دانستند.

دارابی خاطرنشان کرد: بودجه مرمت بنا‌های تاریخی کم است و برای مرمت تمام بنا‌های تاریخی ثبت شده، حداقل به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار