کد خبر: 1162367
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: کسانی که احساس می‌کنند مواریث تاریخی در حال هزینه‌بر شدن هستند، در نظر داشته باشند که در حال حاضر بنا‌های تاریخی ما به دلیل عدم رسیدگی و اعتبار لازم در حال از بین رفتن هستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز در گفتگو با خبرنگاران، افتتاح «هتل بوتیک سرخه‌ای» را نمونه موفق از مشارکت مردم در مرمت، حفظ و مدیریت بنا‌های تاریخی با کاربری‌های جدید عنوان کرد.

وی گفت: «هتل بوتیک سرخه‌ای»، نمونه موفق مشارکت مردم در مرمت، حفظ و مدیریت بنا‌های تاریخی با کاربری‌های جدید است که از مهم‌ترین سیاست‌های این وزارت محسوب می‌شود و به شکل عالی محقق شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: یکی از اقدامات نیک و هدفمندی که می‌توان در این هتل انجام داد، درج توضیحات لازم در مورد سنت‌ها، روایات، مراحل مرمتی، پیشنه نقاشی‌ها و از همه مهم‌تر سرگذشت مالک اصلی این خانه یعنی «فراش باشی داماد مظفرالدین شاه» در تمام اتاق‌هاست. همه این مطالب می‌شود سوغات این مکان برای اقامت کنندگان برای انتشار میراث‌فرهنگی، خود این کار بهترین ابزار برای معرفی گسترده ظرفیت‌هاست.

وی تاکید کرد: فرهنگ ناملموس در دیار آذربایجان از غنای بسیاری برخوردار است، همین که مالک این خانه در آن دوران حمام خود را در اختیار مردم قرار می‌داده تا از آن استفاده کنند، گواهی بر سنت نیک جاری بین مردم ماست.

ضرغامی ادامه داد: این خانه تاریخی با سیاست‌هایی که در وزارتخانه حاکم است در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت و با استاندار‌های سطح عالی به عنوان مرکز اقامتی به بهره برداری رسیده است. الگوبرداری خانه‌های مجاور در این محله تاریخی نیز از مهم‌ترین اتفاق‌هایی است که در حال رخ دادن است.

وی تاکید کرد: کسانی که احساس می‌کنند مواریث تاریخی در حال هزینه‌بر شدن هستند، در نظر داشته باشند که در حال حاضر بنا‌های تاریخی ما به دلیل عدم رسیدگی و اعتبار لازم در حال از بین رفتن هستند که با سیاست وزارت در حوزه واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی، می‌توان از روند فرسودگی و از بین رفتن مواریث تاریخی جلوگیری کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار