کد خبر: 1162339
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
رئیس سازمان بورس با اشاره به بهره‌برداری از سامانه پس از معاملات در سال ۱۴۰۲ گفت: بورس از منظر بنیادی مشکلی نداشته و کاهش دلار نیز روی فروش شرکت‌ها بی‌اثر است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، مجید عشقی در نمایشگاه صنعت مالی اظهار کرد: بسیار خرسندیم که امروز یکی از محصولات پرکاربرد سپرده‌گذاری به شکل الکترونیکی در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های سهامداران بحث دریافت خدمات الکترونیکی از این شرکت بود که روز گذشته موضوع حق تقدم الکترونیکی رونمایی و این خدمات برای چند شرکت آغاز شد.

عشقی اعلام کرد: این اقدام باعث کوتاه شدن فرآیند پذیره نویسی سهام می‌شود؛ امروز هم در این مرکز، گواهی تمکن مالی رونمایی شد که مورد استفاده مراجع مختلف قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: دغدغه فعالان بازار این است که فقط با فروش دارایی‌ها خود در بازار سرمایه می‌توانند از دارایی خود استفاده کنند و نهایت قادر به دریافت سود از دارایی خود در این بازار هستند.

عشقی ادامه داد: اکنون استفاده از ابزار‌هایی مانند گواهی تمکن مالی از طریق شرکت سپرده‌گذاری به صورت الکترونیکی در اختیار سهامداران قرار گرفته است که این امکان قبلا به صورت دستی در اختیار سهامداران بود، صدور آن هم مشکل ساز و دارای فرآیند پیچیده بود.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: اکنون سهامداران از طریق سایت https://ddn.csdiran.ir/login می‌توانند درخواست خود را ثبت و گواهی به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.

وی گفت: تلاش دارایم تا باقی خدمات و امکاناتی که در این شرکت وجود دارد به صورت الکترونیکی باشد.

عشقی ادامه داد: استراتژی مدنظر این است تا باقی ارایه خدمات موجود در شرکت سپرده گذاری به صورت الکترونیکی در اختیار سهامداران قرار بگیرد.

رییس سازمان بورس افزود: برنامه‌هایی که امسال در شرکت سپرده‌گذاری در دستور کار است، بحث بهره‌برداری کامل از سامانه پس از معاملات است تا از این طریق خدمات کامل‌تری به سهامداران ارایه دهد.

بورس از منظر بنیادی هیچ مشکلی ندارد/کاهش نرخ دلار روی فروش شرکت‌ها اثری نخواهد داشت

عشقی گفت: بازار از منظر بنیادی هیچ مشکلی ندارد. بازار مسیر خود را طی خواهد کرد. این روز‌ها آمار تولید و فروش یک ماهه و دو ماهه شرکت‌ها با عدد رقم‌های بورس کالا، مطلوب است.

وی گفت: حتی اگر کاهش نرخ دلار را داشته باشیم، روی فروش شرکت‌ها اثر نخواهد داشت. امیدواریم سودآوری شرکت‌ها مناسب باشد. همه تلاشمان را برای تشکیل و افزایش سرمایه شرکت‌ها خواهیم کرد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار