کد خبر: 1161502
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
سید حسن خمینی:
سید حسن خمینی گفت: جمهوری اسلامی بی تردید بزرگترین میراث امام است، نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم و هر کس با امام و جمهوری اسلامی زاویه دارد تیر‌های دشمنی خود را به سمت این نظام الهی می‌گیرد

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر،‌ حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم امام خمینی (ره) در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: در سالروز ارتحال امام قبل از هر چیز باید یاد امام، شهدای انقلاب و گذشتگان این آرمان بزرگ را گرامی بداریم.

وی افزود: سال گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص امام خمینی تعبیری داشتند که می‌تواند نقشه راهی مهم تلقی شود و ایشان فرمودند امام جان و روح جمهوری اسلامی است، این تعبیر لطیف یکی از بهترین تعابیری است که ایشان در خصوص امام خمینی فرمودند.

سیدحسن خمینی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی نظامی برآمده از تلاش بی وقفه روحانیت شیعه، تشیع سرخ است همچنین این نظام برآمده از مجاهدت‌های مسلمانان می‌باشد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی بی تردید بزرگترین میراث امام است، نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم و هر کس با امام و جمهوری اسلامی زاویه دارد تیر‌های دشمنی خود را به سمت این نظام الهی می‌گیرد. در حالی که جمهوری اسلامی کالبدی بسیار مقدس است که در قالب قانون اساسی شکل گرفته و دو قید بسیار مهم دارد، یک قید جمهوریت و دیگری قید اسلامیت.

سیدحسن خمینی ادامه داد: در قید جمهوریت اتکا به آحاد مردم است و امام نیز در مبارزات خود از آغازین روز‌ها به بیداری دل‌های مردم توجه داشتند نه به کودتا یا ترور یا حرکت‌های خشن و یا تلاش برای استفاده از دست بیگانگان یا نیرو‌های غیرمردمی.

وی تاکید کرد: عجیب نیست این مرد انقلاب را به وجود آورد، انقلابی که بی تردید انقلابی‌ترین انقلاب جهان است امام پایه گذار جمهوری اسلامی است، جمهوری اسلامی نظامی برآمده از خواست‌های مردم است لذا باید حفظ این مجموعه نصب العین خود قرار دهیم.

یادگار امام با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در ابتدای سال در خصوص انتخابات، گفت: همان طور که رهبری معظم انقلاب در ابتدای سال فرمودند انتخابات جز اصول جمهوری اسلامی و نسبت به مقدمات و ارکان و حفظ و سلامت آن باید توجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: امام شجاع مبارز و انقلابی بود، ولی در کنار آن، او فقیه و مرجع تقلید بود و مردم آرا دینی خودشان به امام مراجعه می‌کردند. فقه امام فقه متحجر نیست.

سید حسن خمینی تصریح کرد: فقه ما بن مایه این نظام سیاسی است. نسبت اسلام و فقه و علم یک واقعیت است و اسلام یعنی دینداری با یک فقه کارآمد و در این حال امام نکته زمان مکان را معرفی کردند، زیرا فقه درجا زننده خشک متحجر فقه نیست بلکه فقه پویا می‌تواند مشکلات را حل کند و در این راه نقش حوزه و دانشمندان ما بسیار ارزشمند است.

سید حسن خمینی در ادامه با اشاره به استقلال کشور، بیان داشت: موضوع دیگر بحث عزت است که در قالب استقلال سیاسی کشور وجود دارد. در تاریخ ۲۰۰ سال اخیر هیچ دوره مانند جمهوری اسلامی دارای استقلال سیاسی نبودیم و آمدن و رفتن حاکمان با دست خارجی‌ها بوده است. آخرین سلطان جائر ایران با تصمیم سلاطین غیر ایرانی تصمیم به رفتن گرفت.

وی با اشاره به نقاط ضعف و قوت کشور، گفت: معمولاً وقتی به نقاط ضعف توجه می‌شود از نقاط قوت چشم‌پوشی می‌شود. در حالی که نقش بسیار بزرگ استقلال سیاسی کشور که ما در منطقه داریم باید مورد توجه قرار گیرد.

تولیت حرم امام خمینی (ره) تاکید کرد: جمهوری اسلامی که امام روح و جان آن است نظامی است که باید مردم در زندگی خود احساس رفاه و وضع بهتر کنند و معیشت مناسب داشته باشند. از طرفی ۳ گانه فقر و فساد و تبعیض همواره از آفات نظام است که مورد توجه مسئولین بوده است.

وی ادامه داد: البته نقاط ضعفی هست، اما نقاط امیدآفرین هم وجود دارد و بعد از امید به خدا امید به توانایی مردم است تا مشکلات حل شود. امروز در جمهوری اسلامی در نظامی به وسعت خون‌های پاک شهدا آینده را پیش رو داریم همه باید از درس‌های تلخی که داشتیم درس گرفته و آینده بهتری را بسازیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار