کد خبر: 1160207
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور از تشکیل ستاد مدیریت بحران برای پیشگیری و کنترل حریق با مدیریت فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سرهنگ رضا اکبری، فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور در سفر به استان سمنان، حفاظت از منابع طبیعی را از وظایف و اولویت‌های مهم سازمان برشمرد و از ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها خواست با توجه به شروع فصل تابستان و پیشگیری حریق به ویژه در مناطق بحرانی نسبت به تشکیل جلسه مدیریت بحران برای پیشگیری و کنترل حریق در جنگل‌ها و مراتع اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نقش و مشارکت مردم در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بسیار تأثیرگذار است، از مدیران استان‌ها خواست برای پیشگیری و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع از مجریان طرح‌ها و بهره‌برداران منابع طبیعی، همیاران طبیعت، دهیاران، مدیریت بحران استانداری، هلال احمر، نیروی انتظامی، نظامی و شورای اسلامی روستا‌ها در مناطق بحرانی کمک بگیرند.

اکبری به شناسایی نقاط بحرانی و حساس عرصه‍‌های منابع طبیعی به حریق اشاره کرد و افزود: برای کنترل و پیشگیری از حریق در جنگل‌ها و مراتع بکارگیری دیده‌بان‌ها بسیار مهم و اساسی است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین از مسؤولان روابط عمومی ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها خواست با چاپ و نصب بنر و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های ملی و محلی در مناطقی که مردم بیشترین تردد را برای دستیابی به طبیعت دارند هشدار‌های لازم را اعلام کرده و سامانه امدادی ۱۵۰۴و ۱۳۹ را در اختیار مردم قرار دهند تا به محض رؤیت هرگونه تخریب، تصرف و یا حریق، به این دو سامانه در ستاد و استان‌ها اعلام کنند.

وی خواستار برگزاری مانور‌های مشترک و تقویت گشت و مراقبت توسط یگان‌های حفاظت منابع طبیعی در استان‌ها شد و از یگان حفاظت خواست با توجه به شروع فصل تابستان گشت‌های مراقبت در عرصه‌های منابع طبیعی را افزایش یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار