کد خبر: 1159079
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: ناوشکن دنا با مأموریت اخیر خود نشان داد قابلیت‌های بسیار بالایی در انجام عملیات سطحی، زیرسطحی، هوایی، گشت دریایی و انعطاف‌پذیری فوق‌العاده در شرایط دریایی سخت دارد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز (چهارشنبه ۳ خرداد ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اقدام اخیر ناوگروه ۸۶ گفت: این اقدام افتخارآفرین در روزهای گذشته بازتاب گسترده‌ای داشت که این موفقیت بزرگ را به مجموعه نیروهای مسلح تبریک می‌گوئیم.

وی افزود: ناوشکن دنا ثمره تلاش دانشمندان ما در صنعت دفاعی بود. بزرگترین حسن کشور ما این است که می‌توانیم دستاوردهای خود در صنعت دفاعی را با توجه به شرایط ژئوپولیتیکی و جغرافیایی که داریم مورد آزمون قرار دهیم.

وزیر دفاع اظهار کرد: هرچه تولید می‌شود تا زمانی که آزمون خود را پس ندهد نمی‌توان قابلیت اصلی خود را ارائه کند. ناوشکن دنا با مأموریت اخیر خود نشان داد قابلیت‌های بسیار بالایی در انجام عملیات سطحی، زیرسطحی، هوایی، گشت دریایی و انعطاف پذیری فوق‌العاده در شرایط دریایی سخت دارد.

امیر آشتیانی در واکنش به شایعه تولید مشترک ناو با روسیه گفت: برخی خبرها پایه و اساس ندارد. ما ارتباطمان با روسیه مانند سایر کشورها راهبردی است و در بخش‌های مختلف همکاری داریم. ما خودمان تولیدکننده جنگنده و ناوشکن هستیم اما ممکن است از دانش آن‌ها برای برخی مشکلاتی که در روند تحقیقات باشد، استفاده کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر