کد خبر: 1157219
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
رییس جمهور اوکراین گفت: ما نه وقت و نه قدرت حمله به روسیه را داریم و همچنین تسلیحات اندوخته‌ای نداریم که بتوانیم با آن‌ها این کار را انجام دهیم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا،‌ ولودیمیر زلنسکی روز یکشنبه در جریان سفرش به آلمان مدعی شد که ضد حملات کی‌یف علیه مسکو به منظور هدف قرار دادن خاک روسیه طراحی نشده است.

رئیس جمهور اوکراین گفت که کشورش در حال آمادگی برای انجام ضد حملاتی است که برای آزادسازی مناطق اشغالی طراحی شده و نه حمله به خاک روسیه.

وی در جریان یک کنفرانس خبری با اولاف شولتس صدراعظم آلمان در برلین افزود که هدف اوکراین آزادسازی مناطقی است که در مرز‌های بین المللی به رسمیت شناخته می‌شود.

بر اساس این گزارش، پیشتر گمانه زنی‌هایی وجود داشت در مورد اینکه شاید اوکراین مناطقی از خاک روسیه را اشغال و از آن‌ها به عنوان اهرم چانه زنی در مذاکرات صلح احتمالی استفاده کند.

زلنسکی در کشور‌های متحد اروپایی به دنبال دریافت تسلیحات بیشتر از آنهاست تا بتواند بر روسیه فائق آید و همچنین منابع مالی را برای بازسازی کشورش جمع آوری کند.

وی پیش از سفر به آلمان، به دیدار مقام‌های ایتالیایی در رم رفته بود و همچنین روز شنبه دیداری با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان داشت.

این اولین سفر زلنسکی به آلمان پس از شروع جنگ اوکراین است و درحالی انجام گرفته که به تازگی دولت برلین بسته کمک نظامی به ارزش بیش از سه میلیارد دلار از جمله تانک، سامانه پدافند هوایی و مهمات برای کی‌یف اختصاص داده است.

شولتس نیز در کنفرانس مطبوعاتی با زلنسکی تصریح کرد که کی‌یف می‌تواند انتظار داشته باشد که کمک آلمان به سمت این کشور سرازیر شود.

صدراعظم آلمان اظهار داشت: ما تا زمان لازم از شما حمایت می‌کنیم. پایان جنگ بستگی به عقب نشینی نیرو‌های روسیه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار