کد خبر: 1157067
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
منابع خبری می‌گویند رئیس جمهور اوکراین فردا به آلمان سفر می‌کند تا از ادامه حمایت این کشور مطمئن شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، منابع دولتی آلمان امروز (شنبه) اعلام کردند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین فردا به برلین می‌رود. گفته می‌شود سفر او با هدف جلب حمایت آلمان صورت می‌گیرد.

به گزارش رویترز، کریستین مولینگ، معاون مدیر شورای روابط خارجی آلمان گفت که زلنسکی احتمالاً می‌خواهد مستقیماً از اولاف شولتس، صدراعظم آلمان بشنود که جنگ را چگونه می‌بیند.

این مقام آلمانی می‌گوید احتمالا زلنسکی می‌خواهد بداند که آیا آلمان خواهان پیروزی اوکراین است یا تنها پایان جنگ برای آن کافی است. به گفته او «اوکراین همچنین از نیاز به متحدانی که از آن حمایت مالی می‌کنند آگاه است، زیرا این کشور هم اکنون با بحران هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کند».

او همچنین در خصوص نیاز مالی اوکراین گفت: «اوکراین برای پرداخت بدهی خود به کمک مالی نیاز دارد تا ورشکست نشود و آلمان نقش بزرگی در این مسئله ایفا می‌کند».

رئیس جمهور اوکراین آخرین بار فوریه سال گذشته درست قبل از شروع جنگ برای حضور در شورای امنیت مونیخ به آلمان سفر کرده بود. آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپاست، در آغاز جنگ به دلیل آنچه برخی «واکنش همراه با تردید» می‌خوانند، با انتقاد مواجه شد. با این حال، این کشور به یکی از بزرگترین ارائه دهندگان کمک‌های مالی و نظامی اوکراین تبدیل شده است.

آلمان روز شنبه ۲.۷ میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد که بزرگترین بسته این کشور از زمان آغاز جنگ تاکنون است. برلین متعهد شده تا زمانی که لازم باشد از کی‌یف حمایت می‌کند. آلمان همچنین حدود یک میلیون پناهنده اوکراینی را پذیرفته است.

با این حال، نظرسنجی شرکت تحقیقاتی «ایپسوس» در ژانویه نشان داد که سهم آلمانی‌هایی که معتقد بودند کشورشان به دلیل بحران اقتصادی دیگر نمی‌تواند به اوکراین کمک مالی کند با ۹ درصد افزایش به ۵۶ درصد رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار