کد خبر: 1154927
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری اعلام کرد
به گفته جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین اردو‌های راهیان نور با سخنرانی سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، امروز ۱۴ اردیبهشت مصادف با سالگرد شهادت شهید شیرودی افتتاح و اعزام راهیان نور در سراسر کشور فردا ۱۵ اردیبهشت همزمان با سالگرد عملیات رزمندگان در منطقه بازی‌دراز، آغاز می‌شود.
محمدرضا هادیلو

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری راهیان نور غرب و شمالغرب کشور گفت: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استفاده از دستاورد‌های دفاع مقدس به‌ویژه راهیان نور و یادواره شهدا با استفاده از ابزار و بهره‌مندی از هنر و رسانه، به نکات بسیار ارزشمندی برخورد می‌کنیم. گذشته ملت ما در دفاع مقدس و بعد از آن در صحنه عمل و واقعی زندگی نشان می‌دهد از دفاع مقدس دستاورد‌های مهمی از قبیل اتکا به مردم، آزادی، حریت، ایثار و ازخودگذشتگی به دست آوردیم و این باعث شد تا نقشه‌های دشمنان در برابر ملت به نتیجه نرسد.
سردار سیدقاسم قریشی ادامه داد: راهیان نور در امتداد دوران دفاع‌مقدس است و ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان را جوانان تشکیل می‌دهند که در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی حاضر شده و روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در درون‌شان افزایش می‌یابد. راهیان نور در ایام عید به اوج می‌رسد ولی بناست در طول سال نیز این رویداد ادامه داشته باشد.
به گفته قریشی، امروز ۱۴ اردیبهشت ماه اردو‌های راهیان نور غرب کشور با سخنرانی سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه افتتاح خواهد شد و کاروان‌های راهیان نور از فردا عازم غرب و شمالغرب کشور می‌شوند.
سردار قریشی با بیان اینکه همزمان با سالگرد عملیات رزمندگان در بازی‌دراز اعزام راهیان نور در سراسر کشور نیز شروع می‌شود، ادامه داد: امسال مراسم یادشده با گرامیداشت سالگرد شهید شیرودی و سپس صعود ۴۰ هزاری نفری هموطنان به ارتفاعات بازی‌دراز برگزار می‌شود.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه مشارکت و همراهی مردم یکی از دستاورد‌های اصلی دفاع‌مقدس است، گفت: مراسم اصلی گرامیداشت بازی‌دراز در قصرشیرین و سرپل ذهاب با حضور زائران برگزار خواهد شد.
در ادامه این نشست، سردار مجید سوری، دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با بیان اینکه بنا داریم اردو‌های راهیان نور را با اردو‌های راهیان پیشرفت تلفیق کنیم، گفت: در سیر تشرف اقشار تلاش می‌شود تا به طور تخصصی روایتگری صورت گیرد و در یادمان‌های پیشرفت حاضر باشیم.
وی یادآورشد: در سال جاری قرار است راهیان نور اقشار مانند جامعه پزشکی یا مهندسین هم به طور تخصصی برگزار شود. در راهیان پیشرفت ملی، از مظاهر پیشرفت هر استان نیز بازدید خواهد شد.
دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اینکه بسیاری زن شهیده داریم که توسط گروه‌های جدایی طلب که اکنون خود را حامی زنان می‌دانند به شهادت رسیده‌اند، تصریح کرد: اردو‌های راهیان نور فقط به جنوب کشور اختصاص ندارد. این اردو‌ها را در غرب، شمالغرب و دریا هم برگزار می‌کنیم. به‌خصوص اینکه در غرب و شمالغرب علاوه بر اینکه با دشمن بعثی می‌جنگیدیم با دشمنان و احزاب جدایی‌طلب هم در جنگ بودیم. رزمندگان با کومله‌ها یا دموکرات‌ها روبه‌رو بودند و در چند جبهه به دفاع از کشور می‌پرداختند.
سوری با پیش‌بینی اینکه امسال حدود ۶ میلیون بازدید از مناطق جنگی صورت می‌گیرد، گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی سفر کردند که از این تعداد ۱۶۰ هزار نفر در اسفندماه با وسایل نقلیه شخصی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب عزیمت کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار