کد خبر: 1148381
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه به پیشنهاد رئیس‌جمهور بلاروس برای آتش‌بس فوری در جنگ اوکراین واکنش نشان داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در حال حاضر آتش‌بس درگیری‌ها در اوکراین باعث تحقق اهداف مسکو نمی‌شود.

سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به سخنان الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس درباره جنگ اوکراین و پیشنهاد او برای آتش بس فوری واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف روز جمعه اعلام کرد که آتش بس در حال حاضر، روسیه را قادر به دستیابی به اهداف «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین نمی‌کند.

این اظهارنظر سخنگوی کرملین پس از آن مطرح شد که الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس، نزدیک‌ترین متحد روسیه خواستار آتش‌بس فوری و بدون پیش‌شرط شده بود.

لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس روز جمعه (امروز) در جمع قانونگذاران این کشور آتش‌بس فوری جنگ اوکراین را خواستار شد و همچنین به غرب هشدار داد که شکست دادن روسیه، غیرممکن است.

سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که روسیه به اظهارات لوکاشنکو توجه کرده و رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین هفته آینده با او در این مورد صحبت خواهد کرد.

پسکوف افزود: «در موضوع اوکراین، هیچ چیز تغییر نمی‌کند، عملیات نظامی ویژه ادامه دارد چرا که امروز این تنها وسیله پیش روی ما برای دستیابی به اهدافمان است».

سخنگوی پوتین همچنین به طرح ۱۲ ماده‌ای پیشنهادی چین برای حل و فصل بحران اوکراین اشاره کرد و مداخلات و فشار‌های غرب به اوکراین را مانع اجرایی شدن این طرح توصیف کرد.

به گفته او، بخش‌هایی از طرح پیشنهادی چین برای صلح در اوکراین «در حال حاضر به دلیل عدم تمایل یا بهتر است بگوییم ناتوانی طرف اوکراینی برای سرپیچی از ناظران و فرماندهانش، قابل تحقق نبوده است».

دیمیتری پسکوف با اشاره تلویحی به دستور غرب به اوکراین برای مخالفت با آتش بس افزود: «این فرماندهان همانطور که می‌دانیم در کی‌یف نمی‌نشینند و اصرار دارند که جنگ ادامه یابد».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار