کد خبر: 1131168
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
نماینده عربستان سعودی در شورای امنیت از سازمان ملل خواست که جنبش انصارالله یمن را به لیست تروریستی خود اضافه کند.
«عبدالله المعلمی» نماینده عربستان سعودی در شورای امنیت خواستار اضافه شدن جنبش انصارالله یمن به لیست تروریستی سازمان ملل شد.

بنابر گزارش شامگاه دوشنبه وبگاه «الخلیج اونلاین»، نماینده عربستان سعودی این درخواست را طی سخنرانی خود در جلسه روز دوشنبه شورای امنیت درباره بحران یمن مطرح کرده است.

عبدالله المعلمی ادعا کرد: «شبه‌نظامیان حوثی تمدید آتش‌بس را به علت زیاده‌خواهی‌ها و دلایل سیاسی رد کردند. جامعه بین‌الملل به سران حوثی، فرصت جدیدی برای همنوایی با تلاش‌های صلح می‌دهد.» او در ادامه اضافه کرد: «طبقه‌بندی شبه‌نظامیان حوثی به عنوان تروریست مبرم و ضروری است.»

این ادعا در حالی مطرح شده است که عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار