کد خبر: 1130856
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
دولت انگلیس به دنبال ضربه سنگین و انهدام شبکه تروریستی سازمان یافته مرتبط با لندن در جریان آشوب‌های اخیر در استان کرمان اقدام به تحریم کامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرده است.

دولت انگلیس به‌دنبال ضربه سنگین و انهدام شبکه تروریستی سازمان یافته مرتبط با لندن در جریان آشوب‌های اخیر در استان کرمان توسط نیرو‌های انقلابی و جان برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرکتی غیرقانونی و تروریستی اقدام به تحریم کامل این نهاد نظامی انقلاب اسلامی کرده است.

اما سوالی که اینجا برای مخاطبان مطرح این است که چرا دولت انگلیس در این مقطع زمانی و درست پس از فروکش کردن آشوب‌هایی که با حمایت‌های خارجی و کشور‌های غربی در سطح کشور ایجاد شده بود اقدام به تحریم کامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کرده است. پاسخ به این سوال را باید در ضربه سنگین و غافلگیرکننده سپاه ثارالله استان کرمان به شبکه سازمان یافته مرتبط با لندن دانست که در جریان آشوب‌های ماه‌های اخیر کشور نقش بسیار فعال و تاثیرگذاری را داشتند.

در حقیقت باید از این اقدام اعضای مجلس عوام انگلیس به اهمیت و جایگاه بسیار مهم و تاثیرگذار سپاه در شناسایی و متلاشی کردن این گروه تروریستی خارجی پی‌برد چرا که این اقدام سپاه آنقدر ضربه‌ای سنگین و جبران ناپذیر به دشمنان ایران اسلامی وارد کرده که مجلس انگلیس را مجبور به تحریم کامل سپاه کرده است.

موضوع مهم دیگری که باید در جریان تحریم کامل سپاه از سوی مجلس عوام انگلیس به آن توجه کرد و آن را مورد بحث و بررسی قرار داد، اهداف پشت پرده سران و مقامات انگلیس از تحریم سپاه در جهت حمایت و پشتیبانی از ناآرامی‌های ایران است. در واقع آن‌ها به دنبال به راه انداختن جنگ روانی بزرگی با استفاده از رسانه‌های زنجیره‌ای خود و همچنین رسانه‌های فارسی زبان بیگانه همچون اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران و به طور خاص برعلیه سپاه هستند.

البته استعمار پیر اقدامات خود بر علیه ایران و سپاه پاسداران را فقط به این اقدامات محدود نکرده و با طرح مسائل و موضوعات مختلف و در ارتباط با آشوب‌های اخیر تمام سعی و تلاش خود را در جهت ایران هراسی و ایجاد جو وحشت از نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کار بسته تا با وارد کردن فشار روانی فراوان و در پیش گرفتن جنگ روانی ضد ایجاد اختلال در فعالیت‌ها و عملکرد‌های سپاه به اهداف شوم و پلید خود که همانا برهم زدن امنیت و آرامش ایران است دست پیدا کنند.

نکته قابل تامل در مورد تلاش‌های فراوان و البته غیرعادی انگلیس در تحریم کامل سپاه پاسداران این است که بر خلاف تمامی این اقدامات یک نهاد نظارتی در این کشور با هشداری اعلام کرد که تحریم کامل سپاه و تروریست اعلام کردن آن به صورت جدی و جبران‌ناپذیر تعریف بریتانیا از تروریسم را خدشه‌دار می‌کند. حتی عواقب و پیامد‌های این تصمیم کاملا سیاسی نیرو‌های نظامی متحد انگلیس را در محدوده قانون تروریسم قرار می‌دهد.

اما کیست که نداند در پشت صحنه تمامی این نمایش‌های مضحت و غیرقانونی اراده‌ای قرار دارد تا آرامش بازگشته به کشور را با تحریم کامل سپاه و همینطور تروریستی اعلام کردن آن برهم زده و مجددا زمینه‌های اغتشاش و آشوب را در سطح کشور با هدف تحت فشار قرار دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم کند.

این در حالی است که مردم فهیم و قدرشناس و با بصیرت ایران اسلامی با کوله باری از تجربه و با دارا بودن بیش از ۴۰ سال سابقه مبارزه با استکبار جهانی در راس آن آمریکا و استعمار پیر (انگلیس) دیگر فریب بازی‌ها و نمایش‌های رسانه‌ای آن‌ها را نخورده و نخواهد خورد و این آن‌ها هستند که در انتها همانند تمامی ادوار گذشته در طرح‌ها و نقشه‌های خود شکست خواهند خورد.

در پایان باید گفت پیش از انگلیس به عنوان نماد و سمبل استعمار پیر ارباب آن آمریکا یک بار سپاه را به عنوان سازمان تروریستی اعلام کرد، ولی به غیر از جنجال و خوراک رسانه‌ای بهره دیگری از این حرکت به دست نیاورد و به فضل الهی انگلیس نیز از تحریم کامل سپاه و یا ترورسیتی اعلام کردن آن کوچکترین بهره‌ای را نخواهد برد.

منبع: دفاع پرس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار