کد خبر: 1119934
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶
در فضای مجازی، سنندج سقوط کرده و در دست تجزیه‌طلبان است، در فضای حقیقی، اما رئیس‌جمهور که برای افتتاح یک طرح بزرگ آبر‌سانی به این شهر رفته و قاعدتاً باید در حومه شهر باشد، به بازاری در سنندج می‌رود و با استقبال مغازه‌داران روبه‌رو می‌شود، بازاری که در فضای مجازی در اعتصاب است!
 در فضای مجازی، سنندج سقوط کرده و در دست تجزیه‌طلبان است، در فضای حقیقی، اما رئیس‌جمهور که برای افتتاح یک طرح بزرگ آبر‌سانی به این شهر رفته و قاعدتاً باید در حومه شهر باشد، به بازاری در سنندج می‌رود و با استقبال مغازه‌داران روبه‌رو می‌شود، بازاری که در فضای مجازی در اعتصاب است! در فضای مجازی و رسانه‌های لندنی، کشور در فضای رکود و خمودی است، در فضای حقیقی جور دیگری است، یعنی کار بدون توجه به این فضا ادامه دارد. طرح آبرسانی به سنندج بعد از دو طرح بزرگ در خوزستان و همدان، سومین آنهاست. رئیس‌جمهور همچنین در مسجدی پشت سر امام جماعت اهل تسنن سنندج نماز خواند تا ندای وحدت زنده بماند.
 
طرح انتقال آب سد آزاد کردستان به تصفیه‌خانه سنندج با حضور رئیس‌جمهور به شکل رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، پروژه آبرسانی از سامانه انتقال آب سد آزاد کردستان به تصفیه‌خانه سنندج یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان بود که اجرای آن از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز شده بود و تا پایان دولت دوازدهم فقط ۱۵ درصد پیشرفت داشت، اما در دولت سیزدهم اجرای آن در اولویت قرار گرفت و با اقدام جهادی دولت مردمی ۸۵ درصد باقیمانده طرح اجرا و این پروژه تکمیل شد. برای اجرای این پروژه که به لحاظ توپوگرافی در یکی از ناهموار‌ترین و صعب‌العبور‌ترین مناطق کشور اجرا شده، ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است. با بهره‌برداری از این طرح علاوه بر ارتقای قابل توجه کیفیت آب شرب و انتقال سالانه حداقل ۵۷ میلیون مترمکعب آب سالم به شهر سنندج، پایداری آب شرب نیز تا افق سال ۱۴۲۵ تأمین خواهد شد. 
 دشمن بداند از مسیر پیشرفت باز نمی‌گردیم
رئیس‌جمهور طی سخنانی در آیین مردمی آغاز بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به شهر سنندج گفت: «دولت مردمی از ابتدا اعلام کرد که به دنبال آغاز پروژه جدید نیست و تمرکز خود را بر تکمیل کار‌های عقب‌مانده قرار می‌دهد که ناتمام ماندن آن‌ها مردم را رنج می‌دهد. دولت مردمی تحقق دیگر خواسته‌های مردم استان کردستان از جمله اتصال خط‌آهن را نیز با جدیت دنبال می‌کند تا هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد و بنده شخصاً تا زمان برطرف شدن همه مشکلات سفر‌های استانی و نظارت‌های میدانی را ادامه خواهم داد.»
رئیسی کوتاه کردن زمان تکمیل طرح آبرسانی به سنندج را از مصادیق کار مجاهدانه و انقلابی برشمرد و اظهار داشت: معتقدیم همین مدل و روش را می‌شود در دیگر نقاط کشور هم دنبال کرد تا کار‌ها سریع‌تر به نتیجه برسد. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش کردستان را دیار مجاهدت‌های خاموش توصیف کرد که شاهد ایثار و فداکاری‌های مردم و دلدادگان انقلاب اسلامی بوده است و تصریح کرد: وجب به وجب کردستان شاهد ایستادگی و مقاومت مردمی در برابر گروه‌های ضد انقلاب و بدخواهان انقلاب اسلامی است. دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به خیال اینکه می‌توانند در اینجا برای خود جای پایی ایجاد کنند، در کردستان فتنه‌انگیزی کردند، اما مردم آگاه و بصیر کردستان آن‌ها را ناکام گذاشتند. رئیسی با بیان اینکه در قضایا و اغتشاشات اخیر نیز دشمنان مثل همیشه، یک بار دیگر اشتباه محاسباتی مفتضحی داشتند، خاطرنشان کرد: دشمنان تصور کردند که با تحریک برخی می‌توانند کردستان را ناامن کنند، اما از این نکته غافل بودند که نهال انقلاب اسلامی در کردستان و دیگر نقاط کشور امروز به درخت تنومند و تناوری تبدیل شده که با این باد‌ها و ناملایمات حتی به لرزه هم نمی‌افتد. 
رئیس‌جمهور با تمجید از وحدت و انسجام حاکم بر کشور به ویژه در استان‌هایی مثل کردستان که سنی و شیعه به شکل مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند و به دشمن مجال جولان نمی‌دهند، گفت: کردستان دیار مردمان مجاهد و سلحشور است. 
رئیس‌جمهور مهم‌ترین مسئله امروز کشور را به ویژه برای مسئولان و کارگزاران خدمتگزاری صادقانه به مردم دانست و اظهار داشت: «آنچه باعث عصبانیت دشمن شده همین است که امروز پروژه‌ای که باید در طول چند سال اجرا می‌شد، در مدت چند ماه اجرا شده است. ملت ایران از مسیر پیشرفت باز نمی‌گردد. اغتشاش و بلوای اخیر برای این بود که دشمن می‌خواهد قطار پرشتاب پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف را از حرکت باز دارد، اما مسئولان کشور با کمک و همراهی مردم نباید اجازه دهند که این قطار از حرکت باز بماند.» رئیسی به ظرفیت‌های چشمگیر استان در عرصه‌های مختلف به ویژه نیروی انسانی جوان، تحصیل‌کرده و کارآمد اشاره کرد و گفت: استفاده از نیروی انسانی بومی در استان در شرایط برابر قطعا بر نیروی غیربومی تقدم دارد. ظرفیت‌های استان برای اینکه کردستان بیکار نداشته باشد و حتی از خارج استان نیروی کار جذب کند کاملاً کافی است و نیاز به همت مضاعف مسئولان دارد. 
 امنیت خط قرمز جمهوری اسلامی ایران
سید ابراهیم رئیسی همچنین در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای امنیت استان کردستان و تعدادی از جانبازان اغتشاشات اخیر، وحشی‌گری و بی‌رحمی‌های بانیان و عاملان اصلی اغتشاشات اخیر را یادآور رفتار‌های داعشی دانست و تأکید کرد: امنیت خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و همه کسانی که در قضایای اخیر مرتکب قتل و ایجاد جراحت برای مردم و نیرو‌های حافظ امنیت شده‌اند، باید به دست عدالت سپرده شوند. رئیس‌جمهور تأکید کرد که امنیت خط قرمز و مهم‌ترین و محوری‌ترین مسئله برای هر جامعه و کشوری است و هیچ مردم و کشوری اجازه نمی‌دهند کسی امنیت آن‌ها را به مخاطره بیاندازد. رئیسی همچنین در ادامه با خانواده‌های تعدادی از قربانیان اغتشاشات اخیر در استان کردستان نیز دیدار کرد و ضمن شنیدن سخنان آنان تأکید کرد که مطمئن باشید همه اقدامات لازم برای شناسایی عوامل جان باختن و قاتلان عزیزان آن‌ها انجام خواهد شد. 
 کاهش نرخ تورم و قیمت‌ها دغدغه اصلی دولت
رئیسی سپس عصر پنج‌شنبه، در دیدار با جمعی از علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعت استان، با اشاره به دستاورد‌های دولت در مهار روند افزایشی تورم و کاهشی شدن نرخ آن با وجود اثرات ناشی از اجرای قانون مردمی کردن یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: دولت کار خود را با تورم حدود ۶۰ درصدی آغاز کرد، اما نرخ تورم در اسفند سال ۱۴۰۰ به ۳۵ درصد کاهش یافت. پس از اجرای قانون مردمی کردن یارانه‌ها و متأثر از برخی تحولات جهانی و از جمله افزایش جهانی نرخ تورم، تورم در ایران نیز مجددا افزایش یافت که این روند افزایشی نیز در حال حاضر کنترل شده است. رئیس‌جمهور همچنین به رسیدن نرخ رشد اقتصادی از ۴ دهم درصد در شهریور ۱۴۰۰ به ۵ درصد در اسفند همان سال اشاره کرد و گفت: امسال نیز نرخ رشد اقتصادی حدود ۴ تا ۵ درصد خواهد بود. دغدغه اصلی دولت کاهش نرخ تورم و قیمت‌ها است و همزمان افزایش نرخ رشد را نیز در لایحه بودجه سال آینده لحاظ خواهد کرد. رئیسی در ادامه تأکید کرد: ما دشمن انقلاب اسلامی را کسانی نمی‌دانیم که در رخداد‌های اخیر تحت تأثیر هیجانات و احساسات به خیابان آمدند و از سر غفلت حرفی هم زدند، دشمن واقعی جمهوری اسلامی امریکا و رژیم صهیونیستی هستند. البته واکنش نظام جمهوری اسلامی به کسانی که در این مدت مرتکب قتل و ایجاد ناامنی شدند قاطعانه و سخت است. 
 
نمای نزدیک
 حضور سر زده رئیسی در بازار سنندج
 بازید از بازار اصلی شهر سنندج در عصر روز پنج شنبه از حاشیه‌های سفر رئیس‌جمهور بود که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت. در این بازدید که استاندار کردستان، فرماندار سنندج و جمعی دیگر از مسئولان استان، سید ابراهیم رئیسی را همراهی می‌کردند رئیس‌جمهور ضمن احوالپرسی و گفتگو با بازاریان سنندج، به حرف‌ها و خواسته‌های آنان گوش داد. بازاریان سنندج با دیدن رئیس‌جمهور به استقبال وی رفته و از وی با شکلات پذیرایی کردند. رئیس‌جمهور همچنین در جریان بازدید از خیابان و پیاده راه فردوسی که مرکز اصلی بازار سنندج است از بازاریان خرید کرد. حضور سرزده رئیس‌جمهور در بازار مرکزی سنندج و استقبال و ازدحام مردم و بازاریان از سید ابراهیم رئیسی در شرایطی است که برخی رسانه‌های معاند اعلام کرده بودند که فضای شهر سنندج همزمان با سفر رئیس‌جمهور امنیتی است. حجت الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان همچنین ظهر پنج شنبه در جریان دیدار با علمای اهل سنت و شیعه کردستان، در نماز جماعت اهل سنت شرکت کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار