کد خبر: 1118679
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
به علت افزایش غلظت آلاینده‌ها؛
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و غربی استان خبر داد و گفت: مردم استان تهران از فردا دوشنبه تا چهارشنبه ۹ آذر از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند.
 

حامد یزدی مهر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد مدیریت بحران به جهت آلودگی هوا خبر داد و گفت: از بعد از ظهر فردا، دوشنبه هفتم آذر ماه تا روز چهارشنبه نهم آذر ماه در مناطق مرکزی، جنوبی و غربی استان تهران شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی با افزایش آلاینده‌ها کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس پیش بینی شده است، گفت: در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد، هوا برای تمام گروه‌ها ناسالم خواهد بود.

یزدی مهر با اشاره به اینکه آلودگی هوا یک بحران جدی و اولویت دار محیطی است، افزود: به همه ورزشکاران و شهروندان توصیه می‌شود در زمان اعلام آلودگی هوا از هر گونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده روی در این شرایط در هوای باز و خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کنند.

وی در ادامه به بیماران قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم توصیه کرد: در شرایط آلودگی هوا افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کودکان و سالمندان در فضاهای باز فعالیت نکنند و توجه داشته باشند که نوشیدن مایعات به ویژه آب در این مواقع نه تنها باعث شستشوی دستگاه گوارش می‌شود بلکه عطش و خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا را نیز از بین می‌برد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار