کد خبر: 1117324
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
وزیر بهداشت با بیان اینکه کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا رایگان است، از پوشش بیمه رایگان کودکان متولد شده تا سن ۵ سالگی خبر داد.

بهرام عین الهی، وزیر بهداشت امروز در حاشیه دیدار رئیس جمهور از وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در حوزه بهداشت و سلامت، اظهار داشت: در حوزه خدمات ویژه صورت گرفته؛ به طوری که افرادی در سنین کودکی شنوایی خود را از دست داده باشند در گویش نیز دچار مشکل می‌شوند و اگر در زمان طلایی پیوند حلزون را انجام دهند گویش آن‌ها نیز بهتر م شود.

وی ادامه داد: هر حلزون بالای ۲۰۰ میلیون تومان هزینه در بردارد، اما ما به صورت رایگان این را ارائه می‌کنیم و خدمات آن نیز رایگان است و تا پایان سال افرادی که دچار کم شنوایی و ناشنوایی هستند را رایگان درمان می‌کنیم.

وزیر بهداشت متذکر شد: برای همه مردم خدمات لازم برای درمان کرونا محسوس بود؛ به طوری که در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم روزانه ۵۰ هزار مراجعه کننده مبتلا و ۷۰۰ مرگ و میر و ۸ هزار بیمار بدحال داشتیم.

عین الهی یادآور شد:‌امسال ۶ میلیون نفر از مردم بیمه شدند؛ ضمن اینکه ۷۹ مرکز بیمارستانی با حدود ۱۰ هزار تخت را فعال کردیم و تا پایان سال نیز هر هفته یک افتتاحیه بیمارستانی بزرگ خواهیم داشت.

وی با اشاره به درمان سرطان به وسیله ژن درمانی در کشور، ابراز کرد:‌طرح دارو یار به عنوان طرحی بسیار موفق اجرا شده و تولید دارو به ارز ترجیحی وابسته نیست و به ارز نیمایی وابسته است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرایی شده است، متذکر شد:‌امسال بیش از ۱۰ هزار دانشجوی پزشکی جذب شده؛ ضمن اینکه تعداد ۱۰۰۰ متخصص نیز بیشتر جذب کرده‌ایم.

عین الهی با اشاره به اجرای قانون جوانی جمعیت، افزود:‌متاسفانه روبه پیری است و از پنجره جمعیت ۷ سال فرصت استفاده داریم؛ در نتیجه قرارگاه جمعیت در وزارت بهداشت ایجاد شده است.

وی بیمه مادران باردار و کودکان متولد شده تا ۵ سال را از جمله کار‌های انجام شده در دولت فعلی برشمرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار