کد خبر: 1116124
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
شهردار تهران مطرح کرد؛
شهردار تهران از خسارت ۵۰۰ میلیاردی به شهر طی اغتشاشات اخیر خبر داد.
 

علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹ دستگاه با یکدیگر تفاهم کردند که همه ساختمان‌های بالای شش طبقه در تهران را بررسی کنیم و برای هر ساختمان شناسنامه و دفترچه‌ای تشکیل و به سه دسته طبقه‌بندی شوند؛ یک دسته ساختمان‌هایی که ایمنی دارند، دسته دیگر ساختمان‌هایی که برای ایمنی نیاز به بازسازی دارند و یک دسته هم ساختمان‌هایی که نیاز به نوسازی دارند.

شهردار تهران با بیان اینکه باید برای هر کدام از این سازه‌ها برنامه خاصی داشت، افزود: از آنجا که این کار انجام نشده، هر ادعایی که مطرح می‌شود صرفاً ناظر بر فعالیت‌های مربوط به حوزه آتش نشانی است؛ نه همه بخش‌های مرتبط.

زاکانی تاکید کرد: در حوزه ایمنی ساخت‌وساز دستگاه‌های مختلفی از جمله سازمان نظام مهندسی و دیگر نظامات دخیل هستند و ما تلاش می‌کنیم با همکاری بین دستگاه‌ها جمع‌بندی خوبی بشود که موجب گره‌گشایی باشد.

وی در پاسخ به اینکه در حوادث اخیر چقدر به اموال عمومی آسیب وارد شده، اعلام کرد: این رقم بالغ بر ۵۰۰ میلیارد است.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره قیمت دقیق سطل زباله که رقمی بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای آن اعلام شده بود، تصریح کرد: سطل‌های زباله نه ۵ میلیون تومان قیمت دارد، نه ۲۰ میلیون؛ نجات در راستگویی است، سطل‌های زباله ۷ میلیون قیمت دارند و دقیقش همین رقم است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره کسری بودجه شهرداری، اظهار کرد: ما کسری بودجه نداریم. سال گذشته به لطف الهی ۹۹ درصد بودجه ما محقق شد و این در سال‌های قبل از آن بی‌نظیر بود. امسال هم کسری بودجه نداریم و نهایت رعایت را برای مردم عزیز انجام می‌دهیم که خود این امر برای ما گشایش ایجاد می‌کند.

زاکانی همچنین اعلام کرد: دیروز ۱۵۰ هزار واحد برای ساخت و ساز در تهران تفاهم شد. الان در مجموع بالغ بر ۴۰۰ هزار واحد تفاهم کرده‌ای که عمده‌اش بافت فرسوده و زمین‌های ذخیره شهری.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار