کد خبر: 1115918
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

چهار سارق مسلح که با دستبرد به خانه‌ای در شمال تهران در مدت ۱۵ دقیقه، چند میلیارد تومان سرقت کرده‌اند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. سرایدار ساختمان به عنوان مظنون بازداشت شده است.
به گزارش جوان، ساعت ۲۰:۳۰ شامگاه دوشنبه ۲۳ آبان‌ماه به مأموران کلانتری ۱۲۲ دربند خبر رسید چهار سارق مسلح نقابدار، اعضای خانواده‌ای را در خانه‌شان در منطقه زعفرانیه گروگان گرفته و پس از سرقت چند میلیارد تومان طلا و لوازم گرانقیمت گریخته‌اند.
وقتی مأموران پلیس به محل حادثه رسیدند صاحبخانه که زن میانسالی بود، گفت: «من و دو دخترم در این آپارتمان زندگی می‌کنیم. دقایقی قبل زنگ خانه را زدند، وقتی از چشمی در نگاه کردم دیدم ایرج، سرایدار ساختمان پشت در است. او معمولاً در همین ساعت، آشغال‌ها را بیرون می‌برد. من هم به آشپزخانه رفتم و نایلون زباله را برداشتم، اما نمی‌دانستم که پشت در چه خبر است. وقتی در را نیمه‌باز کردم و نایلون زباله را به ایرج دادم، مردی پایش را میان در و چهارچوب گذاشت و مانع بسته شدن در شد. بعد هم چهار مرد نقابدار مسلح به کلت کمری و چاقو همراه سرایدار وارد خانه‌ام شدند.»
۱۵ دقیقه گروگانگیری
وی ادامه داد: «من و دخترانم وقتی چشمانمان به مردان مسلح افتاد از ترس دست و پایمان به لرزه افتاد، به‌طوری‌که توان حرف زدن نداشتیم. آن‌ها تهدید کردند اگر فریادی بزنیم و بخواهیم همسایه را باخبر کنیم، ما را با گلوله به قتل می‌رسانند. مرد خشن همان ابتدا سرایدار را همراه یکی از دخترانم داخل دستشویی حبس کرد. سپس دو نفرشان به سراغ من و دختر دیگرم آمدند و یکی از آن‌ها اسلحه‌ای روی شقیقه دخترم گذاشت و دیگری هم چاقویی زیر گلوی من فشار داد و از ما خواستند محل نگهداری طلا‌ها و وسایل گرانقیمت‌مان را به آن‌ها نشان دهیم. خیلی ترسیده بودیم و از ترس جان خودم و دو دخترم مجبور شدم محل نگهداری طلاها، دلار‌ها و وسایل گرانقیمت را به آن‌ها نشان بدهم. سارقان ۱۵ دقیقه ما را داخل اتاقی گروگان گرفتند و بعد تمامی طلا و جواهراتمان را به ارزش ۴ میلیارد تومان، یک ساعت خارجی ۷۰۰ میلیون تومانی، هشت سکه تمام بهار آزادی و ۴ هزار و ۴۰۰ دلار سرقت و از خانه‌مان فرار کردند.»
بازداشت سرایدار
شاکی در پایان گفت: «من به سرایدار مشکوک هستم و احتمال می‌دهم که او سارقان را اجیر کرده است، چون سارقان اطلاعات زیادی از خانه من داشتند. قبلاً پسرش سرایدار ساختمان بود، اما چندی قبل به همراه زن و فرزند خردسالش به جای پسرش آمد و سرایدار ساختمان شد. او معتاد به مواد مخدر است و چند روز قبل هم همسر و فرزندانش را به شهرستان فرستاد تا نقشه سرقت را بهتر و راحت‌تر همراه با همدستانش اجرا کند.»
با طرح این شکایت، مأموران پلیس به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴، سرایدار ساختمان مسکونی را به عنوان مظنون بازداشت کردند. وی در بازجویی‌ها با انکار جرمش در ادعایی گفت: «من سارقان را نمی‌شناسم و شب حادثه هم داخل اتاق سرایداری‌ام بودم که متوجه شدم چهار مرد از آسانسور پیاده شدند. آن‌ها از طبقات بالا به پایین می‌آمدند و من احتمال دادم میهمان یکی از آپارتمان‌ها باشند، اما ناگهان به من حمله کردند. آن‌ها شاکی را به اسم و فامیل می‌شناختند و از من خواستند آپارتمان او را به آن‌ها نشان دهم. ابتدا قبول نکردم، ولی وقتی مرا تهدید به مرگ کردند مجبور شدم با آن‌ها همکاری کنم.»

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
0
حتما یک گاوصندوق ضد دیلم که مجهز به قفل هوشمند ضد زورگیری هست بگیرید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار