کد خبر: 1115693
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
آرمین بینا

سارقان الماس گرانقیمت وقتی به دفتر مرد تاجر دستبرد زدند برای اینکه ردی از خود به‌جا نگذارند، دوربین مداربسته را با خودشان بردند، اما خبر نداشتند که تاجر زیرک دوربین مخفی را در محل جاساز کرده است.
چند روز قبل، مرد پولداری در تهران به اداره پلیس رفت و گفت سارقانی ناشناس به دفتر کار و انبارش در بازار تهران دستبرد زده و علاوه بر سرقت چند میلیارد از اموالش، یک قطعه الماس گرانقیمت هم سرقت کرده‌اند.
شاکی در توضیح ماجرا گفت: «من تاجرم و چند سالی است در صنف پوشاک فعالیت دارم. دفتر کارم در بازار تهران است و انبار پوشاکم وصل به دفتر کارم است. مشتریان زیادی در تهران و شهرستان‌ها دارم و معمولاً هرچند روز یک‌بار برای آن‌ها پوشاک می‌فرستم، به همین خاطر همیشه چند هزار جین لباس در انبارم دارم. امروز صبح مثل همیشه به محل کارم رفتم و داخل دفتر کارم با صحنه عجیبی روبه‌رو شدم. وسایل دفترم به‌هم ریخته بود و حکایت از آن داشت سارق یا سارقانی به محل کارم دستبرد زده‌اند. به سرعت به سراغ گاوصندوقم رفتم و دیدم یک قطعه الماس ۱۰ قیراطی نتراشیده به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و همچنین ۵۰ میلیون تومان پول نقد، ۷۰ فقره چک مشتری و مقداری لوازم باارزش دیگر که در آن نگهداری می‌کردم، سرقت شده است.»
دوربین مخفی
شاکی ادامه داد: «سارقان همچنین قفل ورودی انبار را تخریب کرده بودند و ۲ هزار جین لباس زنانه داخل انبار را که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارزش داشت، همراه لپ‌تاپ و مقدار دیگری لوازم سرقت کرده‌اند. آن‌ها برای اینکه ردی از خود به‌جا نگذارند، دوربین مداربسته دفتر و انبار را تخریب کرده و قطعات و منبع ذخیره فیلم را هم با خودشان برده بودند، اما خبر نداشتند که علاوه بر دوربین مداربسته، من داخل دفتر و انبارم دوربین مخفی نصب و جاسازی کرده‌ام تا همیشه یک قدم جلوتر از سارقان باشم.» وی در پایان افزود: «سارقان افراد آشنایی هستند و احتمال می‌دهم به دفتر و انبارم رفت و آمد داشته‌اند، چون در جریان موجودی انبارم بوده‌اند و خبر داشتند داخل گاوصندوقم، اموال گرانقیمت نگهداری می‌کنم.»
شناسایی سارقان
با طرح این شکایت، پرونده به دستور دادیار شعبه ۴ ناحیه ۳۴ برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.
مأموران پلیس در نخستین گام، فیلم دوربین مخفی محل حادثه را مورد بازبینی قرار دادند. دوربین نشان می‌داد چهار مرد جوان که ماسک به صورت دارند ابتدا با شاه‌کلیدی در اصلی دفتر را باز و در ادامه با دیلم قفل در انبار را تخریب می‌کنند و سپس گاوصندوق و اموال داخل انبار را با خود می‌برند.
مأموران پلیس دریافتند سارقان برای اینکه شناسایی نشوند خیلی حرفه‌ای عمل و با بردن دوربین مداربسته محل حادثه تلاش کرده‌اند هیچ ردی از خود به جا نگذارند، اما خبر نداشتند دوربین مخفی انبار لحظه‌ای چهره یکی از آن‌ها را که نقابش را کنار می‌زند، ثبت کرده است.
رد الماس
کارآگاهان جنایی در بررسی‌های فنی موفق شدند یکی از سارقان را به نام سروش شناسایی کنند. تحقیقات مأموران نشان داد سروش چند سالی است در بازار تهران باربری می‌کند.
از سوی دیگر مأموران پلیس در تحقیقات فنی دریافتند مرد جوانی که با سروش به خانه‌ای در جنوب تهران رفت و آمد دارد، چند روزی است دنبال مشتری برای فروش قطعه الماسی است.
مأموران در نهایت موفق شدند مخفیگاه سروش و همدستانش را در یکی از خیابان‌های جنوبی تهران شناسایی و در عملیاتی چهار متهم را دستگیر کنند. کارآگاهان پلیس آگاهی در مخفیگاه متهمان، گاوصندوق سرقت شده همراه با الماس داخل آن و مقدار زیادی از لباس‌های سرقتی را کشف کردند.
اعتراف
متهمان پس از انتقال به اداره پلیس به سرقت از دفتر و انبار مرد تاجر اعتراف کردند. یکی از متهمان گفت: «ما اهل یکی از شهر‌های جنوب‌غربی ایران هستیم و مدتی است در بازار تهران باربری می‌کنیم. چند روز قبل از سرقت برای شاکی محموله لباس آوردیم و با انبار و دفتر کارش آشنا شدیم. پس از این تصمیم گرفتیم از انبارش سرقت کنیم تا اینکه نیمه شب ۱۵ آبان با شاه‌کلیدی که داشتیم دفتر کار شاکی را باز کردیم. ما گاوصندوق و تمامی لباس‌ها را سرقت و دوربین مداربسته آنجا را هم تخریب کردیم و با خودمان بردیم. فکر می‌کردیم که هیچ ردی از خود به جا نگذاشته‌ایم، اما خبر نداشتیم که شاکی مرد زیرکی است و دوربین مخفی در انبارش نصب و جاسازی کرده است. ما اموال سرقتی را به مخفیگاهمان منتقل کردیم و در این چند روز مقداری از لباس‌ها را به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان فروختیم و سهم هر کداممان ۵۰ میلیون تومان شد. ما در حال برنامه‌ریزی برای فروش الماس و بقیه لباس‌ها و اجناس بودیم که شناسایی و دستگیر شدیم.»
رد سرقت جدید در عکاسی از طاقه پارچه
در حالی که متهمان ادعا می‌کردند سرقت از مرد تاجر اولین و آخرین سرقت آنهاست، مأموران پلیس در بررسی تلفن همراه یکی از متهمان با عکسی از طاقه پارچه‌ای روبه‌رو شدند که احتمال می‌رفت سارقان مدتی قبل به انبار پارچه‌ای دستبرد زده و برای فروش از یکی از طاقه‌ها عکس گرفته‌اند.
مأموران در بررسی‌های دقیق از عکس به شماره تلفنی رسیدند که پس از تماس با آن مشخص شد طاقه‌های پارچه متعلق به مرد تاجر دیگری است که چند ماه قبل سارقان به انبارش دستبرد زده‌اند. شاکی که مرد میانسالی بود، گفت: «انبار بزرگی در جنوب تهران دارم که پارچه در آن نگهداری می‌کنم. وقتی در یکی از روز‌های نخستین مردادماه امسال به انبارم رفتم، متوجه شدم تمامی طاقه‌های پارچه‌ام که بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارزش داشت، سرقت شده است.» بدین ترتیب مأموران دوباره از سارقان تحقیق کردند و متهمان وقتی با مدارک روبه‌رو شدند، چاره‌ای جز اعتراف به سرقت دوم نداشتند. آن‌ها به سرقت طاقه‌های پارچه اعتراف کردند و مدعی شدند تمام طاقه‌های پارچه را به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به مالخری فروخته‌اند و پول آن را بین خودشان تقسیم کرده‌اند.
تحقیقات از متهمان به دستور قاضی پرونده برای برملا شدن سرقت‌های احتمالی دیگر از سوی کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار