کد خبر: 1115550
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت : استعدادها و پتانسیل فرهنگی، هنری شهرستان کرج می تواند این شهر را به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی نماید.

سعید جابری انصاری در حاشیه برگزاری سومین جلسه شورای سیاستگذاری کرج پایتخت کتاب ایران اظهار داشت: استعدادهای فرهنگی هنری این استان، نقش عمده ای در تبدیل شدن کرج به عنوان پایتخت فرهنگی هنری استان البرز دارد.

وی اظهار داشت: توانمندی این استان در حوزه نویسندگی، طراحی و انتشار کتب، باعث شده تا این استان نقش عمده ای در تولیدات کتاب در کشور داشته باشد.

جابری انصاری ادامه داد: استان البرز با داشتن چنین پتانسیلی استعداد و توانمندی لازم در قرار گرفتن به عنوان پایتخت کتاب را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: پیشینه قوی استان البرز در حوزه نویسندگی و ظهور نویسندگان مطرحی همچون جلال آل احمد و تربیت یافتگان نسل جدید نویسندگان از مزیت های اصلی این استان در انتخاب پایتخت کتاب ایران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ادامه داد: حضور و تلاش مترجمان قوی در استان البرز و شهر کرج نیز می تواند تاثیر جدی ای بر این انتخاب داشته باشد.

وی با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری کرج پایتخت کتاب ایران اظهار داشت: تشکیل شورای سیاستگذاری کرج پایتخت کتاب ایران، نقش مهمی در رسیدن به این هدف در استان است.

جابری انصاری ادامه داد: یقیناً برنامه ریزی مناسب و تلاش همه دستگاه ها برای برگزاری چنین رویدادی در البرز و شهر کرج لازم است و می طلبد کلیه دستگاه های مسئول در این زمینه نقش خود را کامل ایفا نمایند.

لازم به توضیح است که پیشنهاد انتخاب کرج به عنوان پایتخت کتاب ایران مدتی است که مطرح شده و در این زمینه تمامی دستگاه ها تلاش دارند تا این اتفاق بزرگ فرهنگی را در کرج و استان البرز رقم بزنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار