کد خبر: 1114928
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
سردار حسین رحیمی *

با بالا گرفتن آتش حضور اغتشاشگران و معاندان در پوشش مردم معترض، چند وقتی است روی دیگر آرامش و امنیت یعنی فقدان آن خود را نشان داده و به خوبی می‌توان دریافت این نبود امنیت چه عواقب جبران‌ناپذیری خواهد داشت.
انحرافات اجتماعی و خارج‌شدن مسیر اعتراضات و کشیده‌شدن آشوب به خیابان‌ها و از همه مهم‌تر جری شدن مجرمان و تعرض به پلیس و مأموران حافظ امنیت، نشان از اختلال در برقراری امنیت در جامعه و ایجاد زمینه برای ناآرامی‌های مختلف دارد. به طور حتم نبود امنیت، اولین جرقه بازایستادن قلب‌های تپنده جامعه مانند بازار‌های سرمایه‌ای، فضا‌های آموزشی، کشمکش‌های داخلی میان قشر‌های مختلف مردم و در نهایت از بین رفتن نشاط اجتماعی و پدید آمدن ترس و اضطراب اجتماعی چه در بعد فیزیکی و چه روانی می‌شود.
گر چه رسیدگی به مطالبات مردمی یکی از وظایف حکمرانان است، اما نباید تبدیل به غائله‌ای اغتشاشگرایانه و مخل امنیت موجود جامعه شود، چراکه در این صورت دشمنان آماده برای ضربه زدن، از آب گل آلوده به‌وجود آمده ماهی خود را صید می‌کنند و در بی‌حواسی‌های به‌وجود آمده، دست به جنایاتی غیر‌قابل تصور می‌زنند. همانگونه که در شاهچراغ اتفاق افتاد تا باز هم دشمن چهره کریه خود را بیش از پیش به نمایش بگذارد. واقعه تلخ شاهچراغ زنگ خطری برای ایران و ایرانی است تا بدانیم آنان که نقاب صلح بر چهره و دستکشی مخملی بر دست دارند همان دشمنان قسم خورده دیروز و امروز نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که نمی‌خواهند ایران کشوری امن در منطقه‌ای پر آشوب باقی بماند. کشوری که هم امنیت دارد و هم برای دیگر کشور‌های منطقه امنیت می‌سازد.
متأسفانه این روز‌ها و تقریباً در سکوت کامل خبری، پلیس در حال مقابله با اغتشاشگران است، مجروح داشته و شهید داده‌است، اما کمتر کسی به این نکته می‌پردازد که اگر تنها چند ساعت پلیس به عنوان نیروی حافظ امنیت و نظم وجود نداشته‌باشد، تشتت و به هم‌ریختگی به بالاترین حد خود می‌رسد و کار از دست خارج می‌شود. البته توجه به این نکته هم برای مردم لازم است و هم مسئولان، چراکه به هرحال مردم مطالباتی بحق دارند که هر کدام به بخش‌هایی از نهاد‌های حاکمیتی مربوط می‌شود و باید به دور از اغتشاش و از بین رفتن نظم عمومی، پاسخگوی مردم باشند، پس می‌طلبد پس از اینکه تلاش‌های مستمر، مسئولانه و فداکارانه پلیس به نتیجه و اغتشاشات به پایان رسید، مسئولان با گوشی شنوا، زبانی گویا و چشمی بینا قدمی در رفع مشکلات و مسائل موجود در جامعه بردارند، چراکه در عرصه‌های خطر و گذرگاه‌های حساس تاریخی، از یک طرف مردم که همواره پشتیبانی و حمایت خود را از نظام اثبات کرده‌اند و از طرفی دیگر پلیس نیز به عنوان حافظ نظم و امنیت از جان گذشتگی خود را به منصه ظهور گذاشته است، در اینجا حلقه مفقوده درایت، صداقت در گفتار و عمل مسئولان در زمینه‌های مختلف است که ان‌شاءالله این مفقودی نیز یافت‌شده تا زنجیره حفظ نظم و امنیت کامل شود.
* فرمانده انتظامی پایتخت

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار