کد خبر: 1114925
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
آرمین بینا

پیک صرافی که به اتهام سرقت ۱۰ میلیاردی بازداشت شده بود در مرخصی زندان باند سرقت از صرافی‌ها را تشکیل داد تا اینکه به همراه اعضای باندش بازداشت شد.
اواخر سال گذشته به مأموران پلیس تهران خبر رسید، پنج سارق مسلح به صرافی در یکی از خیابان‌های مرکزی دستبرد زده و پس از سرقت مقداری زیادی دلار که بیش از ۲۰ میلیارد تومان ارزش داشته است، فرار کرده‌اند.
صاحب صرافی به پلیس گفت: «همراه کارکنانم داخل صرافی نشسته بودیم که دو مرد جوان وارد صرافی شدند. آن‌ها ماسک بهداشتی به صورت داشتند و خود را مأمور جرائم اقتصادی معرفی کردند و با برگه‌ای که نشان دادند، گفتند دستور دارند صرافی را بازرسی کنند. من به دستور آن‌ها گاوصندوق را باز کردم که در همین لحظه سه مرد مسلح دیگر هم وارد شدند و ما را با تهدید به اتاقی بردند و دست و پایمان بستند و در آنجا حبس کردند. پس از ساعتی وقتی دست و پایم را به سختی باز کردم، دیدم آن‌ها همه پول‌های خارجی را که در گاوصندوق داشتم، سرقت کرده‌اند.»
سرقت مشابه
با طرح این شکایت، مأموران پلیس به دستور بازپرس دادسرا برای شناسایی سارقان وارد عمل شدند. در‌حالی‌که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، اوایل امسال مأموران پلیس از سرقت صرافی دیگری با همان شیوه در شمال تهران باخبر شدند. بررسی‌ها نشان داد سارقان در پوشش مأمور جرائم اقتصادی وارد صرافی شده و پس از بستن دست و پای صاحب صرافی و همکارانش، حدود ۲۰ میلیارد تومان پول خارجی سرقت کرده‌اند.
شناسایی ۲ برادر
مأموران در بررسی‌های دوربین‌های مداربسته دریافتند سارقان مسلح از دو خودرو و یک موتورسیکلت با پلاک‌های سرقتی استفاده کرده‌اند تا شناسایی نشوند.
در شرایطی که احتمال می‌رفت سارقان در تدارک سرقت از صرافی دیگری باشند، مأموران دست به تحقیقات فنی زدند و در بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف محل‌های سرقت موفق شدند دو نفر از سارقان را که دو برادر به نام‌های اردشیر و کیوان هستند، شناسایی کنند. در بررسی آلبوم سارقان سابقه‌دار مشخص شد دو سارق همان دو برادری هستند که چند سال قبل از خانه مرد صرافی حدود ۱۰ میلیارد تومان سرقت کرده و بعد از دستگیری با گذاشتن وثیقه آزاد و فراری شده‌اند.
بررسی‌ها نشان داد اردشیر زمان حادثه به عنوان پیک موتوری در صرافی کار می‌کرده و صاحب صرافی هم به او اطمینان داشته است، به همین خاطر زمانی که به مسافرت خارج می‌رود به او می‌گوید مقدار زیادی دلار در خانه‌اش نگهداری می‌کند. پس از این اردشیر با همدستی برادرش نقشه سرقت را طراحی و اجرا می‌کنند.
ربودن صراف پولدار
از سوی دیگر مشخص شد دو برادر و همدستانشان علاوه بر سرقت از دو صرافی که حدود ۴۰ میلیارد تومان سرقت کرده‌اند، همان متهمانی هستند که چندی قبل صراف پولداری را از پارکینگ محل کارش ربوده و از او اخاذی چند میلیاردی کرده‌اند. بررسی پرونده مرد صراف نشان داد روز حادثه وی خودرویش را در پارکینگ محل کارش پارک می‌کند که متهمان با عنوان مأمور جرائم اقتصادی او را می‌ربایند و به باغی در اطراف تهران منتقل می‌کنند. آدم‌ربایان، خانواده مرد صراف را تهدید می‌کنند و آن‌ها هم بدون اینکه به مأموران پلیس خبر بدهند چند میلیارد تومان در قالب ارز دیجیتالی به آن‌ها می‌دهند و متهمان هم مرد صراف را دست و پا بسته در خیابانی رها می‌کنند.
ناکامی در آخرین نقشه
در‌حالی‌که متهمان شناسایی شده بودند، مأموران دریافتند اعضای باند نقشه ربودن صاحب صرافی دیگری را طراحی کرده و قرار است دو روز دیگر آن را اجرا کنند. در چنین شرایطی مأموران، متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.
پنج متهم در بازجویی‌ها به دو سرقت از صرافی و یک آدم‌ربایی اعتراف کردند. یکی از متهمان گفت: پس از اینکه با وثیقه از زندان به مرخصی آمدم، باند سرقت از صرافی‌ها را تشکیل دادم. در این مدت ما به دو صرافی دستبرد زدیم و صاحب یک صرافی را هم ربودیم. قرار بود دو روز دیگر صاحب صرافی دیگری را برباییم که دستگیر شدیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار