کد خبر: 1114895
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
خاطرات زنده‌یاد استاد سیدهادی خسروشاهی از رهبر معظم انقلاب اسلامی
اثری که هم اینک در معرفی آن سخن می‌رود، واپسین کتاب منتشر شده از زنده‌یاد استاد سیدهادی خسروشاهی در مقطع حیات اوست که به خاطرات وی از رهبر معظم انقلاب اسلامی اختصاص دارد. این مجموعه یادمان‌ها، نخست در صفحه تاریخ روزنامه جوان نشریافت و نهایتاً با اسناد و اضافاتی، در این رساله و از سوی انتشارات «کلبه شروق» نشر یافت.
محمدرضا کائینی

اثری که هم اینک در معرفی آن سخن می‌رود، واپسین کتاب منتشر شده از زنده‌یاد استاد سیدهادی خسروشاهی در مقطع حیات اوست که به خاطرات وی از رهبر معظم انقلاب اسلامی اختصاص دارد. این مجموعه یادمان‌ها، نخست در صفحه تاریخ روزنامه جوان نشریافت و نهایتاً با اسناد و اضافاتی، در این رساله و از سوی انتشارات «کلبه شروق» نشر یافت. مؤلف فقید در دیباچه خویش بر این مجموعه، در باب موضوع آن و نیز ترتیب مطالب، اشاراتی به قرار پی آمده دارد:
«این بخش از حدیث روزگار، شامل خاطرات مستند اینجانب درباره حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای‌- حفظه‌الله‌- است و محصول یک گفت‌وگوی مفصل و مکتوبی است که به خواست بعضی از دوستان، در سه سال پیش انجام گرفت و جستار‌هایی از آن، نخست در مجله دو ماهه پاسدار اسلام نشریه وزین فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ شد و بخش‌های دیگری هم به طور مفصل‌تر، در چند شماره از روزنامه جوان چاپ تهران، منتشر گردید. البته بنای نخستین این بود که در حدیث روزگار، به نشر خاطرات غیرمستند، درباره اعاظم معاصر پرداخته نشود و به‌طور طبیعی، در این صورت تکمیل و تنظیم یادداشت‌های مربوطه هم در بایگانی کتابخانه ما باقی می‌ماند! اطلاع یافتن بعضی دوستان از این امر، باعث شد گروهی از یاران و علاقه‌مندان و دوستان قدیم و جدید، خواستار تنظیم و نشر خاطرات مربوط به رجال و علمای معاصر شدند و در میان این دوستان، شخصیت‌های برجسته‌ای، علاوه بر ایران از کشور‌های عراق، لبنان، حوزه خلیج‌فارس و حتی مصر، پاکستان، ترکیه و... هم بر این امر اصرار ورزیدند و دلیل ایشان هم این بود که درباره درگذشتگان می‌توان در فرصت‌های دیگر هم اقدام نمود، ولی در مورد معاصرین، ضرورت روشن شدن حقایق و کشف نکات تاریخی، ایجاب می‌کند مسئله در اولویت کامل قرار گیرد.
این تأکید و اصرار از سوی دوستان و بزرگان داخل و خارج‌- که شاید بالغ بر چند ده نفر می‌شوند‌- موجب گردید به تدریج ضمن نقل حوادث پیشین و خاطرات مربوط به گذشته‌ها، به تنظیم و نشر خاطرات مربوط به عصر خود نیز بپردازیم و در همین رابطه، مصاحبه بعضی دوستان، موجب شد نخست از رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای آغاز کنیم. برای اطلاع دوستان علاقه‌مند، می‌توان اشاره کرد که حدود ۵۰ رساله، در این زمینه و تحت همین عنوان حدیث روزگار، روی میز! و گاهی زیر میز قرار داشت و دارد که بعضی از آن‌ها چاپ شده و بعضی دیگر آماده حروفچینی و چاپ است و بقیه نیز اگر عمری باشد، در آینده نه چندان دور، تقدیم عزیزان علاقه‌مند خواهد شد. در این بخش از خاطرات که پس از تکمیل به طور مستقل به دست چاپ سپرده می‌شود، ملحقاتی نیز بر آن افزوده شد که شامل نامه‌ها، گزارش‌ها، مقالات، اسناد و عکس‌های تاریخی گوناگونی است و هر کدام، در نوع خود، ارزش تاریخی خاصی را دارد و این اضافات به تناسب، در بخش ملحقات نقل شده است. اشاره به این نکته هم بی‌مناسبت نیست که آنچه در این رساله آمده است، همه خاطرات من درباره آیت‌الله خامنه‌ای نیست، بلکه فقط نکاتی است که هنگام گفت‌وگوی خاصی به خاطر آمد و مکتوب و نقل شد. به امید آنکه خاطرات دیگر نیز اگر توفیق یار شد و اسناد و عکس‌های مربوطه در بین اوراق به دست آمد، تنظیم و در چاپ مجموعه کامل خاطرات افزوده شود....»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار