کد خبر: 1114648
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
فاطمه صبور

مرد جوان که به اتهام قتل سه عضو یک خانواده در بازداشت به سر می‌برد، به همراه دو همدستش محاکمه و به سه بار قصاص محکوم شد. همدستان متهم نیز به زندان و تحمل شلاق محکوم شدند.
اسفند سال ۹۹، پسر جوانی سراسیمه به اداره پلیس رفت و مأموران را از کشف سه جسد در حمام خانه‌ای حوالی بلوار ابوذر باخبر کرد. او به مأموران گفت: «چند روز قبل، همراه یکی از دوستانم به خانه دختر مورد علاقه‌اش رفتم. وقتی وارد خانه شدم، می‌خواستم به دستشویی بروم، اما به اشتباه وارد حمام و به یکباره با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدم. داخل حمام سه جسد دیدم و از ترس در را بستم و خیلی زود خانه را ترک کردم.»
بعد از این توضیحات، کارآگاهان پلیس به خانه مورد نظر رفتند که شواهد نشان می‌داد بخشی از وسایل خانه سرقت شده‌است. کارآگاهان با توجه به اظهارات پسر جوان وارد حمام و با جسد زن و مرد میانسالی روبه‌رو شدند. کنار اجساد نیز بشکه پر از اسیدی بود که در بررسی محتویات آن تکه‌هایی از استخوان سر و شانه زن جوانی مشاهده می‌شد که در معاینات پزشکی مشخص شد ۴۰ روز از کشته شدنش می‌گذرد.
با انتقال اجساد به پزشکی قانونی، روند تحقیقات نشان می‌داد صاحبخانه زن میانسالی بوده‌است که وضع مالی خوبی داشته و با همسر صیغه‌ای و دو دختر خود زندگی می‌کرده‌است. با اعلام نظر کارشناسان پزشکی قانونی نیز معلوم شد اجساد متعلق به زن صاحبخانه و همسر صیغه‌ای و یکی از دختران او است. به این ترتیب، دیگر دختر آن زن به نام الناز ۲۴ ساله به عنوان اولین مظنون تحت تعقیب قرا رگرفت و چند روز بعد در مخفیگاهش بازداشت شد.
دستگیری متهمان
زن جوان در روند بازجویی به سه قتل با همدستی پسر مورد علاقه و دوست او اعتراف کرد و در توضیح گفت: «پدر و مادرم سال‌ها قبل از هم جدا شدند و من با پدرم زندگی می‌کردم تا اینکه چهار سال قبل مادرم را دیدم. بعد از مدتی به خاطر اختلاف با شوهرم، طلاق گرفتم و تنها فرزندم را به او سپردم و خودم به خانه مادرم آمدم. مادرم مرا اذیت می‌کرد و از من و خواهرم انتظارات بی‌جایی داشت. خیلی خسته شده‌بودم تا اینکه در پارک با پسر ۱۹ ساله‌ای به نام پدرام آشنا شدم. به او گفتم مادرم وضع مالی خوبی دارد. او دو خودروی گرانقیمت مدل بالا و کلی پول نقد و طلا در خانه نگهداری می‌کرد و فقط ۲۵۰ میلیون تومان پول نقد در گاوصندوق خانه داشت. ثروت و اذیت‌های مادرم باعث شد نقشه قتل او را طراحی کنیم.»
انجام ۳ قتل با پرداخت ۳۰۰ میلیون
زن جوان گفت: «برای اجرای نقشه از یکی از دوستان پدرام به نام سروش کمک گرفتیم. قرار شد او در ازای پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان ما را کمک کند. طبق نقشه، آن شب پدرام شام گرفت و داخل غذا‌ها داروی بیهوشی ریخت. مادرم و شوهرش بعد از خوردن غذا خواب آلود شدند، اما بیهوش نشدند، ولی خواهرم روی کاناپه داخل پذیرایی خوابید. در ورودی را باز کردم تا سروش وارد خانه شود. او با خودش متادون و سم آورده‌بود که به زور به خواهرم خوراند و بعد هم با سیم شارژر او را خفه کرد. جنازه را به اتاق من منتقل کردیم. منتظر فرصت بودیم تا ساعت ۷ صبح. شوهر مادرم از اتاق بیرون آمد تا سرکار برود. او را به بهانه‌ای به اتاقم بردم. سروش با گلدان کریستالی به سرش زد و او را به قتل رساند. جسد او را داخل حمام بردیم. وقتی مادرم از اتاق خواب وارد سالن پذیرایی شد، روی کاناپه خوابید. سروش سراغش رفت و با همان گلدان چند ضربه به سرش زد. جسد مادرم را نیز به حمام بردیم. بعد از انجام قتل‌ها، وسایل با‌ارزش خانه را سرقت کردیم و بیرون رفتیم. هرازگاهی به خانه سر می‌زدیم که فهمیدیم اجساد بو گرفته‌اند. تصمیم گرفتیم آن‌ها را از بین ببریم.»
خرید بشکه‌های اسیدی
زن جوان گفت: «سه بشکه اسید تهیه کردیم و ابتدا پدرام جسد خواهرم را داخل بشکه انداخت. اسید به آرامی جسد را حل می‌کرد، به همین خاطر از انداختن اجساد مادر و ناپدری‌ام داخل اسید منصرف شدیم. حدود ۴۰ روز از قتل گذشته بود تا اینکه دوست پدرام مقابل خانه‌مان آمد و به ماجرا پی برد.»
بعد از این اقرارها، سروش و پدرام نیز دستگیر شدند. سروش در تحقیقات اولیه به سه قتل اعتراف کرد و گفت: «طراح نقشه الناز و پدرام بودند. قرار بود برای سه قتل ۳۰۰ میلیون تومان بگیرم، اما در این مدت هیچ پولی دریافت نکردم.»
نخستین دادگاه
با اعتراف متهمان، پرونده در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران تحت رسیدگی قرار گرفت. ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند. سپس سروش ۲۱ ساله به اتهام مباشرت در سه قتل و سرقت به جایگاه رفت و خلاف اظهاراتش با قبول دو قتل مدعی شد، خواهر الناز را با کمک پدرام کشته است. او گفت: «وقتی سیم شارژر را دو گردن خواهر الناز انداختم به کمک پدرام دو سر سیم را کشاندیم.»
پدرام نیز به جایگاه رفت و گفت: «سروش دروغ می‌گوید. او خودش به تنهایی سه قتل را انجام داده‌است.» الناز نیز از خودش دفاع کرد و گفت در قتل‌ها نقشی نداشته‌است.
دومین جلسه دادگاه
بعد از شنیدن دفاعیات سه متهم، پرونده با تغییر عنوان اتهامی پدرام از معاونت به مشارکت در قتل برای دومین بار روی میز هیئت قضایی همان شعبه قرار گرفت.
در آن جلسه پدرام بار دیگر قتل خواهر الناز را انکار کرد و گفت سروش دروغ می‌گوید. او بر اثر خوردن مشروب در حال عادی نبود و مرتکب سه قتل شد. در ادامه سروش و الناز همان دفاعیات جلسه قبل را تکرار کردند.
در پایان هیئت قضایی دستور داد سه شاهد به دادگاه احضار شوند تا بعد از شنیدن توضیحات آن‌ها رأی صادر شود.
سومین جلسه دادگاه
سومین جلسه با حضور اولیای دم و سه متهم تشکیل شد. بعد از اعلام رسمیت جلسه، شاهدان یک به یک در جایگاه ایستادند و همگی سروش را عامل قتل معرفی کردند. در ادامه یکی از آن‌ها گفت: «سروش از دوستانم بود. روزی او مقداری اسید خواست، برایش تهیه کردم، سپس درباره اسید‌ها پرسیدم که ماجرای قتل‌ها را برایم تعریف کرد. او گفت خودش به تنهایی سه نفر را کشته است.»
در ادامه متهمان یک به یک در جایگاه ایستادند و با تکرار همان توضیحات از خودشان دفاع کردند.
در پایان هیئت قضایی با توجه به مدارک موجود در پرونده، سروش را به اتهام سه قتل به سه بار قصاص و به اتهام سرقت به حبس و ۷۴ضربه شلاق محکوم کرد. پدرام و الناز هم به اتهام معاونت در قتل هر کدام به ۲۵ سال حبس و به اتهام سرقت به حبس و ۷۴ ضربه شلاق و به اتهام جنایت بر میت به پرداخت دیه محکوم شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار