کد خبر: 1112987
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: ریشه فتنه، اغتشاش، آشوب، فقر، تبعیض و فساد و هر چه که ما را از آزادی، عدالت، پیشرفت، معنویت و اخوت دور می کند، مهجوریت قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی در نشست بصیرتی روشنگری طلاب و روحانیون استان البرز که در مصلای کرج برگزار شد، گفت: بر اساس فرموده امام کاظم (ع)، کسی که قرآن را منبع شناخت ولایت قرار ندهد، از فتنه ها ایمن نخواهد ماند.

وی با تاکید بر ضرورت معرفی قرآن کریم مطرح کرد: باید با قرآن جان، انرژی و قدرت بگیریم، دل ها را روشن، ذهن ها را نورانی و ولایت را مستحکم کنیم، دچار قضاوت های ناروا، محاسبات غلط و تصمیم گیری های اشتباه نشویم، صحنه های مبهم را کم کنیم، گرد و غبارها را کنار بزنیم، حق را مسند و علیه باطل قیام و خروش کرده و در مسیر ولایت حرکت کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه مبنا و محور همه امور باید قرآن کریم باشد، بیان کرد: در روایات آمده زمانی که به پیامبر اسلام (ص) گفته شده که به زودی امت تو گرفتار می شود، راه خلاصی از این فتنه چیست؟ ایشان می فرمایند: به سراغ قرآن کریم بروید؛ کتابی که منسوخ نمی شود و تا روز قیامت هدایتگر خلق است.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی با بیان اینکه هر کس علم، دانایی و بصیرت را از غیر قرآن بگیرد، گمراه می شود و با تاکید بر ضرورت خروج این کتاب آسمانی از مهجوریت، مطرح کرد: همه ما پیامبر اکرم (ص) را به عنوان رحمت للعالمین می شناسیم و محتاج شفاعت او در روز قیامت هستیم اما همین شافع، بر اساس آیات قرآن در روز قیامت از برخی افراد امت خود که قرآن را کنار گذاشته اند، شکایت می کند.

وی گفت: به تعبیر برخی بزرگان، وقتی قاضی و شاهد خداوند و شاکی رسول او باشد، بی شک فرد متهم جهنمی خواهد بود. امروز، در دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، سیستم آموزش و پرورش و حتی حوزه های علمیه، قرآن در متن آموزشی قرار ندارد و به نوعی مهجور است. وقتی نگاه به تاریخ، جامعه، انسان، آینده، ولایت، طاغوت، پدیده های اجتماعی، اخلاق، احکام و ... قرآنی نیست، وضعیت همین می شود.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور افزود: وقتی فهم قرآن در زمره دروس جانبی قرار می گیرد و فقه، کلام، جهان بینی، سیاست، فرهنگ و اقتصاد ما از قرآن بیگانه می شود، اتفاقات خوشایندی رقم نمی خورد و نتیجه آن، فتنه ها و آشوب هایی می شود که امروز می بینید. ریشه فتنه، اغتشاش، آشوب، فقر، تبعیض و فساد و هر چه که ما را از آزادی، عدالت، پیشرفت، معنویت و اخوت دور می کند، مهجوریت قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی کسی که قرآن را مبنای عمل در زندگی فردی و اجتماعی خود قرار ندهد را ظالم خواند و بیان کرد: وقتی بانک، اقتصاد، صنعت، تجارت، مراکز آموزشی، دانشگاه ها و ... قرآنی نباشند، معلوم است که به خطا می رویم. بزرگترین رسالت ما روحانیون و طلاب، از بین بردن مهجوریت قرآن کریم است که این امر باید در جلسات، سخنرانی ها، حلقه ها و ... صورت گیرد.

وی اذعان کرد: پرواضح است زمانی که قرآن در بطن امور نباشد، عوامل تباهی، نابودی، آتش، خیانت و جنایت مظهر زن، زندگی، آزادی می شوند. اگر همه مردم با چشم قرآنی به فتنه ها و آشوب ها نگاه کنند، در می یابند که این جریان در ظاهر زن، زندگی، آزادی اما در باطن ترور، مرگ، نابودی است. درک این موضوع نیازمند چشم حق بین و دل روشن است که خدا به واسطه قرآن و ولایت به ما عطا می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین مهجوریت ولایت را حاصل مهجوریت قرآن دانست و با بیان اینکه مبنا، اصول و دستورالعمل ها را باید از این کتاب آسمانی استخراج کنیم، به نگاه مقام معظم رهبری به توحید، ایمان، نبوت و ولایت اشاره و خاطرنشان کرد: امام خامنه ای یک فقیه قرآنی هستند و افتخار من این است که حدود ۳۰ سال شاگرد ایشان بودم.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، کشور را قرآنی هدایت می کنند و به همین دلیل، نه تنها فتنه ها ابتر می مانند و راه به جایی نمی برند بلکه به نفع انقلاب تمام می شوند و ما قوی تر شده و دشمن ضعیف تر می شود. آرمان علی وردی، طلبه جوانی را در تهران به مدت ۶ ساعت شکنجه کردند؛ افرادی که شعار زندگی و آزادی می دهند، از خود خجالت نمی کشند که با یک طلبه مظلوم چنین کردند؟

وی اضافه کرد: این طلبه نه تنها ضرر نکرد بلکه برنده این چالش شد و رو سیاهی برای آن هایی ماند که شعارهای به ظاهر زیبا می دهند اما عمیق ترین خباثت ها و پلیدی ها را در وجود خود تعبیه کرده اند. به تعبیر برخی بزرگان، با کشف حجاب هایی که بر اثر فتنه های اخیر صورت گرفت، باطن پلید این جریان آشکار شد. حمله تروریستی به زائران حرم شاهچراغ شیراز، اوج وحشی گری دشمن جاهل بود؛ جاهلیت مدرن بسیار کثیف تر از جاهلیت اولاست.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور عنوان کرد: در قرآن آمده که فتنه ها لازمه زندگی بشر هستند و در جریان این فتنه هاست که باید حق از باطل، مؤمن از کافر، خبیث از طیب و صادق از منافق جدا شود؛ این جدایی در جریان جنگ و جهاد صورت می گیرد، نه در کلاس اخلاق و روضه و ...؛ اینجاست که مشخص می شود چه کسی ایثار می کند، شک و تردید ندارد، عقب نشینی نمی کند، رو به جلو حرکت می کند و شعار تسلیم، سازش و ذلت سر نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی، با اشاره به اینکه فتنه برای جریان انقلابی، چیزی جز خیر و برکت نیست، افزود: این در حالی است که هر اتفاقی که برای کافر رخ دهد، شر است و به نفع او تمام نمی شود. قرآن آنقدر زیبا و صریح مومنان را راهنمایی کرده که ما طلاب نیز با استفاده از آن می توانیم با دیگران ارتباط برقرار و فتنه های دشمنان را خنثی کنیم زیرا آن ها سرمایه و قدرتی جز جنجال، آشوب و اغتشاش ندارند و فقط سر و صدا و رسانه های دروغین دارند.

وی بیان کرد: سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی حرم شاهچراغ، نه از بعد تهدید بلکه از بعد نصیحت و موعظه خطاب به آشوبگران گفت که دست از اغتشاش بردارند؛ استراتژی نظام این است که با همین جوانان فریب خورده و اغفال شده به سراغ آمریکایی ها و اسرائیلی ها برویم. این جوانان خرمشهرهای ما هستند که آن ها را از بند اسارت فریب، دروغ و خیانت آزاد خواهیم کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، تحقق این امر را مستلزم صبوری، هوشمندی و تدبیر دانست که در این نظام موجود است و گفت: سپاه و بسیج، چشم بیدار امت هستند که دشمن نمی تواند لحظه ای خود را از آن مخفی کند. ما قدرتمند هستیم اما این قدرت را برای جوانان غافل شده خود به کار نمی گیریم، این قدرت علیه صهیونیست ها و آمریکایی ها اعمال می شود. ما خادم و نوکر ملت و به برکت ولایت، هوشیار و بیداریم.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی با اشاره به تحریک جوانان ایرانی توسط دست نشانده های شبکه های ماهواره ای و معاند بیان کرد: دشمنان از این همه دروغ و فریب خسته نمی شوند؟ آمریکایی ها و صهیونیست ها راهی جز تسلیم در مقابل ملت ایران و پذیرش حرف ما ندارند؛ در غیر این صورت نابود می شوند. ملت ایران چیزی اضافه تر از حق خود نمی خواهند، آن ها می خواهند مستقل و آزاده باشند و حقیقت شعار زن، زندگی، آزادی را پیاده کنند؛ این پیام جریان انقلابی به صهیونیسم جهانی است.

وی با بیان اینکه نابودی تل آویو و اسرائیل برای ما به چند دقیقه زمان بیشتر نیاز ندارد، تصریح کرد: دشمن زمانی ما را خیلی جدی به حمله نظامی تهدید کرد، همان زمان پیامی از ملت ایران به آن ها مخابره شد که در صورت کوچکترین خطا، حداقل با سه هزار موشک، تل آویو را با خاک یکسان می کنیم و این گونه شد که دشمنان جرأت نکردند به ایران حمله کنند. آن ها برنامه های مختلفی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی برای ما دارند اما همه آن ها تحت اشراف اطلاعاتی و امنیتی هستند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر انجام اقدامات فرهنگی افزود: در این شرایط، مهمترین راهکار، برقراری ارتباط با نوجوانان و جوانان و اغتشاشگران و گفت و گو با آن هاست؛ قهر، جدایی، تحقیر، سرزنش و خشونت خواسته دشمن است. تنها هنر دشمنان، ترساندن و تصرف ذهن مردم ایران و ایجاد آشوب های ذهنی است که ما باید با رفتن به میان مردم، آن ها را از بین ببریم و فضای مجازی دروغین را بشکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی راهکار دوم را مطالبه از سیستم های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی دانست و خاطرنشان کرد: راهبرد قرآن این است که عناصر پلید محوری و دنبال کنندگان آن ها را متوقف کنید، به آن ها هشدار دهید و در صورتی که متنبه نشدند، هر کجا بودند، آن ها را بگیرید زیرا بحث امنیت ملی و نظام اسلامی است. این نوع برخورد، تا روز قیامت، راهبرد قرآن در برابر اغتشاشگران معاند با نقشه است که یک اقلیت محض هستند.  

وی با تاکید بر اینکه نباید جریانی مانند شهادت طلبه بسیجی آرمان علی وردی تکرار شود، متذکر شد: دشمنان نباید تا جایی جسور شوند که امنیت ملی ما را به خطر بیندازند؛ ما به عنوان روحانیون و طلاب مطالبه گر عمل به رهنمودهای قرآن کریم از سیستم های اطلاعاتی، امنیتی و قضائی هستیم تا از این فتنه ها هم عبور کنیم. ما ملت ایران زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) هستیم و با هیچ گزینه ای دست از یاری انقلاب و نظام بر نمی داریم، حتی اگر مورد شکنجه و تهمت و اذیت و آزاد قرار بگیریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار