کد خبر: 1112291
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
نماز عبادی سیاسی جمعه ششم آبان ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ششم آبان ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه با اشاره به هشتم ربیع‌الثانی ولادت باسعادت امام عسکری علیه‌السلام در سال ۲۳۲ قمری، بیان داشت: وقتی در بیانات امام علیه‌السلام دقت می‌کنیم؛ عبارات نغز و روش‌های تربیتی اعم از فردی و اجتماعی و حتی مسائلی که مربوط به تحکیم پیوندهای اجتماعی است مطرح‌شده است و حضرت دربیانشان تأکیددارند که شیعیان باید باهم پیوند عمیق و اجتماع مؤمنانهداشته باشند.
با همه مردم، چه مؤمن و چه مخالف، به زبان خوش ‌سخن بگویید
وی در ادامه افزود: در ذیل آیه ۸۳ سوره مبارکه بقره که فرمود: «قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً» به‌عنوان تفسیر آیه شریفه فرمودند: «با همه مردم، چه مؤمن و چه مخالف، به زبان خوش ‌سخن بگویید. مؤمن، به‌ هم‌مذهبان، روى خوش نشان مى‌دهد؛ و با مخالفان، با مدارا سخن مى‌گوید تا به‌ ایمان، جذب شوند و حتى اگر نشدند، با این رفتار، از بدى‌هاى آنان در حق خود و برادران مؤمنش، پیشگیرى کرده است».
مردم باهم تعاون و اجتماع داشته باشند و از هم جدا نباشند
امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه این‌یک دستورالعمل است که در جامعه اسلامی باید با خودمان و با دیگران چگونه رفتار کنیم، گفت: دقت در بیان امام مطالب فراوانی را به دست می‌دهد که شیعیان اهل‌بیت علیهم‌السلام باید این روش‌ها را محور رفتار فردی و اجتماعی خود قرار دهند، تمام تلاش امام این است که مردم باهم تعاون و اجتماع داشته باشند و از هم جدا نباشند؛ حتی برای حفظ امنیت اجتماع توصیه به مدارا می‌کنند؛ البته مدارا تا یک محدوده‌ای است.
رعایت حقوق دیگران موجب اجر و پاداش و قرب الهی است
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه یادآور شد: امام علیه‌السلام درباره رعایت حقوق برادران فرمودند: «کسی که به حقوق برادران خود آشناتر باشد و در رعایت کردن آن‌ها کوشاتر، نزد خداوند ارجمندتر است». در این بیان توصیه حضرت این است که اولاً باید در جامعه حاضر بود و ثانیاً باید مسئولیت‌پذیر بود و ثالثاً رعایت حقوق دیگران موجب اجر و پاداش و قرب الهی است.
امام معصوم علیه‌السلام: دوستان من نباید اوقات خود را به مخالفت و دشمنى با یکدیگر مشغول سازند
وی در بخش دیگری با اشاره به چهارم ربیع‌الثانی ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی در سال ۱۷۳ قمری، اظهار داشت: از ایشان هم حدیثی را که از قول امام رضا یا امام هادی علیهما‌السلام نقل کرده است بیان می‌کنم؛ که برای حفظ اجتماع شیعه و آنچه از امام عسکری عرض کردم مهم است که حضرت فرمودند: «ای ‌عبدالعظیم به دوستدارانم سلام برسان و به ایشان بگو: شیطان را بر خود مسلط نکنند؛ و آن‌ها را به راست‌گویی در گفتار، اداى امانت، سکوت و ترک منازعه در چیزهاى بیهوده فرمان ده و نیز با دیدار یکدیگر و آمدوشد باهم که این عمل موجب نزدیکى به من مى‌شود. دوستان من نباید اوقات خود را به مخالفت و دشمنى با یکدیگر مشغول سازند. من سوگند یادکرده‌ام که هر کس مرتکب این‌گونه کارها شود و یا بر یکى از دوستانم غضب کند، از خداوند بخواهم تا وى را در دنیا به سخت‌ترین عذاب گرفتار سازد و در آخرت از زیانکاران خواهد بود. دوستان مرا متوجه کن که خداوند نیکوکاران آن‌ها را آمرزیده و از بدکاران آنان در گذشته، مگر کسانى که شرک آورده و یا یکى از دوستان مرا رنجانده‌اند و یا بدخواه اویند. پروردگار ازاین‌گونه اشخاص نخواهد گذشت و آن‌ها را نمى‌بخشد؛ مگر اینکه از نیت خود برگردند. اگر کسى از این حالت بازگشت مورد آمرزش خداوند قرار خواهد گرفت؛ ولى اگر در این حال باقى ماند، خداوند روح ایمان را از دل او خارج خواهد ساخت؛ و از ولایت من نیز بیرون مى‌رود و از دوستى ما اهل‌بیت هم بهره‌اى نخواهد داشت؛ و من از این شقاوت به خدا پناه مى‌برم».نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه تصریح کرد: خلاصه حدیث هشت فرمان است: ۱. راستى، ۲. اداى امانت، ۳. ‌سکوت، ۴. ترک مجادله، ۵. دیدار دوستان، ۶. پرهیز از اختلاف، ۷. ‌آزار نرساندن، ۸.‌ بدخواه نبودن؛ که ان‌شاءالله همه ما در مسیر تربیتی اهل قرار داشته باشیم.
شهید فهمیده با تمام وجود سعى در اجراى فرامین امام داشت
آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه هشتم آبان، سالگشت شهادت شهید محمدحسین فهمیده است که روز نوجوان و روز بسیج دانش‏آموزى نام‏گذارى شده است، گفت: آن‌طور که درباره شهید فهمیده نوشته‌اند و خانواده محترمش گفته‌اند؛ نوجوانى خوش‏برخورد، شجاع، فعال و کوشا بود که به مطالعه علاقه زیادى داشت و باوجود این‏که به سن تکلیف نرسیده بود، نماز مى‏خواند و احترام خاصى براى والدینش قائل بود و هرگز به آن‏ها بى‏احترامى نمى‏کرد. شیفته و عاشق امام (ره) بود و با تمام وجود سعى در اجراى فرامین امام داشت.
شهدای دانش‌آموز نماد فهم درست و عمل به‌موقع شدند
وی در ادامه با تأکید بر اینکه شهید فهمیده، یکى از هزاران دانش‏آموز کشور است که با نثار خون خود بر طراوت، رشد، بالندگی و تثبیت انقلاب اسلامى افزود، خاطرنشان ساخت: ما هزاران دانش‌آموز شهید داریم که این شهدا شاخص و الگو شدند؛ نماد فهم درست و عمل به‌موقع شدند. از ویژگی‌های نوجوان شهید این است که موقعیت را خوب تشخیص داده و درست و به‌موقع عمل کرده؛ و امام هم این فکر و روش را به‌عنوان رهبر یادکرد تا چنین سیره‌ای همیشه زنده بماند و تأسی به او منشأ خدمات و حماسه‌های بزرگ باشد؛ اینکه وقتی خطر جدی شد و کیان دین، عزت و اقتدار کشور به خطر افتاد، وارد میدان شوی و هر هنری داری عرضه کنی و از اهداف بلند الهی دفاع کنی.
روی دشمنی شناسی باید بیشتر کارکرد
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه همیشه جنگ مستقیم نیست، گفت: گاهی مثل امروز، جنگ ادراکی و شناختی است. در این عرصه هم باید دشمنی‌ها را خوب شناخت و تبیین کرد. من مکرر عرض کردم که دشمن‌شناسی ما خوب است؛ اما دشمنی شناسی ما زیاد قوی نیست لذا روی دشمنی شناسی باید بیشتر کارکرد.
بی‌توجه بودن و سکوت کردن، حرکت در مسیر امامین انقلاب و شهدا نیست / باید هرکس به توان خودش وارد عرصه شود
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه هر کس در هر جایگاهی که هست از آرمان‌های اسلام و انقلاب باید دفاع کند، عنوان کرد: نشستن و نگاه کردن و بی‌توجه بودن و سکوت کردن، حرکت در مسیر امامین انقلاب و شهدا نیست؛ ولو هزاران بار شخص بگوید من ولائی و انقلابی‌ام؛ به درد نمی‌خورد؛ و البته همه حرکات در خاطر مردم می‌ماند و به‌موقع دوستداران انقلاب یادآوری خواهند کرد. این سکوت‌ها و بعضاً این عدم حرکت‌ها در ذُکر و خاطره مردم هست. باید هرکس به توان خودش وارد عرصه شود.
خون شهدا حافظ دستاوردهای انقلاب است
وی با تأکید بر اینکه خون شهدای دانش‌آموز به همراه خون بقیه شهدا که همگی مظلومانه به‌پای محبوبشان ریخته شده است، دارای آثاری بزرگ است که یکی از آن‌ها حفظ دستاوردهای انقلاب است، گفت: برای ما عرصه را تنگ می‌کنند و زندگی را سخت می‌کنند؛ هیجاناتی به وجود می‌آید و بالا و پایین‌هایی دارد؛ اما بدانید این خون‌ها چون مظلومانه ریخته شده، ولیّ او سلطان است؛ «مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً». (اسراء/۳۳) اوست که سلطنت دارد و نمی‌گذارد از بین برود.
روحیه شهادت قابل‌تحمل مستکبرین نیست
خطیب نماز جمعه کرج در ادامه افزود: عرض کردم یکی از آن‌ها حفظ دستاوردهای انقلاب است و دیگری بی‌اثر کردن توطئه‌هایی است که دشمنان علیه ملت ما می‌کشند؛ و البته این روحیه چنان روح حماسه را در ملت‌ها زنده نگه می‌دارد و انگیزه قیام علیه ظلم و فساد ایجاد می‌کند که قابل‌تحمل مستکبرین نیست و هر جور شده تلاش می‌کنند که این فکر را حذف کنند.
اگر روحیه ایثار و شهادت توسعه پیدا کند خواب را بر دشمنان حرام می‌کند
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه عنوان کرد: درحرکت‌های استشهادی که در لبنان و مناطق اشغالی و فلسطین اتفاق افتاد، الگو گیری از شهید فهمیده بود. خب اگر این روش و امثال این زنده باشد و توسعه پیدا کند خواب را بر دشمنان حرام می‌کند؛ پس باید آن را ساقط کنند و از بین ببرند.
در جنگ نرم، خیلی نرم و بدون حساسیت در تغییر باورها اقدام می‌کنند
وی با تأکید بر اینکه در جنگ نرم یکی از کارهای مهم این است که الگوها و آموزه‌هایی مثل شهادت‌طلبی را بی‌اثر کرده و از قداست برای ملت‌ها بیندازند، گفت: نمونه‌هایش را این روزها می‌بینید و درگذشته هم به طرق مختلف بود؛ بااینکه در جنگ نرم، خیلی نرم و بدون حساسیت در تغییر باورها اقدام می‌کنند اما در یک روزنامه صهیونیستی به نام «اسرائیل هایوم» نوشته بود: «براى دستیابى به توافقى سازنده با ایرانی‌ها باید استراتژی‌ها، تاکتیک‌ها و حتى متن کتب درسى آن‏ها با آموزه‏هاى شهادت‏طلبى به‏صورت کلى تغییر یابد». ببینید این را چند سال قبل گفته بودند که بعد سند ۲۰۳۰ آمد و گفتند هر چیزی که نماد حرکت انقلابی است باید از کتاب‌ها حذف شود و کذا و کذا. مخالفت می‌کنند چون اگر روحیه شهادت‌طلبی در ملتی زنده باشد، در آنجا آن‌ها زمین‌گیر هستند.
مأموریت نفوذ سیستمی
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه بابیان اینکه این روش جنگ‌های شناختی است که بین شخص و اعتقادات و باورهایش در مدت‌زمان تغییر و استحاله ایجاد می‌کند؛ و بخشی از مأموریت نفوذ سیستمی که حضرت آقا چند سال پیش هشدار دادند همین است، گفت: افراد و اشخاصی را درجاهای حساس نفوذ می‌دهند که علاوه بر رد کردن اخبار مهم به دشمن، در تصمیم‌گیری‌های غلط برای نظام نقش داشته باشند؛ و باز ایشان تذکر دادند که از گنج دوران دفاع مقدس استفاده شود؛ و با استفاده از هنر، این الگوها به جامعه به‌خصوص نوجوانان و جوانان به زیبایی معرفی شود که این خودش یک نوع جهاد تبیین است.آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه گفت: نباید از یادها برود که سالیان طولانی نوجوانان و جوانان ما تحت شکنجه و سرکوب و زندان و امثال‌ذلک بودند؛ و فقط در سیزده آبان، آن جنایت بزرگ را انجام دادند؛ حالا دلسوز شده‌اند و مهربانی می‌کنند؟ برای کی مهربان و دلسوزند؟ شما دستتان به خون کودکان و جوانان و نوجوانان ما آلوده است.
۱۳ آبان خونین و قتل‌عام دانش آموزان و دانشجویان توسط دلسوزان دروغین امروز به وجود آمد
وی در ادامه بابیان اینکه با این ادبیات واردشده‌اند تا از عدم اطلاع این قشر در این زمان، انتقام گذشته را بگیرند، گفت: اینجاست که «جهاد تبیین» کارکرد خود را نشان می‌دهد. باید از هر رسانه‌ای پلیدی و خباثت همه‌کسانی‌ که علیه اسلام و انقلاب نقشه می‌کشند و توطئه می‌کنند را نشان داد. همه باید بگویند. جنایات شاه و پدر بی‌سوادش که دست‌نشانده انگلیس پلید بود و ساواک را در حق ملت بگوئید. نیروهای ساواک که در رژیم صهیونیستی دوره‌دیده بودند و به جان جوانان ملت افتاده بودند را پدر و مادر همین کسی که این روزها دلسوزی می‌کند و با پول‌هایی که از ملت برده‌اند عیاشی می‌کنند، به وجود آورد. ۱۳ آبان خونین و قتل‌عام دانش آموزان و دانشجویان توسط همین دلسوزان به وجود آمد. دلسوزان دروغین امروز.
جنایات را بازگو کنید
رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز تصریح کرد: جنایات آمریکا، انگلیس و کشورهای استعماری را بازگو کنید؛ و اینکه چرا امروز دلسوز ملت ما شده‌اند. جنایات منافقین و گروهک‌های وابسته به قدرت‌ها را بگوئید که چگونه ناجوانمردانه مردم بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند و امروز دلسوز کشور شده‌اند. گروه‌های تجزیه‌طلبی که همین امروز هم شعارهای قشنگ و باب میل یک عده‌ای می‌دهند نمی‌توانند زیر یک پرچم جمع شوند. دیدید که همین چند روز گذشته نتوانستند تحت یک پرچم جمع شوند. همه عده و عُده خودشان را که جمع کردند با آن تبلیغات گسترده، ۲ الی ۴ درصد از مجموعه کسانی که در خارج از کشور ساکن هستند و مقیم هستند را توانستند جمع کنند.
تمام جامعه استکباری عالم منتظر سیلی دیگری از ملت ایران باشند
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی چهره همه این پلیدی‌ها را برملا کرد، گفت: دستان خون‌آلود استعمارگران را و چهره کریه خاندان منحوس پهلوی و همچنین منافقین و گروه‌های وابسته را آشکار کرد و همه را بیرون ریخت و جریان ضد ظلم و ضد استکبار در دنیا به راه انداخت و آن‌ها را عصبانی کرد؛ و امروز آن‌ها جنگ احزابی علیه ملت ما برای انتقام همه ناکامی‌هایی که داشتند راه انداخته‌اند؛ اما این مردم آبدیده شده و کوران حوادث سهمگین را رد کرده و باقوت و عزت و در اقتدار کامل این مرحله را هم رد خواهند کرد؛ و با وحدت و یکپارچگی که در آحاد ملت ایران وجود دارد تمام جامعه استکباری عالم منتظر سیلی دیگری از ملت ایران باشند.
دشمنی‌هایی که می‌شود خیلی سنگین و با برنامه‌ریزی کامل انجام می‌شود
وی با تأکید بر اینکه دشمنی‌هایی که می‌شود خیلی سنگین و با برنامه‌ریزی کامل انجام می‌شود، گفت: شما فکر نکنید یک‌مرتبه یک شعاری از یکجا گفته می‌شود و همه تکرار می‌کنند؛ خیر. روی این‌که چه شعاری چه روزی داده شود و بعد چه اقدامی در کجا انجام شود کار می‌کنند.
خانواده‌ها مواظب فرزندانشان باشند / چقدر مطالبات را سخیف و پست کردند/ مسجد و قرآن می‌سوزانند تا به‌صورت مختلط غذا بخورند
امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه خانواده‌ها مواظب فرزندانشان باشند تا ندانسته وارد بازی دیگران نشوند و برای خودشان خسارت درست نکنند، گفت: ببینید واقعاً چقدر مطالبات را سخیف و پست کردند. شخصیت‌ها را کوچک کردند که به اموال عمومی آسیب می‌زنند و به مقدسات توهین می‌کنند، مسجد و قرآن می‌سوزانند تا به‌صورت مختلط غذا بخورند.
هرکدام از این حرکت‌ها چراغ سبز به دشمن است
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه این همان جنگ ادراکی است که نمی‌داند در کدام زمین می‌جنگد، گفت: وقتی سرگرم این بازی‌ها شدند، زمینه را فراهم می‌کنند تا امنیت ملی را به خطر بیندازند. هرکدام از این حرکت‌ها چراغ سبز به دشمن است که فضا برای دشمنی تو آماده‌شده است؛ اقدام کن.
از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا به اقتدار و امنیت ایران ضربه بزنند/ جریاناتی که در خیابان اتفاق می‌افتد نتیجه‌اش به خطر افتادن امنیت ملی کشور است/ چهره دشمن کاملاً روشن شد
وی در بخشی بابیان اینکه حادثه جان گذار و ناگوار و غیرانسانی در حرم سوم اهل‌بیت علیهم‌السلام، حرم احمد بن موسی سلام‌الله‌علیهما که توسط گروه قسی‌القلب و خون‌ریز داعش انجام شد، نشان‌دهنده این است که همان‌طور که گفته بودند از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا به اقتدار و امنیت ایران ضربه بزنند، گفت: البته خیال خامی است که در سر می‌پرورانند که ملت ما با این مسائل سست شوند. تعبیر امام هنوز زنده است که فرمود «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود». واقعاً چقدر ما باید توضیح می‌دادیم که این جریاناتی که در خیابان دارد اتفاق می‌افتد نتیجه‌اش این است که امنیت ملی به خطر بیفتد، می‌خواهند سوریه سازی کنند، می‌خواهند پای دشمن را به داخل باز کنند. هرچه گفته می‌شد و برنامه ساخته می‌شد و بیان می‌شد، به‌اندازه شهادت این چند نفر از مردم باوفای ما کارسازی نداشت. ۱۳ یا ۱۵ نفر به شهادت رسیدند ولی چهره دشمن کاملاً روشن شد.نماینده ولی‌فقیه در البرز در ادامه گفت: البته باید نوچه‌های داخلی‌ها استکبار و کسانی که محرک هستند بدانند که در مقابل ملت قرارگرفته‌اند و هر کلام آن‌ها و هر اظهارنظری که می‌کنند و باعث ادامه اغتشاش و تخریب اموال و از بین رفتن جان‌ها می‌شوند، آب به آسیاب چه کسانی می‌ریزند و جاده‌صاف‌کنی چه کسانی شده‌اند و دستشان در این خون‌های به‌ناحق ریخته شده شریک است.
روی فکر و ذهن طرف جوری کار می‌کنند که اقرار خود آن‌طرف را هم قبول نمی‌کند
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه گفت: جنگ ادراکی همین است؛ که طرف خودش قبول کرده که جنایت کرده، اعلامیه هم داده که من به عهده می‌گیرم، بعد در داخل یک عده می‌گویند که کار خودشان است، یک عده هم قبول می‌کنند. این می‌شود جنگ ادراکی. روی فکر و ذهن طرف جوری کار می‌کنند که اقرار خود آن‌طرف را هم قبول نمی‌کند.
حساب اغتشاش و اعتراض کاملاً از هم جداشده/ مماشات را کنار بگذارند
وی در ادامه تأکید کرد: امروز خواسته مردم صبور و آسیب‌دیده با حمایتی که از مسئولین محترم دارند، این است که چون به‌اندازه کافی مدارا شده و حساب اغتشاش و اعتراض کاملاً از هم جداشده، مماشات را کنار بگذارند؛ و همان‌طور که حضرت آقا در پیام تسلیتشان فرمودند مردم در مقابل کسانی که به جان و امنیت و مقدساتشان حمله می‌کنند ید واحده هستند؛ اما مسئولین، قاطعانه و خردمندانه با تخریب‌کنندگان اموال عمومی و کسانی که به جان و نوامیس مردم رحم ندارند، باید مقابله کنند و غائله را خاتمه دهند؛ و البته عاملان جنایت شیراز بدانند که به‌زودی انتقام سخت و فراموش‌نشدنی که عبرت دیگران باشد از آنان گرفته خواهد شد.
قدردانی امام‌جمعه کرج از موضع‌گیری به‌موقع علما و برادران اهل سنت
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری گفت: باید از موضع‌گیری به‌موقع برادران اهل سنت و تعدادی از علماء بزرگوارشان در جریان پیش‌آمده و تأکید بر وحدت و انسجام که لازمه امروز جامعه ما و مأیوس‌کننده دشمن است تقدیر و تشکر کنم.
مستند تلویزیونی انتقام بزرگ را ببینید
آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به مستند تلویزیونی انتقام بزرگ، گفت: حتماً تقاضا کنید و این مستند را ببینید و خدا را شکرگزاری کنید بر نعمت انقلاب و رهبری و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی که چگونه با اشراف کامل رصد کردند؛ در وسط آفریقا یک مرکزی را که قصد داشتند در ایران از بین ببرند را کامل ساختند و عواملشان هفتاد مرتبه تمرین کرده تا بتواند کار را بی‌نقص درآورد، بعد وارد ایران شده و صبح عملیات دستگیر شدند. این اشراف اطلاعاتی است. این‌ها را باید شکرگزار بود. این‌ها در هر فرصتی و موقعیتی بنایشان بر این است که ایران را مورد زحمت قرار بدهند.
فعالان عرصه فکر و تبلیغ ساکت نباشند
وی در بخش دیگری تأکید کرد: پیام حضرت آقا را راجع به وظایف مختلفی که افراد دارند با دقت بررسی کنید. به‌خصوص فعالان عرصه فکر و تبلیغ در این قصه ساکت نباشند.
ایران امروز در اقتدار کامل از جهات مختلف به سر می‌برد
خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری بابیان اینکه ایران امروز در اقتدار کامل از جهات مختلف به سر می‌برد و دشمنان ما هم این را به‌خوبی می‌دانند، گفت: همین سپاه را دیدید که یک‌بار دیگر در شرایط بحرانی منطقه و جهان توانمندی‌های خود را در رزمایش ایران مقتدر و اقتدار ولایت در منطقه ارس به نمایش گذاشت. برای پاسخ به هرگونه تجاوز خارجی و تهدید منافع، آمادگی لازم را در خودش محقق کرد.
یکی از نقاط مهم رزمایش ایران مقتدر و اقتدار ولایت رونمایی از پهپادهای انتحاری بود
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: یکی از نقاط مهم رزمایش رونمایی از پهپادهای انتحاری معراج ۵۲۱ با امکان تعویض سه سر جنگی ۵۰۰؛ ۷۰۰ و ۱۰۰۰ گرمی وارد مرحله عملیاتی شد. این پرنده توان پرواز مستمر تا ۱۵ دقیقه دارد و دارای بُرد پنج کیلومتری است. همچنین از روی لانچرهای کوچک پرتاب می‌شود و هدایت‌کننده آن می‌تواند به‌وسیله نمایشگر هدف موردنظر را نابود کند.
اهمیت منافع ملی ایران
وی بابیان اینکه سپاه و ارتش در اقتدار کامل هستند و آن‌ها هم این را می‌دانند البته خب زحمت می‌دهند و عرض خود می‌برند، گفت: همان‌طور که مسئولین گفتند؛ اگر منافع ملی ایران از سوی هر یک از بازیگران منطقه به خطر بیفتد، جمهوری اسلامی چاره‌ای جز کنار گذاشتن سیاست پیشین خود و ورود مستقیم به تحولات میدانی نخواهد داشت.
پدافند غیرعامل
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در خاتمه تصریح کرد: راجع به پدافند غیرعامل که موضوعش در این هفته است؛ مطالبی را در نظر داشتم خدمت شما عرض کنم که قبل از خطبه‌ها برادر بزرگواری که از طرف مسئول و ریاست پدافند عامل کشور اینجا حاضر بودند برای شما مطالب نغزی را بیان کردند؛ و من دیگر تصدیع نمی‌دهم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار