کد خبر: 1106203
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به رسالت روحانیت در جهاد تبیین و نهادینه سازی ارزش های دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت باید سبب رشد اخلاقی و فرهنگی جامعه شود.

به گزارش جوان از لرستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی»، امروز(4مهر)، در دوره توانمندسازی طلاب وظیفه اداره‌کل آموزش‌ و پرورش لرستان اظهارداشت: جامعه بشریت بیش از هرزمان دیگری به آموزه‌های دینی نیازمند است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اگر چه روش‌های زندگی و صنعت جامعه را متحول کرده ‌است، اما اگر این تحول‌ها بر پایه اخلاق نباشند، سبب سقوط جامعه بشری می‌شود، افزود: ارزش‌ها و فضیلت‌ها جزو جدایی‌ناپذیر زندگی جامعه بشریت است.

وی با بیان اینکه وظیفه روحانیت فراهم ساختن زمینه رشد اخلاقی و فرهنگی جامعه است، عنوان کرد: معرفت‌افزایی، محبت و اطاعت مؤلفه‌هایی بود که شرایط را برای پیامبر در آن جامعه جاهلی فراهم کرد که توانست جامعه جاهلی را به جامعه دینی حاکم بر ارزش‌های اخلاقی و دینی تبدیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تأکید کرد: روحانیت با معرفت افزایی و به تأسی از پیامبر اکرم ، باید در سایه جهاد تبیین در این زمینه نقش آفرینی کند.

وی بر ضرورت خودسازی از سوی روحانیت تأکید کرد و گفت: کسی که پیشوای مردم شد باید اول خودش را تربیت کند تا با عمل و رفتارش دیگران را به راه صحیح دعوت کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان روحانیت را الگوی مردم خواند و بیان کرد: ما باید در کار و وظیفه‌ای که به آن مأمور شده‌ایم به‌ درستی عمل و معرفت‌افزایی کنیم و بهترین شیوه‌ها و روش‌ها را برای انجام مأموریت خود انتخاب کنیم.

 

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار