کد خبر: 1105613
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
در روز‌های اخیر عده‌ای به نام اعتراض به آنچه خشونت علیه مهسا امینی عنوان می‌کنند، در برخی شهر‌های کشورمان به خیابان‌ها آمدند، اما شعار‌ها و نوع رفتار‌های تجمع‌کنندگان نشان داد آنان برای اعتراض به فوت یک دختر یا دفاع از حقوق زنان یا حتی نفی گشت ارشاد به خیابان‌ها نیامده‌اند. مهسا امینی بهانه است.

در روز‌های اخیر عده‌ای به نام اعتراض به آنچه خشونت علیه مهسا امینی عنوان می‌کنند، در برخی شهر‌های کشورمان به خیابان‌ها آمدند، اما شعار‌ها و نوع رفتار‌های تجمع‌کنندگان نشان داد آنان برای اعتراض به فوت یک دختر یا دفاع از حقوق زنان یا حتی نفی گشت ارشاد به خیابان‌ها نیامده‌اند. مهسا امینی بهانه است.
صرف‌نظر از شعارها، تجمع‌کنندگان به حجم بالایی از اموال خصوصی و عمومی آسیب زده‌اند. علاوه بر آن خشونت فیزیکی علیه دیگران، اعم از عابران یا مأموران پلیس هم نسبت به سایر تجمعات در سال‌های گذشته شکل شدیدتری به خود گرفته است. این در حالی است که تجمع‌کنندگان مدعی هستند برای اعتراض به خشونت به خیابان‌ها آمده‌اند!
آتش زدن ماشین‌های پلیس، آمبولانس‌های حاضر در محل تجمعات، ماشین‌های مردم، شکستن شیشه‌ها، آتش زدن بانک‌ها، کندن تابلو‌ها و میله‌های خیابان‌ها و ... بخشی از این آسیب‌زدن‌هاست که طبعاً هزینه آن از بیت‌المال، یعنی در واقع از جیب مردم پرداخت می‌شود.
ایسنا گزارش داده که «در روز‌های گذشته ۱۲ آمبولانس در سطح کشور مورد حمله معترضان قرار گرفته و از چرخه خدمات‌رسانی خارج شده است.» این خبرگزاری همچنین نوشته که هزینه خرید و تجهیز هر آمبولانس ۱۵۰ میلیارد ریال خواهد شد. این پول‌ها را آشوبگران می‌پردازند یا باید از جیب مردم تأمین شود؟ از سویی آیا این خسارت‌زدن‌ها به اموال عمومی و خصوصی ادای احترام به مهسا امینی یا اعتراض به گشت ارشاد در تذکر به اوست؟!
با این حال، خسارت مالی فقط بخشی از این اغتشاشات است که با سوءاستفاده از اندوه و تأسف عمومی در ایران نسبت به فوت یک دختر در مقر پلیس امنیت اجتماعی تهران، انجام گرفت. بخش تلخ‌تر ماجرا خشونت علیه انسان‌های دیگر است. ضرب و شتم شدید یک جوان بسیجی در رشت باعث بیهوشی و به کما رفتن او شد. در فیلمی دیگر، آشوبگران یک پلیس را آتش زده‌اند!
یکی از فیلم‌های تلخ این روز‌ها مربوط به دختری چادری است که حین رفتن به منزل، در میان آشوبگران در بلوار کشاورز تهران گیر افتاده و چادر و روسری از سرش می‌کشند و برای دقایقی او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. مگر می‌شود با نیت دفاع از حقوق زن به خیابان آمده باشی و شعار «زن، زندگی، آزادی» بدهی و بعد به زنی بی‌گناه اینگونه آزار برسانی؟!
خبر‌ها از قم در فضای مجازی هم حکایت از حمله آشوبگران به یک زن و شوهر در ماشین شخصی‌شان دارد که موجب سقط جنین زن و سپس مرگ آن زن می‌شود. در این مورد هنوز هیچ خبر رسمی‌ای منتشر نشده است.
در خبری دیگر هم اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان به کشته‌شدن یک شهروند دیواندره‌ای اشاره کرده و گفته است: «بر اساس نظر متخصص، این فرد با سلاح جنگی‌ای کشته شده که هیچ کدام از رده‌های نیرو‌های مسلح از این نوع سلاح استفاده نکرده‌اند. قطعاً این سناریوی دشمن بوده که بلافاصله مشخصات و تصویر آن فرد در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شد.»
او اضافه کرده است: «آن‌ها فرد دیگری را با همان شرایط در خودرویی در کنار بیمارستان سقز رها کرده بودند و باید مراقبت کنیم و اجازه ندهیم از این ابراز احساسات جوانان، دشمنان سوءاستفاده و داغ دیگری بر داغ‌های ما اضافه کنند. مرگ نفر سوم نیز مشکوک و در دست بررسی است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار