کد خبر: 1101110
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان مطرح کرد؛
حجت الاسلام هاشمی بر ضرورت ثبت و ضبط خاطرات والدین و همسران شهدا تأکید کرد و گفت: در این راستا باید از فرصت ها و ظرفیت های موجود استفاده شود.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام هبت اله هاشمی، ظهر امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح تاریخ شفاهی( ثبت و ضبط خاطرات والدین معظم شهدا، همسران شهدا و جانبازان 70 درصد استان لرستان) که با حضور مسؤولان ارتش، جهاد، نیروی انتظامی و صدا و سیما برگزار شد، گفت: ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا و همسران شهدا اثر ماندگار و اثرگذار در ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه هیچ چیزی به اندازه تاریخ شفاهی ماندگاری ندارد، افزود: در این زمینه باید از فرصت ها و ظرفیت های موجود استفاده شود.

وی  در ادامه یادآور شد: استان لرستان در زمینه تاریخ شفاهی کم کاری و کوتاهی کرده است و این عقب افتادگی ها باید جبران شود.

حجت الاسلام دکتر هاشمی با تأکید بر اینکه ثبت و ضبط خاطرات والدین و همسران شهدا و جانبازان 70 درصد باید در اولویت قرار گیرد، اظهارکرد: در این راستا از ظرفیت صدا و سیما استفاده شود.

وی به  کهولت سن والدین شهدا اشاره کرد و عنوان داشت: در جهت ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا باید با سرعت اقدام شود و این مهم در اولویت دستگاه ها قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بیان کرد: هدف از تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، آشناسازی نسل نو با اهداف و آرمان های شهدا و حرکت در مسیر شهدا است.

وی اظهارکرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز جامعه بوده و برای تربیت نسلی انقلابی و بیمه کردن کشور در برابر توطئه های فرهنگی دشمن ضروری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار