کد خبر: 1099371
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
کارت زرد مجلس شورای اسلامی به حمید سجادی
شیوا نوروزی

وزیر ورزش کارت زرد گرفتن از مجلس شورای اسلامی را قبول ندارد. جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دیروز برگزار شد و سؤال از حمید سجادی هم در دستور کار نمایندگان مردم قرار داشت.
سجادی به خانه ملت رفته بود تا پاسخگوی سؤالات نمایندگان باشند. مدیریت پرحاشیه او بر وزارت ورزش و جوانان انتقاد‌های زیادی را به همراه داشته است. اگرچه سجادی از عملکردش راضی به نظر می‌رسد، ولی اهالی ورزش، ورزشکاران و مدال‌آوران رشته‌های مختلف و همچنین نمایندگان چنین نظری ندارند. او با حضور در بهارستان سؤالات نمایندگان مخالف را شنید و همانطور که انتظار می‌رفت، نتوانست آن‌ها را متقاعد کند. نمایندگان با دادن ۱۲۰ رأی مخالف، ۱۱۲ رأی موافق و سه رأی ممتنع واضح و آشکار به سجادی اعلام کردند توضیحاتش قانع‌کننده نبوده و با دادن کارت زرد به وزیر هشدار استیضاح دادند.
اجرایی نشدن آیین‌نامه قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش، بد بودن حال ورزش، اوضاع بحرانی تیم‌ملی فوتبال، نامزدی تاج در انتخابات، پرونده ویلموتس و بی‌توجهی به معیشت ورزشکاران از جمله انتقادات مطرح شده از آقای وزیر در صحن علنی بود. احمد راستینه، رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس با اشاره به این موضوعات اظهار داشت: «با وجود گذشت ۱۸ ماه از تصویب قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان متأسفانه هنوز آیین‌نامه اجرایی این قانون به تصویب هیئت دولت نرسیده و عملاً ظرفیت‌های این قانون فعال نشده است. دولت گذشته اراده‌ای برای انجام این قانون نداشت و دولت فعلی هم به اهمیت این موضوع توجهی نکرد. دو سال طول کشید تا آیین‌نامه این قانون نوشته شود، اما مگر اجرای یک قانون به نوشتن آیین‌نامه است. با این وضعیت ظرفیت‌های این قانون بر باد رفته است. آیا حال ورزش خوب است؟ آیا صعود به جام جهانی را به حساب حال خوب ورزش می‌گذاریم؟ آیا بازگشت مسببین پرونده ویلموتس به فوتبال با نظارت ضعیف را حال خوب ورزش می‌دانیم؟ چطور ممکن است مسببین چندصد میلیاردی پرونده ویلموتس و خسارت به بیت‌المال سودای بازگشت به تاج ورزش ایران را داشته باشند و شما به عنوان وزیر ورزش بگویید حال ورزش خوب است؟ ورزشکاران و قهرمانان در دیدار با مقام معظم رهبری از اشتغال، معیشت و مشکلات خود گفتند و قرار شد به این مسئله رسیدگی شود. این سؤال مطرح است که در کجای دنیا افتخارآفرینان و قهرمانان مشکلات معیشتی و مستمری دارند و آیا قرار نبود در کوتاه‌ترین زمان به این مسئله رسیدگی شود، چرا این اتفاق نیفتاده است؟ همچنین جای نظارت بر باشگاه‌ها و باشگاهداری و فدراسیون‌های ورزشی خالی است، اما آقای وزیر همچنان از حال خوب ورزش سخن می‌گوید؛ سهم نظارت در وزارتخانه شما کجاست؟»
پاسخ‌های وزیر ورزش در مواجه با سؤالات مطرح شده نیز در نوع خود جالب توجه بود. سجادی در حاشیه مراسم رونمایی از تاریخ شفاهی ورزش در جمع خبرنگاران مدعی شد نمایندگان از پاسخ‌هایش قانع شده بودند: «به نمایندگان محترم خسته نباشید می‌گویم و تشکر می‌کنم. نظری که اعلام کردند برای ما هم محترم است. خیلی‌هایشان به من گفتند از توضیحات شما قانع شده‌ایم. ما ورزشی‌ها دوست داریم خوبی‌های ورزش را بگوییم، یعنی اگر دنبال عیب بگردیم هر باغچه‌ای را که تکان بدهی چیزی از آن درمی‌آید. اگر مرتب دنبال عیب بگردیم در مورد هر کسی، هر چیزی و هر پدیده‌ای عیب درمی‌آید، اما دوست داریم در ورزش نیمه پر لیوان را ببینیم. از طرفی مردم ما ظرفیت شنیدن این همه مطالب منفی را ندارند. آقای رئیسی هم می‌گوید کار می‌کنید، بگویید تا مردم بدانند.» وزیر ورزش با اشاره به اینکه به‌رغم کسالت شدید دست از کار نکشیده است، گفت: «اگر می‌توانستم از خجالت خانواده‌ام دربیایم همین‌جا تخت می‌گذاشتم و سر کارم می‌خوابیدم. وقت برای کار کردن کم داریم. خیلی از روز‌هایی که در چند هفته گذشته کسالت داشتم در اتاقم قرنطینه بودم و کارم را انجام می‌دادم. باور کنید درد می‌کشیدم. من الان که با شما صحبت می‌کنم با مسکن خودم را نگه داشته‌ام، اما، چون داریم کار می‌کنیم مریضی ما دیر خوب می‌شود. مریضی من یک ماه طول کشیده، فدای سر همه، وظیفه‌ام است. به عنوان خادم ورزش به مجلس و نمایندگان اعتماد دارم. رأی و نظری هم که در جلسه علنی دادند برایم محترم است، حتی از مجلس که برگشتم قرار شد یک نامه تشکر از نمایندگان آماده کنیم. ۱۲۰ نفر گفتند توضیحات من قانع‌کننده نبوده و ۱۱۲ نفر توضیحات را قانع‌کننده دانستند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار