کد خبر: 1100103
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
فخرفروشی صهیونیست‌ها به جنایات‌شان
با تداوم جنایات صهیونیست‌ها در کشتار فلسطینیان و ادامه رویکرد بی‌رحمانه این رژیم در حمایت از کودک‌کشی، وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای از دیوان کیفری بین‌المللی خواست حکم جلب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را صادر کند. نماینده فلسطین در سازمان ملل هم در سه نامه، ضمن یادآوری وظایف جامعه جهانی، از آن‌ها خواست به وظایف خود در جلوگیری از کشته شدن کودکان عمل کنند.

با تداوم جنایات صهیونیست‌ها در کشتار فلسطینیان و ادامه رویکرد بی‌رحمانه این رژیم در حمایت از کودک‌کشی، وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای از دیوان کیفری بین‌المللی خواست حکم جلب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را صادر کند. نماینده فلسطین در سازمان ملل هم در سه نامه، ضمن یادآوری وظایف جامعه جهانی، از آن‌ها خواست به وظایف خود در جلوگیری از کشته شدن کودکان عمل کنند.

اقدام هدفمند صهیونیست‌ها در کشتار کودکان فلسطینی که می‌توان آن را تلاشی برای نسل‌کشی فلسطینیان دانست، پس از شهادت محمد الدره دوازده‌ساله در جریان انتفاضه دوم برجسته شد. در جریان تجاوز سه‌روزه اخیر به غزه هم شهادت آلاء قدوم که ترکش‌های موشک، سر این کودک پنج‌ساله را شکافته بود، قلب جهانیان را به درد آورد. از سال ۲۰۰۸ رژیم صهیونیستی چهار حمله گسترده به غزه انجام داده که یک سوم از ۴ هزار شهید این جنایات، کودک هستند. گزارش شبکه خبری الجزیره حاکی از این است که در جریان بمباران سه‌روزه رژیم صهیونیستی در غزه، حداقل ۴۴ فلسطینی از جمله ۱۶ کودک شهید شدند. اطلاعات نهاد دفاع برای کودکان بین‌الملل نیز آمار هولناکی از نسل‌کشی صهیونیست‌ها ترسیم می‌کند. بنابر این آمار، از سال ۲۰۰۰ یعنی زمانی که انتفاضه دوم شروع شد، دست کم ۲ هزار و ۲۰۰ کودک به شهادت رسیده‌اند و نه تنها دست نظامیان صهیونیست، بلکه دست شهرک‌نشینان به خون کودکان بی‌گناه آلوده است. در جنگ۲۰۱۲ که با ترور احمد الجعبری از فرماندهان اصلی گردان‌های عزالدین القسام آغاز شد، حملات صهیونیست‌ها شهادت ۴۳ کودک و ۱۵زن را به دنبال داشت. در طولانی‌ترین جنگ یعنی جنگ پنجاه‌ویک‌روزه سال ۲۰۱۴، هم ۵۴۶کودک به دست اشغالگران به خاک و خون کشیده شدند. در جنگ دوازده‌روزه سال گذشته میلادی نیز ۷۲کودک به شهادت رسیدند و در جنگ اخیر در غزه نیز ۱۶ کودک با تمامی آرزو‌ها و آینده‌ای که برای خود تصور می‌کردند، به زیر خاک رفتند.
نقش کنوانسیون چهارم ژنو در حمایت از کودکان
وزارت خارجه فلسطین در پی اظهارات یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل و بنی گانتس، وزیر جنگ و تعدادی از مقامات صهیونیست مبنی بر اینکه به حملات علیه غزه و قتل غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی افتخار می‌کنند و آمادگی دارند جنایات مشابهی را در هر شرایط و هر مکانی تکرار کنند، بیانیه‌ای شدیداللحن صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «این اظهارات تنها تلاش قانونی برای جنایت‌های اسرائیل نیست بلکه اصرار برای ارتکاب جنایت‌های بیشتر و چراغ سبز برای ارتش اسرائیل و شهرک‌نشینان و نیرو‌های تروریستی‌شان برای قتل بی‌دلیل فلسطینی‌ها است. اظهارات لاپید و گانتس حمایت سیاسی و قانونی از جنایتکاران را فراهم و دروغ بودن ادعا‌های اسرائیل درباره هرگونه تحقیقات درخصوص این جنایت‌ها را فاش می‌کند.»‌در همین راستا، وزارت خارجه فلسطین از دیوان کیفری بین‌المللی خواست حکم جلب لاپید را صادر کند. ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل در سه نامه مشابه به دبیرکل این سازمان، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی درباره تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی گفت: «قتل کودکان فلسطینی به دست اسرائیل باید برای جامعه بین‌المللی به ویژه شورای امنیت این مسئله را یادآور شود که کودکان به موجب کنوانسیون چهارم ژنو و دیگر احکام و قوانین بین‌المللی از جمله توافقنامه حقوق کودکان از مصونیت برخوردار هستند، اما کودکان فلسطینی چه موقع از این حقوق جهانی و حمایت بین‌المللی برخوردار خواهند شد؟» وی تأکید کرد: «جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت و طرف‌های کنوانسیون چهارم ژنو باید به وظایف خود عمل کرده و تمام ابزار‌های ممکن را برای مجازات اسرائیل به کار گیرند.»
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه آلاء قدوم فقط یکی از کودکان شهید حملات جاری رژیم آپارتاید اسرائیل علیه غزه است، افزود: «جای تأسف است که مدعیان دروغین حقوق بشر، از جنایات روزمره رژیمی اشغالگر علیه مردم کشوری تحت اشغال، با عنوان حق دفاع از خود حمایت می‌کنند.»‌با این حال، اتحادیه اروپا در موضع‌گیری میانه، ضمن ابراز تأسف از کشتار غیرنظامیان در درگیری‌های چند روز اخیر در غزه از جمله زنان و کودکانی که در این منطقه کشته و زخمی شدند، خواستار انجام تحقیقی همه‌جانبه و فوری درباره تلفات غیرنظامیان در غزه شد. اتحادیه اروپا در بیانیه خود از مصر، سازمان ملل، امریکا و قطر بابت کمک به تسهیل برقراری آتش‌بس در غزه و حمایت از آن تشکر کرد.
تل‌آویو دنبال تثبیت آتش‌بس
همزمان، روزنامه عربی‌الجدید از نقش یک هیئت امنیتی عالی‌رتبه مصری در تثبیت آتش‌بس پرده برداشت. بنابر گزارش این روزنامه، مصری‌ها دو شنبه وارد قدس اشغالی شدند تا به تیمی از مسئولان پرونده فلسطین در سازمان اطلاعات مصر و دیگر مقامات این کشور بپیوندند و پس از آن دیداری با مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در دستگاه‌های موساد و شین‌بت داشته باشند. هدف از این سفر، تثبیت آتش‌بس و نظارت بر روند انتقال اسیر وابسته به جهاد اسلامی «خلیل العواوده» به خارج از زندان برای درمان و نیز تکمیل پرونده عضو بازداشت شده ارشد جهاد اسلامی «بسام السعدی» در کرانه باختری است.
درگیری در نابلس
واکنش‌ها به جنایات صهیونیست‌ها در غزه در شرایطی است که دیروز منابع رسانه‌ای فلسطینی اعلام کردند که نیرو‌های رژیم صهیونیستی به محله قدیمی نابلس در کرانه باختری یورش برده و اقدام به هدف قرار دادن خانه شماری از مبارزان در این منطقه کردند. جوانان فلسطینی نیز به مقابله با اشغالگران پرداخته و به سمت آن‌ها سنگ و کوکتل‌مولوتف پرتاب کردند. نیرو‌های تیپ سرایاالقدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین در نابلس نیز با نیرو‌های این رژیم درگیر شدند. شبکه الجزیره هم از شهادت ابراهیم النابلسی، اسلام صبوح و حسین جمال طه از فرماندهان گردان‌های شهدای الاقصی وابسته به جنبش فتح در این درگیری‌ها خبر دادند. همچنین یکی دیگر از اعضای جهاد نیز در این درگیری به شهادت رسید. طارق عزالدین، سخنگوی رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی در جریان گفت‌وگویی مطبوعاتی گفت: اشغالگران همچنان در حال ارتکاب جنایت‌های خود علیه ملت فلسطین در این سرزمین مبارک هستند و با تجاوز به شهر نابلس مرتکب حماقت جدیدی شده‌اند. وی در ادامه افزود: «از امروز به بعد هیچ عذر و بهانه‌ای برای هیچ‌کس وجود ندارد. آنچه در نابلس رخ داد، نشان می‌دهد که اشغالگران مردم و مقاومت فلسطین را ر‌ها نخواهند کرد و جنایت‌های خود را به شنیع‌ترین شکل انجام خواهند داد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار