کد خبر: 1089922
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
شهردار اردبیل:
همزمان با سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر پل شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل با هزینه‌کرد 700 میلیارد ریال و به همت قرارگاه خاتم‌الانبیا به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهردار اردبیل در مراسم افتتاح پل شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور استاندار اردبیل و اعضای شورای شهر در ورودی شهر اردبیل از سمت آستارا برگزار شد، اظهار کرد: برای احداث این پل شهرداری اردبیل 700 میلیارد ریال هزینه کرده تا با آراستگی کامل شاهد بهره‌برداری از این پل باشیم.

محمود صفری تصریح کرد: در کنار پل شهید حاج قاسم سلیمانی، دوربرگردان میدان ورزش اردبیل که به نام علی دایی نامگذاری شد، با هزینه‌کرد 50 میلیارد ریال افتتاح شده و کلنگ‌زنی پارک میراشرف به مساحت 6 هکتار و پارک خانواده اردبیل به مساحت چهار هکتار در شورابیل انجام می‌شود.

وی از افزایش 10 هکتاری در مسیر توسعه فضای سبز در شهر اردبیل خبر داد و گفت: تا آخر شهریورماه پل قدس و نیایش اردبیل نیز تکمیل و آماده افتتاح خواهد شد.

شهردار اردبیل به تحویل موقت پل قدس تا پایان خردادماه اشاره کرد و افزود: عرشه اصلی پل قدس در حال بهره‌برداری است و ما به صورت کامل این پل را تحمیل نگرفته‌ایم ولی سعی داریم با تحویل موقت در ماه جاری، تا هفته دولت این پل را آراسته کرده و آماده افتتاح در هفته دولت کنیم.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از پروژه‌های عمرانی اردبیل که در فصل کاری در حال انجام است، تا شهریورماه تکمیل خواهد شد که نمونه آن تکمیل کارخانه تولید پازل و مرکز کنترل ترافیک شهر اردبیل است تا پلیس بتواند در این حوزه اقدامات مناسب پیشگیرانه را انجام دهد.

وی از تکمیل و ارسال طرح تفصیلی شهر اردبیل به شورای عالی معماری و شهرسازی تا 2 ماه آینده خبر داد و اضافه کرد: در حوزه پسماند قرار است با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا پروژه ساماندهی اجرا شده و اجرای این طرح را برای حل مشکلات زیست محیطی شاهد باشیم.

صفری از افزایش 60 دستگاه اتوبوس به مجموع ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اردبیل خبر داد و بیان کرد: به تدریج و تا شهریورماه این اتوبوس‌ها وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده و مردم از این خودروها استفاده خواهند کرد.

وی از افتتاح فاز اول پارک شهید حاج قاسم سلیمانی و هفت پروژه دیگر عمرانی در شهریورماه خبر داد و اظهار کرد: شهرداری 800 میلیارد تومان امسال کارهای عمرانی انجام می‌دهد که در قالب 334 پروژه طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی شروع شده و 26 پروژه نیز تا پایان خردادماه عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

صفری انتقال بازار آهن‌فروشان در 38 هکتار زمین در خارج از محدوده شهر و طراحی مناسب باغ شریعت اردبیل را یادآور شد و تصریح کرد: بدون یک متر تغییر کاربری، باغ شریعت اردبیل در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا به عنوان فضای سبز و پارک جنگلی مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: سعی ما بر این است تا با اتصال پل نیایش به آتاماشین از بار ترافیکی ورودی شهر به ویژه کارشناسان و شهرک رضوان کاسته شده و امکان تسهیل رفت و آمد را در این محدوده شاهد باشیم.

صفری از طراحی 2 پارک کوثر و پیله‌سحران هر کدام به مساحت 10 هکتار خبر داد و افزود: عملیات آسفالت‌ریزی در شهر اردبیل آغاز شده و امسال تلاش می‌کنیم به اندازه سه سال گذشته آسفالت معابر شهری را ترمیم و اصلاح کنیم.

شهردار اردبیل از تأمین 10 هزار تن قیر و 200 هزار تن آسفالت خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون زمینه تولید 6 هزار و 500 تن آسفالت فراهم شده و برای سه هزار و 500 تن مابقی نیز پیگیری‌ها و اقدامات لازم در حال انجام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر