کد خبر: 1089446
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
از اسکودتو تا لیگ برتر، نبرد برای قهرمانی
فوتبال باشگاهی در اروپا به هفته آخر خود رسیده و حالا در انگلستان و ایتالیا همه منتظر شروع رقابت‌های هفته سی و هشتم هستند تا ببینند ماراتن قهرمانی را کدام تیم فتح می‌کند و جام را بالای سر می‌برد.
فریدون حسن

در انگلستان هفته‌هاست که منچسترسیتی و لیورپول حساب خود را از بقیه جدا کرده‌اند و برای قهرمانی می‌جنگند و در ایتالیا هم میلانی‌ها با اختلافی که نسبت به بقیه دارند برای بالا بردن جام قهرمانی چشم به لغزش هم دارند.
پپ جام می‌گیرد اگر کلوپ بگذارد
امروز و از ساعت ۱۹:۳۰ سوت آغاز هفته پایانی لیگ برتر جزیره به صدا درمی‌آید، جایی که پپ گواردیولا و یورگن کلوپ، شاگردان‌شان را به امید فتح جام راهی میدان می‌کنند. من‌سیتی ۹۰ امتیازی است و لیورپول ۸۹ امتیازی، همین یک امتیاز کار را حساس کرده و رقابت دو تیم را به اینجا رسانده است. سیتیزن‌ها امروز میزبان آستون‌ویلای رده چهاردهمی هستند، اما همین تیم هم می‌تواند برای مردان پپ دردسرساز شود. گواردیولا آخرین فرصت را دارد و اگر نتواند استفاده کند فصل را کابوس‌وار تمام خواهد کرد بدون کسب جام و این یعنی یک شکست بد برای مردی که به جام گرفتن عادت دارد. سیتی که در لیگ قهرمانان هم ناکام بود، حالا دلخوش به فتح لیگ جزیره است و آستون‌ویلا تنها سدی است که باید از سر راه بردارد.
اما لیورپول فینالیست لیگ قهرمانان اروپا و سرخ‌های بندر امروز بازی سخت‌تری دارند و باید از ولورهمتون رده هشتمی پذیرایی کنند. مردان کلوپ می‌خواهند با برتری در این بازی و دلخوش بودن به لغزش من‌سیتی علاوه بر اینکه قهرمانی لیگ را جشن می‌گیرند با روحیه‌ای بالا راهی بازی فینال لیگ قهرمانان شوند و رئال‌مادرید را ملاقات کنند. نتیجه‌ای که در صورت تحقق می‌تواند حتی لیورپول را یک گام به فتح لیگ قهرمانان اروپا نزدیک‌تر کند.
سیتی یک برد می‌خواهد تا کار تمام شود و لیورپول علاوه بر بردن باید به آستون‌ویلا هم امیدوار باشد تا حداقل با یک تساوی شرایط قهرمانی آن‌ها را فراهم کند. امروز بعدازظهر فوتبال انگلستان داغ‌ترین عصر خود را سپری می‌کند. بعدازظهر و شب داغی که باید منتظر ماند و دید سرانجامش با برتری کدام یک از این دو رقیب به پایان می‌رسد. آیا پپ و شاگردانش لبخندزنان جام را بالای سر می‌برند یا کلوپ و مردانش باز هم آن‌ها را ناکام خواهند گذاشت.
جدالی به قدمت تاریخ
در ایتالیا اوضاع قدری تفاوت دارد. امشب و از ساعت ۲۰:۳۰ دو تیم شهر میلان در حالی مقابل حریفان خود قرار می‌گیرند که آث‌میلان میهمان ساسالوست و اینتر میزبان سامپدوریا. میلان ۸۳ امتیازی است و اینتر ۸۱ و همین دو امتیاز اختلاف باعث شده میلان حتی با یک تساوی هم بار قهرمانی را در ایتالیا ببندد و بعد از سال‌ها جام را به هواداران پرتعصب خود تقدیم کند.
مردان پیولی امشب با ساسالوی رده یازدهمی دیدار می‌کنند و فقط یک امتیاز لازم دارند. با این حال میهمان بودن در ایتالیا کار را برای کسب نتیجه لازم سخت می‌کند و شکی نیست اگر آث‌میلان برای کسب مساوی گام به میدان بگذارد آن وقت باید منتظر دیدن جشن قهرمانی رقیب دیرین خود، آن هم در خانه باشد، اتفاقی که آن‌ها اصلاً دوست ندارند رخ دهد.
اما اینتر با اینزاگی در خانه سامپدوریا را پیش‌رو دارد. تیم پانزدهم جدول رده‌بندی هرچند دست‌و‌پا بسته نیست، اما قربانی خوبی برای جاه‌طلبی مردان اینزاگی محسوب می‌شود. اینتر پیروزی می‌خواهد و جز این باید قهرمانی را تقدیم همشهری خود کند. همین مسئله باعث می‌شود آن‌ها امشب بی‌رحم‌تر از هر زمان دیگری در زمین خود باشند و در این راه هواداران‌شان هم همراه آن‌ها هستند تا شاید با توقف آث‌میلان در زمین ساسالو این شانس را داشته باشند که اسکودتو را فتح کنند.
جدال این دو تیم سابقه‌ای تاریخی دارد، به قدمت فوتبال ایتالیا، اما امشب اوضاع متفاوت است. آث‌میلان مدت‌هاست که هوادارانش را تشنه جام نگه داشته و نمی‌خواهد این فرصت را از دست بدهد. آن‌ها می‌خواهند خاطرات تیم رؤیایی دهه‌های گذشته خود را زنده کنند و اینتر مثل همیشه قصد ندارد مقابل رقیب دیرین کوتاه بیاید، بنابراین تا پای جان می‌جنگد تا هر طور شده یک‌بار دیگر میلان را ناکام بگذارد و خود جام را بالای سر ببرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار