کد خبر: 1089150
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد: جنگ اوکراین ممکن است برای مدت طولانی ادامه داشته باشد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز پنجشنبه اعلام کرد: به دنبال بررسی نگرانی‌های ترکیه (درباره عضویت سوئد و فنلاند در ناتو) هستیم.

دبیرکل ناتو در این خصوص ادعا کرد: اختلافات در داخل ائتلاف (ناتو) طبیعی است و ما به دنبال یافتن راه حلی برای آن‌ها هستیم جنگ ممکن است برای مدت طولانی ادامه داشته باشد و ما باید برای آن آماده شویم.

«ینس استولتنبرگ» در ادامه مدعی شد: مطمئنیم که تصمیم سریعی برای تصویب عضویت فنلاند و سوئد خواهیم گرفت. باور نداریم که روسیه قادر به دستیابی به اهداف راهبردی خود در اوکراین باشد!

این در حالیست که وی پس از دریافت درخواست رسمی سوئد و فنلاند برای پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفته بود: از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو استقبال می‌کنیم و معتقدیم این تحول، امنیت ما را تقویت خواهد کرد. این یک برهه حیاتی و سخت در حوزه امنیت ما به شمار می‌رود. گسترش حوزه ناتو حائز اهمیت است و ما باید متحد باقی بمانیم.

پیش از این سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با کم اهمیت جلوه دادن تلاش سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو گفت آن‌ها هم اکنون هم عضو این پیمان هستند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار