کد خبر: 1089104
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
سخنگوی نیرو‌های مسلح با اشاره به افتتاح کارخانه تولید پهپاد‌های ایرانی در تاجیکستان اظهار داشت: ما با دارابودن دست بالاتر در حوزه پهپادی در منطقه، همه نیازمندی‌های خودمان را تامین می‌کنیم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در ارتباط زنده تلویزیونی با شبکه خبر درباره سفر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به کشور تاجیکستان اظهار داشت: سفر‌های رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به کشور‌های خارجی، تحت عنوان دیپلماسی دفاعی و امنیتی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این سفرها، دستاورد‌های بسیار خوبی برای ما و کشور‌های مقصد این سفر‌ها دارد. از جمله کشور تاجیکستان که اخیراً سرلشکر باقری به این کشور سفر کرد.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح درباره محور‌های سفر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به تاجیکستان بیان داشت: یکی از توافقات و موضوعات این سفر در رابطه با مبارزه با تروریسم منطقه‌ای و بین‌المللی بود. به ویژه اینکه آمریکا یکی از خواسته‌های توسعه تروریسم در منطقه و به ویژه کشور‌های پیرامونی ما و کشور‌های آسیای مرکزی است که توافق خوبی در این‌باره صورت گرفت.

وی افزود: امنیت مرز‌ها دیگر و برگزاری رزمایش مشترک با تاجیکستان جزو سایر موضوعات در دستور کار این سفر بود.

سردار شکارچی با اشاره به سایر ابعاد سفر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به تاجیکستان گفت: همکاری برای مقابله با جرایم سازمان یافته همچون مواد مخدر و امثال آن‌ها، تبادل آموزش بین نیرو‌های مسلح دو کشور و همچنین همکاری‌های منطقه‌ای جزو سایر موضوعات مطرح شده در این سفر بود. اهمیت این موضوعات به دلیل این است که هم تاجیکستان و هم جمهوری اسلامی ایران، کشور‌های هم مرز با افغانستان هستند و به هر حال مشترکاتی در این زمینه داریم که باید همکاری‌های منطقه‌ای در راستای مسائل دفاعی و امنیتی صورت می‌گرفت.

وی افزود: در حاشیه سفر سرلشکر باقری به تاجیکستان، یک کارخانه تولید پهپاد‌های شناسایی در تاجیکستان افتتاح شد. با توجه به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در تولید پهپاد این کارخانه صرفاً پهپاد‌های شناسایی را تولید خواهد کرد و در راستای همکاری‌های منطقه‌ای ما بسیار موثر خواهد بود.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در پاسخ به سوالی درباره همکاری‌های پهپادی با سایر کشور‌ها تصریح کرد: در حوزه پهپادی در منطقه دست برتر و بالاتر را داریم و همه نیازمندی‌های دفاعی و امنیتی خودمان را تامین می‌کنیم. اما در ارتباط با سایر کشور‌ها فعلاً برای صادرات یا تولید پهپاد‌های شناسایی در آن کشور‌ها همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه داریم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار