کد خبر: 1088937
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
نماینده، ولی فقیه در سپاه:
نماینده، ولی فقیه در سپاه از برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی در چهارم خردادماه خبر داد و گفت: در این مراسم که در قم برگزار می‌شود، رئیس‌جمهور و فرمانده کل سپاه سخنرانی می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در سپاه از برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی در چهارم خردادماه خبر داد و گفت: در این مراسم که در قم برگزار می‌شود، رئیس‌جمهور و فرمانده کل سپاه سخنرانی می‌کنند.
حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی، نماینده، ولی فقیه در سپاه در نشست خبری که صبح دیروز برای تشریح برنامه‌های کنگره بزرگداشت شهدای روحانی در محل روابط عمومی سپاه برگزار شد، طی سخنانی گفت: روحانیون با خبرنگاران در یک جهاد مشترک هستند و همانگونه که می‌دانید جهاد تعطیلی ندارد و مؤمن با زبان و قلمش جهاد می‌کند. روحانیون و خبرنگاران، جهادگران عرصه تبیین هستند و این عرصه به دلایل مختلف مقدم بر سایر جهاد‌ها است.
نماینده، ولی فقیه در سپاه «جهاد تبیین» را جهاد اکبر دانست و تصریح کرد: دشمن شکست خورده در تمامی عرصه‌ها امروز با تحریف، فریب و شبهه افکنی به جنگ باور‌های جامعه ما آمده و جهادگران که در این عرصه می‌توانند ایستادگی کنند خبرنگاران و روحانیون هستند که می‌توانند دشمن را عقب بزنند.
دشمن دنبال تغییر باور‌ها و تضعیف گفتمان مقاومت است
حاجی صادقی یک بعد جهاد تبیین را اطلاع رسانی درست و به موقع دانست و گفت: دشمن به دنبال تغییر الگو‌های رفتاری و تضعیف گفتمان مقاومت و به دنبال فتنه است، آن‌ها می‌خواهند فضا را تاریک کنند و ما امروز بیشترین حرکت را باید در عرصه تبیین داشته باشیم. وی صراحت بیان و شجاعت را از دیگر ویژگی‌های جهادگران عرصه تبیین دانست و گفت: جهادگران عرصه تبیین باید روحیه جهادی داشته و خستگی‌ناپذیر باشند.
نماینده، ولی فقیه در سپاه با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای روحانی، اظهار داشت: گفتمان شهدا، گفتمان عزت و مقاومت و اقتدار است. شهدا در یک سرور و خوشحالی نزد خداوند به سر می‌برند و شهادت در مکتب ما کامیابی است. حجت‌الاسلام حاجی صادقی با اشاره به ویژگی‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین هدف و آرزوی حاج قاسم سلیمانی شهادت بود، این را دشمنان ما نمی‌دانند و نمی‌فهمند. وی پیام شهدا را بشارت به حیات انسانی دانست و افزود: ادبیات شهدا این است که جز زیبایی و قشنگی چیزی ندیده‌اند.
مردمداری ویژگی مکتب شهداست
نماینده، ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: مردمداری و خدمت به مردم ویژگی مکتب شهداست و ما با توجه به این موضوع کنگره شهدا را برگزار می‌کنیم. حجت‌الاسلام حاجی صادقی با اشاره به اهداف کنگره شهدا، گفت: ما در این کنگره‌ها از شهدا سبک زندگی و چگونه زندگی کردن را می‌آموزیم و پیام شهدا را می‌شنویم که با ایستادگی و نه با سازش، کوتاه آمدن و استیصال به پیروزی می‌رسیم. وی اضافه کرد: برای برگزاری این مراسم، شناسایی شهدای روحانی را آغاز کردیم، اما قطعاً تعداد شهدای ما بسیار بیشتر از این ۴ هزار شهید است که ما تاکنون شناسایی کرده ایم، ما روحانیونی داشته‌ایم که بعد از آغاز جنگ، لباس پاسداری از انقلاب را بر تن کرده‌اند، مانند شهید حجازی که شاگرد شهید بهشتی بود، اما با آغاز جنگ به سپاه پیوست.
نماینده، ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه تاکنون ۵۵کنگره شهدای روحانی در استان‌ها برگزار شده و ۳۴ کتاب درباره روحانیت منتشر شده است، اظهار داشت: همچنین ۱۰کتاب صوتی و ۵۰۹کتاب نیز در سطح استان‌ها داشته ایم.
حجت‌الاسلام حاجی صادقی افزود: ۳۷۴۱روحانی شیعه و ۱۴۹ شهید اهل سنت داشته ایم، که ۵۷نفر از زمان مشروطه تا انقلاب اسلامی بوده‌اند، ۴۰ نفر نیز از پیروزی انقلاب اسلامی تا جنگ تحمیلی بوده اند، همچنین ۱۴۹ شهید ترور و مدافع حرم داریم. وی اعلام کرد: کنگره ۴ هزار شهید روحانی، چهارم خرداد در شهر قم برگزار می‌شود که پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن پخش می‌شود و حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در آن سخنرانی خواهند کرد. همچنین یک نمایشگاه بزرگ در حاشیه کنگره برگزار می‌شود، البته قرار بود این کنگره در سال ۹۸ برگزار شود، اما به دلیل کرونا برگزار نشد.
افتخار روحانیت حضور در میدان جهاد است
نماینده، ولی فقیه در سپاه با اشاره به میزان شهدای روحانی نسبت به سایر اقشار جامعه، گفت‌: تعداد شهدا، جانبازان و آزادگان روحانی به نسبت تعداد سایر اقشار جامعه بیشتر بوده است، البته منتی بر مردم نداریم و منت‌کش آن‌ها هستیم، چون بدون این ملت رشید، ما نظامی ولایی نداشتیم. افتخار روحانیت این است که هیچ گاه نگفته است بروید جهاد کنید، بلکه گفته بیایید جهاد کنیم. حجت‌الاسلام حاجی صادقی با اشاره به تلاش دشمنان برای آسیب زدن به نهاد روحانیت، گفت‌: دشمنان تلاش دارند که پیوند ملت و روحانیت را بشکنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار